Is mijn zadel te groot???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Is mijn zadel te groot???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 23:15

Ik heb voor Pjelk een 17,5 inch wat hem goed past en verder een prima zadel is maar mij een beetje groot. Ik heb nl. van een aantal dingen last:

-Als ik zonder beigels rij moet ik mijn been eerst een stukje naar voren leggen zodat mijn knie net echter het zweetblad komt en goed in het zadel waardoor ik dan pas goed drijven kan.
-Wil ik rechtop zitten met mijn hak recht onder mijn heup dan moet ik een stukje naar voren gaan zitten in mijn zadel
-Ik heb als ik op het diepste punt van het zadel zit zo`n drie handbreedtes achter me (tot aan de achterkant dus).

Is dit normaal of zijn dit echt tekenen dat het zadel te groot is. Ik heb voor mijn Shet en 16 inch zadel waar ik altijd lekker in reed met slechts een handbreedte achter me in het zadel. Kan ik voor Pjelk beter op zoek gaan naar een zadel van een dergelijke maat/

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 10:53

Je moet het zelf weten, ik vind 16 inch wel erg klein voor een dame van 19 jaar...
16 inch is echt een kindermaatje, als jij daar nu nog echt inpast, ben je wel heel tenger gebouwd (en in dat geval ben ik jaloers; ik heb en 18 inch bips Boos! )

Mischien dat 17 inch beter bij je past, maar vraag het eens aan je instructie, ik denk dat het zadel niet echt extreem te groot is. Ik vind meerder handbreedtes achter je hiney juist wel goed, vind 1 handbreedte echt te klein, dan zit je op de lepel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:27

ik heb ook een 17,5 inch en dik 3 handen achter mijn billetjes Tong uitsteken . ik heb ook een 17 inch gehad en daar kun je dus echt niet lekker mee springen. dan raak ik dus iedere keer met mijn kont de lepel en ik kan niet zeggen dat dat lekker is. niet voor mij en niet voor mijn paardjes!!

groetjes [naam]

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 01:40

ik moet zeggen, dat 16 inch zadel is haar echt niet te groot, als ze ze in 14 inch maakten kon ze dr ook nog wel in hoor. maar hou toch dat grote zadel maar, want dan kan ik ook lekker op pjelk rijden. en anders maar met ragnilde's zadel.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:54

dovish schreef:
ik moet zeggen, dat 16 inch zadel is haar echt niet te groot, als ze ze in 14 inch maakten kon ze dr ook nog wel in hoor. maar hou toch dat grote zadel maar, want dan kan ik ook lekker op pjelk rijden. en anders maar met ragnilde's zadel.


ja ja... nou misschien moet ze dan maar even naar de dokter als ze ook nog in een kleiner zadel zou passen.... 14 inch ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 08:59

Of het te groot is, tja,...... je zit er in ieder geval niet lekker op. Misschien toch eens tijd om te kijken naar een ander zadeltje. Laat de zadelmaker eens langskomen om wat te passen. Het is ook nog eens per persoon verschillen wat nu wel of niet lekker zit.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 10:04

wow dan heb jij volgens mij nie echt een dikke kont. of heb je nie eens een kont ofzo. maar als ik jou was zou ik dan bijvoorbeeld naar 16,5 inch overstappen en anders 17 inch. je moet gewoon even een zadelmaker er bij halen om wat zadels te passen. en dan kijk je wat je fijn vind. maar zo te horen is het 17,5 inch je wel te groot.