veewagen vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

veewagen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 08:57

Ik heb in oude topics gespit maar er niks over kunnen vinden. Verward Ik wil met vier paarden naar de veluwe en dan wil ik zo'n veewagen huren.Alleen vertelde mij iemand dat je dan een vrachtwagenrijbewijs moet hebben en een vergunning voor het vervoeren van vee.Klopt dit of neemt die persoon me gewoon in de maling?Weet iemand nog leuke verblijf adressen?We willen geen trektocht maken maar slechts op een plaats blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:06

voor 4 paarden heb je zeker een vrachtwagen rijbewijs nodig.
Van de vergunning weet ik niets.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:17

Misschien dat je het redt met BE als je een kleintje huurt waar er 2 op kunnen en er dan nog een 2 paardstrailer achter hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:28

Met vier paarden is idd alleen een klein wagentje voldoende, maar zie er maar eens een te huur te vinden, waar je ook nog een tweepaards achter kunt hangen.
Ik denk dat het een betere, handigere en veiligere optie is om een paardentaxi in te schakelen. Zeker als je met z'n vieren bent, is dit een betaalbare optie.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:32

Je vrachtwagen moet gekeurd zijn voor vervoer van vee. En voor 4 paarden heb je zeker een vrachtwagenrijbewijs nodig. Een huren voor twee paarden voor alleen je BE rijbewijs is haast onbegonnen werk, want ik denk dat 90% van de vrachtwagens, en dan alleen de nieuwere, met B rijbewijs twee paarden mogen vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:43

Veterinaire keuring voor paardenvervoer is al jaren geleden afgeschaft. Ik had nog zo'n keuringsplaat op de veewagen zitten, en kreeg van de RDW het verzoek die te verwijderen, omdat het alleen maar verwarring oproept bij de politie, bij controles Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:07

Met zo'n klein vrachtwagentje voor B mag je maar 1 paard vervoeren, anders zit je al over het gewicht. Ze zijn wel allemaal voor 2 paarden ingericht, maar als je er 2 paarden op hebt staan, mag je er officieel de weg niet meer mee op.

Ik zou idd een paardentaxi inschakelen als een om een eenmalige actie gaat.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 11:19

Kan iemand mij wat meer info geven over de paardentaxi hebben ze een site of email?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:01

Paardentaxi's zitten tegenwoordig overal in het land. Bedenk wel dat dit vaak bedrijfjes erbij zijn; iemand met een grote auto plus trailer die je kunt laten rijden. Dat zou dus ook betekenen dat ie twee keer moet rijden. Je kunt ook een veetransporteur vragen je te brengen en halen, deden wij vroeger bij de NVVR regelmatig.
Veewagen huren is volgens mij onbegonnen werk, ik heb het wel eens geprobeerd maar niks gevonden. Zelfs het bezit van groot rijbewijs mocht niet baten.
Als particulier heb je trouwens geen vergunning nodig, wel moet de wagen gekeurd zijn door de RVV, maar herkeuring, zoals vroeger, dat is niet meer voor de particulier. Bedrijven moeten wel gekeurde wagens hebben, vandaar de opmerking van Sonja.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:38

chantal21 schreef:
Kan iemand mij wat meer info geven over de paardentaxi hebben ze een site of email?


Verwardwaarom is snoocky heeeeeeeeeeeel vervelend Verward
Verward heb ik wat gemist? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:12

Zep schreef:
Met zo'n klein vrachtwagentje voor B mag je maar 1 paard vervoeren, anders zit je al over het gewicht. Ze zijn wel allemaal voor 2 paarden ingericht, maar als je er 2 paarden op hebt staan, mag je er officieel de weg niet meer mee op.


Kun je zo niet zeggen zonder de kentekenpapieren te zien Zep. Op onze Citroenbus mocht ik 1300 kilo paard zetten, en op de Fiat die we nu rijden 1000 kilo.
In deze Fiat vervoer ik dus geen 2 KWPN'ers, maar 1 KWPN en 1 Fjord is geen probleem.