Easy Going

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Easy Going

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 19:41

Heeft er iemand ervaring met easy going van het merk NAF?
Voor super kijkerige paarden of voor vermindering van stress.
Is een kruidenmengsel van hop, st.janskruid etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:42

Ikke, zonde van je geld.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 21:15

wil je dat wat beter uitleggen, waarom etc. wat was jouw ervaring ermee dan??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:35

Ik heb voorheen een streskip gehad en meerdere van die mengsels geprobeerd, er was niets wat hielp!

Nou ja, niets... 1 streepje (of 2) Sedalin deed wonderen Bloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:39

Hier hetzelfde, voor Fab ook verschillende dingen geprobeerd... het helpt allemaal geen ene moer....ja de producent, die wordt er rijk van Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 22:47

mmmm, klinkt als zonde van m'n geld.......
en het wordt zo aangeprijsd, BAH, dat vind ik dan rot weet je dat?!!
Ook voor betere concentratie ook voor bijv. wedstrijden als je op vreemd terrein gaat rijden.... niet dus????

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 00:20

Ik heb easy going een paar maanden in de winter gebruikt en ik moet zeggen dat het goed hielp.
Ze was een stuk minder kijkerig en gestresst.
Je moet er wel rekening mee houden dat het ongeveer 2-3 weken duurt voordat het begint te werken, dit is meestal het geval bij kruidenmengsels.
Succes voor als je het gaat proberen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:06

Is het voor jezelf of voor je paard? Haha! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:28

Mijn paard heeft het ook een maand of twee gehad, winter 2000,
maar hij werd er juist gestressed van... daarbij stinkt het spul ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:50

Gewoon heel veel, maar dan ook veel op een vreemde gaan rijden.
Kawa was eerst ook zo'n zenuwlijder, zag alles en was in het begin altijd een beetje veel te fris.

Nu enkele jaartjes later (je moet dus ff geduld hebben Haha! ) sjokt hij er vanaf het begin al even braaf rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 10:04

Beetje late reactie. Gekocht omdat hij zo schrikkerig en stressig kon doen om niks. Dus ik dacht het is plantaardig dus dat kan geen kwaad. Vond het best wel prijzig.

Het ruikt erg naar valeriaan en ik roerde het door de brok. Hij at met lange tanden en moest er even aan wennen, liet veel liggen, dus door de muesli gemengd, dat is wat zoeter en hij at het op. Trouw gevoerd, maar geen enkele verandering in hem gezien.

Ik heb daarna een aantal weken MSM gevoerd, daar zit magnesium in en sommige paarden worden daar rustiger van. Dat is ook duur spul, maar merkte toch wel dat hij wat rustiger werd.

Hij was toen 6 jr en nu al weer 9. kriebelig/schrikkerig blijft hij, zit in zijn karakter maar zo veel rustiger en ik ken hem nu zo goed dat ik op bep. situaties goed kan inspelen met hem (vertrouwen)

Als het in de aard van het beestje zit, geloof ik niet in kruidenmengseltjes. Veel beweging, aandacht, ontspanning, afwisseling heeft hem rustiger gemaakt.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 10:35

Ik heb het ook een maand geprobeert maar zonder resultaat.
Het spul stinkt zo ontzettend erg dat het er bij mijn paard met geen mogelijkheid in te krijgen was, allerlei lekkere dingen er doorheen mochten ook niet baten, hij nam geen hap van zijn voer meer (en dat terwijl hij eigenlijk een kruizing tussen een paard en een geit is, hij eet echt alles!)
Dus mij is het niet goed bevallen, zonde van het geld.

Groetjes, Tanja.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:38

Manon 2 schreef:
Is het voor jezelf of voor je paard? Haha! Haha!


HaHa Haha! Ik had het er inderdaad een beetje vaag neergezet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 16:15

ikzelf zou het ook wel 'ns kunnen gebruiken ja...haha Haha!
maar in eerste instantie omdat ze 2 keer kort achter elkaar door omstandigheden van stal zou moeten veranderen ivm vakantie etc, wat gelukkig nu naar 1 keer is gereduceerd. Maar de laatste keer dat ze lekker naar het land werd gebracht, heeft ze ZO lang moeten wennen, ik had d'r toen bijna weer teruggebracht....

Daar begon het eigenlijk mee. Toen las ik ergens dat het ook goed zou helpen voor kijkerigheid en bv. bij wedstrijden.
Nu kom ik vaak niet aan rijden toe door het extreme kijkerigheid wat ze nog heeft en waar ikzelf ook vaak wat onzeker van wordt, waardoor ik niet echt aan rijden toekom. ALLES en dan ook echt ALLES moet ze zien als we in de buitenbak aan het rijden zijn (binnen gaat dus stukken beter!!) Maar ik hoor nu veel negatieve verhalen, en maar 1 echt positieve. Nou ja, ik zie wel. Misschien probeer ik het een keer een pot, en als het niet helpt, dan helpt het niet, jammer dan......