Geen trailer. Hoe los je dat op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Geen trailer. Hoe los je dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 20:53

Ik ben dus begonnen met het rijden van wedstrijden. Hartstikke leuk en aardig maar het is wel een organisatie iedere keer! Grootste probleem: de trailer.
Wij hebben zelf geen trailer, de eigenaresse van Gipsy gaat echt geen trailer aanschaffen voor mijn wedstrijdplezier (en gelijk heeft ze) en zelf kan en wil ik het niet betalen.
Er zijn bij mij op stal veel mensen met een trailer, die ik ook wel mag lenen maar die gaan zelf ook regelmatig op wedstrijd en natuurlijk net op dezelfde dagen als ik Frusty Plus dat ik het ook niet prettig vindt om het te vragen. Ik doe het wel, ik zal wel moeten anders heb ik niets, maar het is toch wel even een drempel het zijn tenslotte dure dingen. Uiteraard ben ik er heel voorzichtig mee, zet 'm brandschoon weer op z'n plek, bosje bloemen etc. etc. maar toch...
Huren is ook een optie, maar dat loopt ook aardig in de papieren als je dat steeds moet doen en is ook een gedoe met iedere keer regelen, ophalen e.d. (en alle bedrijven die dat doen zitten niet echt direct naast de deur).
Op dit moment ben ik ook nog afhankelijk van iemand die met dat ding kan, wil en mag rijden, al komt daar binnenkort hopelijk ook verandering in, dat scheelt alweer een stuk.
Ik heb inmiddels al weer door dat dat vervoer voor mij echt 90% van de wedstrijdstress is, als ik dat rond heb valt er echt een pak van m'n hart! (Diana bedankt!!!)

Hoe lozen de trailer-lozen onder jullie dat iedere keer op?

Enne, als er iemand is die 15 september niets te doen heeft.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:57

Zelf 1 kopen Haha!
Zo hebben wij het ook opgelost.
Is hij altijd beschikbaar op momenten dat je het zelf wil.
En stel dat er wat met gebeurd dan heb je geen gezeur.
ook als is het iets wat door slijtage komt, als het net bij jou kapot gaat is het wel knap l*llig.
Dan komt het gezeik vaak al.
Persoonlijk ben ik iemand die niet van lenen houd, dus meteen 1tje gekocht.
Heerlijk!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Geen trailer. Hoe los je dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 21:00

Margreet schreef:
Wij hebben zelf geen trailer, de eigenaresse van Gipsy gaat echt geen trailer aanschaffen voor mijn wedstrijdplezier (en gelijk heeft ze) en zelf kan en wil ik het niet betalen.


Haha!

Hoe moet ik dat betalen?! Als ik afgestudeerd ben wordt het ander verhaal, maar dat schiet nog niet echt op ofzo... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:04

Wachten met wedstrijd rijden Haha! Knipoog
verder geen oplossing dus.

succes ermee Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:22

Bij ons in de buurt zit een trailerverhuurbedrijf, daar kun je een soort "strippenkaart" kopen.
Je moet dan ruimschoots op tijd doorgeven wanneer je een trailer wilt huren, dan staat ie netjes voor je gereed.
Dit is een stuk goedkoper dan telkens "los" een trailer huren, dan betaal je je echt scheel

Een eigen trailer is natuurlijk ideaal, maar dat zit er op 't moment (nog) niet in, dus dat heeft niet veel zin om daar op door te gaan.

Ik snap wel dat je je behoorlijk bezwaard voelt als je moet vragen om een trailer te lenen, je voelt je dan toch afhankelijk en bent waarschijnlijk bang dat je er mensen mee lastig valt.
Margreet, heb je toevallig geen specifiek talent waar je evt. een soort "ruilaktie" mee kunt doen met iemand die een trailer heeft (en hem op dat moment niet nodig heeft) ?

Om even een heel simpel voorbeeld te geven:
Wij hebben geen ruimte om onze auto te wassen, dat doen we altijd bij een bekende.
Voelen we ons soms een beetje bezwaard om, je neemt toch tijd en ruimte (en water Haha! ) in beslag, hoewel de persoon in kwestie het helemaal niet erg vindt.
In "ruil" daarvoor doet mijn mannetje altijd het kleine onderhoud aan de auto van de persoon waar wij mogen wassen (olie verversen, dat soort dingetjes).
Zo zijn we allemaal blij, en helpen we elkaar zonder er een schuldgevoel aan over te houden.
Misschien iets voor jou ???

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 21:30

Zoiets heb ik wel ja, maar dat gaat pas in als ik m'n E rijbewijs heb, dus daar heb ik nu nog even niets aan (wordt wel aan gewerkt, afrijden in september).
Meisje bij mij op stal, is nog geen 18, gaat vaak op wedstrijd, ouders hebben geen zin om bijna ieder weekend te moeten rijden en een halve dag kwijt te zijn, dus zij zit met het probleem van wie haar wil brengen. Dus het plan is dat ik dat af en toe eens ga doen, als tegenprestatie. Maar ja, zij heeft haar trailer dus ook heel vaak zelf in gebruik. Nou scheelt het dat zij M2 rijdt en ik B, dus met een beetje mazzel qua tijd kan dezelfde trailer 2x op pad.

Dat van die strippenkaart is wel een goede, ik zal eens informeren!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:11

Je zou kunnen overwegen om samen met enkele anderen een trailer aan te schaffen. Bijvoorbeeld met z'n vieren heb je dan voor 500 euro per persoon een aardige tweedehands trailer.

Denk hierbij ook aan mensen die GEEN paard hebben ! Een trailer is vaak ook reuze handig voor andere vervoerklussen en stukken makkelijker dan een aanhangwagen. Vaak is de stalling van de trailer het probleem Dat zul je natuurlijk wel op moeten lossen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:19

Een opknapper kopen. Gewoon iets van bv. 200 euro en haal de verfkwasten maar te voorschijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:22

ilovehorses4ever schreef:
Een opknapper kopen. Gewoon iets van bv. 200 euro en haal de verfkwasten maar te voorschijn

ooit van een rotte bodem gehoord?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-02 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 22:22

Nou in een trailer van 200 euro zou ik mijn paard niet graag zetten.... Met alleen schilderen kom je er niet hoor, zijn wel belangrijkere dingen aan een trailer!
2000 komt al meer in de buurt, maar dat is toch al wel een eind boven mijn budget.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:05

Toevallig ben ik 15 september op vakantie, maar ik wil je best een keer rijden. Misschien voel je je minder bezwaard als je steeds iemand anders vraagt? Lastig hoor. Ik hou ook niet van lenen dus heb er één gekocht, maar ja, als je nog studeert...niet echt een optie.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:12

runningkawa"]
[quote="ilovehorses4ever schreef:
Een opknapper kopen. Gewoon iets van bv. 200 euro en haal de verfkwasten maar te voorschijn

ooit van een rotte bodem gehoord?
[/quote]

Ja rotte bodem dat begrijp ik, maar als je nou gewoon in de buurt naar een trailer zoekt en 1 of ander boertje of weet ik ut die heeft er nog een staan die een lekke band heeft er niet meer uit ziet enzo dan kan het wel. Trouwens met een goede bodem kan je er ook nog wel vinden hoor, als je maar goed genoeg zoekt. Op internet staan ook af en toe opknappers, maar je kan beter in de buurt zoeken dan kan je gelijk kijken wat het is en dan ben je vaak goedkoper uit

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 23:20

Manon 2 schreef:
Misschien voel je je minder bezwaard als je steeds iemand anders vraagt?


Absoluut waar! Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen, maar op een gegeven moment is het bestand vrienden/kennissen met een trailer ook uitgeput he *LOL*
Ik ben zelf ook helemaal niet van het uitlenen, heb m'n spullen graag zelf voor elkaar, dus ik vind het gewoon zo rottig dat ik er iedere keer om moet vragen! Ik ben dus met spullen van een ander ook veel voorzichtiger dan met m'n eigen spullen, ben als de dood dat er iets gebeurt. Huren is wat dat betreft ook fijner, ben je er gewoon voor verzekerd.

Maar Manon, ik hou je aanbod in m'n achterhoofd, mocht ik er nou een keer echt niet uitkomen dan weet ik je te vinden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 23:33

Niet gaan of huren.

Ik heb besloten dat ik mijn trailer niet meer uitleen en ook niet meer anderen er in mee neem.
Er gaat altijd wel net iets kapot of er raakt iets lichtbeschadigt.
Als je dat zelf doet is het niet zo erg, maar als dat wat anderen doen alsmaar opstapelt erger je je kapot op den duur. En je wilt een ander toch niet voor het hoofd stoten.

Ik zou een ander er niet mee willen opschepen en dus huren.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:46

Ik ken het probleem. Wij hebben ook nog geen eigen trailer maar ik heb het voordeel dat ik vlak bij mijn instructrice woon en zij is in het bezit van een vrachtwagen, een 2-paardstrailer en een 1 1/2 paards trailer. Die anderhalfpaards heb ik nu in bruikleen tot ik er zelf een heb. Het is een goedkope optie en ik kan bijna elk weekend op concours. Ze heeft hem zelf een keer per maand nodig als de dekhengst meegaat want die kan niet naast iemand op de vrachtwagen en niet op de tweepaards trailer. Maar dat weet ik altijd ver van tevoren. Je bent wel afhankelijk natuurlijk maar het is beter dan niets.
Ik zou inderdaad eens bij een verhuurbedrijf binnen lopen en naar de voorwaarden vragen bij zeer frequent gebruik.
Ik huurde er voorheen ook altijd eentje, ik had om de week eentje nodig en uiteindelijk kreeg ik een korting omdat ik dat ding zo vaak huurde.
Wat je ook kan doen is vragen naar de voorwaarden van operational lease. Zo kan je een leuke trailer op termijn afbetalen maar je kan hem na de leaseperiode ook weer inleveren. Je betaald dan per maand ongeveer €50 tot € 100 naargelang het type trailer en je hebt er steeds een tot je beschikking. Hou er wel rekening mee dat je die dingen dan niet huurt voor een korte periode maar er zit minimaal een periode van (geloof ik) 1 jaar aan vast. Kijk en dan ben je op jaarbasis ook €600 kwijt. Het is maar wat je mogelijkheden zijn en hoe fanatiek je op concours wil. Ben je van plan om maar 1 keer per maand te gaan dan is de lease optie natuurlijk geen goed idee maar dan kan je beter huren of van iemand lenen.
De optie om samen met iemand een trailer te kopen vind ik niks, waar leg je de verantwoordelijkheid en hoe kom je de afspraken na. Komt altijd geheibel van!
Succes ermee en er komt vast wel een oplossing.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:48

Toch gaan huren... Het loopt wel in de papieren, maar een eigen trailer loopt ook in de papieren. Of een goede deal sluiten met dat meisje van stal; jij haalt je E en je rijd met de trailer, als jouw paard ook mee mag. Gewoon samen met haar op concours gaan. Of rijd zij nog bij de pony's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 09:49

Zo vreselijk veel opties heb je natuurlijk niet zonder een eigen trailer. Ik heb zelf vreselijk lang gewacht met het rijden van wedsrijden en dat had ook absoluut te maken met het onbreken van een eigen trailer een een goede auto die een trailer veilig kan trekken.
Een trailer huren is misschien duur maar echt voordeliger dan een eigen trailer kopen, tenzij je echt vaak met de trailer op pad gaat.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:00

Zijn er geen wedstrijden bij je in de buurt, waar je over de weg heen kunt? Anders zal je toch moeten huren of blijven vragen aan anderen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:42

Overigens is een trailer huren inderdaad ook op langere termijn goedkoper dan kopen. Ik heb uitgerekend dat ik 147 keer een trailer kan huren voor de aanschafprijs van mijn trailer. Dus als ik om de week weg ga met mijn trailer heb ik het er pas na 5,5 jaar uit. Maar ja, je koopt ook een stukje gemak. Steeds die trailer ophalen en wegbrengen is ook heel vervelend en het steeds ontdekken dat er iets aan mankeert is ook rotvervelend.

Mijn aanbod staat hoor! Laat het me maar weten, ik vind het leuk om te rijden en om naar je wedstrijd te kijken. En ik rij erg rustig (vraag maar aan Sanderijn, Tinkie was helemaal relaxt na 2 uur bij mij in de trailer)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Geen trailer. Hoe los je dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:44

Margreet schreef:
en zelf kan en wil ik het niet betalen.


Ik geloof dat je als je het niet WILT betalen ook niet echt kunt zeuren.......toch???

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:54

ja margreet,manon rijd echt super hoor met trailer,want ze vroeg mij nog of ik zelf niet wilde rijden,maar ik zei al tegen haar:ik vertrouw je volkomen.en dat bleek idd want zelfs op die stinkendhete zaterdag was tinkie na 3 uur trailer rijden niet eens nat van het zweet!ze heeft de hele weg rustig gestaan,terwijl ze niet erg dol op trailers is Haha! ,maar goed ik dwaal af eigenlijk Slapen
ik zou als ik jou was eens gaan kijken voor een tweedehands,kijken kan toch geen kwaad?misschien kom je wel iets interessants tegen voor een prijs die wel te doen is voor jou als student zijnde.en verder gewoon de ene keer huren,de andere keer als je iemand kan vinden die je wil rijden,en het zo een beetje afwisselen.en tja ik wil je wel rijden de 15de september,maar ik heb ook geen trailer Verward

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:12

Hoi Margreet, in Barneveld hebben ze ook at lease gebeuren. Zijn wij ook geweest toen wij op zoek waren. Helaas kwam de trailer met alles er op en eraan duur uit. Ik had te veel wensen. Maar ik heb begrepen dat het goed betaalbaar is. Ik weet wel dat trailers veel geld waard blijven. Geen kapitaalvernietiging zoals met een auto. Sterkte. Graag gedaan de 25e. De 15e weet ik niet. Afhankelij kvan zijn rooster en dat weet ik nog niet. 2 weken later zijn we zeker niet beschikbaar.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:17

huren, niet gaan, iemand zoeken met 2 paards die in dezelfde rubriek rijdt (erg handig) en sparen voor je eigen trailer, dat is ongeveer mijn volgorde. heb hem trouwens samen met vriendlief gekocht, hij gebruikt hem voor zn motorwedstrijden, en laatst hebben we er mee verhuisd. je zou je eigen verhuurservice kunnen beginnen, brengt ie nog geld op ook!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Geen trailer. Hoe los je dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 14:21

MirageGidran"]
[quote="Margreet schreef:
en zelf kan en wil ik het niet betalen.


Ik geloof dat je als je het niet WILT betalen ook niet echt kunt zeuren.......toch???
[/quote]

Is dat zo vreemd dan? Dat ik als student zonder hoog inkomen geen paar duizend euro uit wil (om nog maar niet te spreken over kunnen) geven voor de aanschaf van een trailer als ik een andere (op dit moment voor mij belangrijkere) bestemming heb voor dat geld?

En dat is dan nog zeuren ook? Verward Mag je me toch eens uitleggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:22

Margreet, is er geen pensionhouder bij jou in de buurt die z'n trailer voor een normale prijs verhuurt? Mijn vorige pensionhoudster verhuurde die van haar voor 25.00 (gulden) per dag. Dan is het tenminste nog wel te doen.
Verder misschien een advertentie bij een plaatselijke rijvereniging oid voor iemand met een tweepaards die een concoursmaatje zoekt? Als iemand een hogere klasse start, kun je aanbieden om in ruil voor het meerijden (en dus eerder weggaan) behalve de benzinekosten te betalen, hem of haar te groomen.