Wat voor paard koop je hier voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wat voor paard koop je hier voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 21:22

Over een tijdje wil ik een paard gaan kopen. Waarschijnlijk heb ik dan zo'n 2000-2500 euro te besteden. Wat koop je daarvan? Ik wil gewoon een rijpaardje, voor de recreatie, hoeft geen papier bij te zitten maar moet wel gezond zijn.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:27

Ik denk dat je daarmee toch een heel eind komt. Ik weet van de handelaar die altijd de paarden bij onze manege levert dat er rond deze tijd heel veel paarden binnenkomen (er staan nu 3 van zijn paarden in pension bij ons omdat hij er geen plaats meer voor heeft). Ook goede sportpaarden. Ik zou gewoon eens gaan rondkijken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:36

Voor 2000 tot 2500 euro kun je een leuk recreatiepaardje kopen hoor. Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon een rond die tijd dat je een paard wilt, rond gaan kijken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:39

Denk ok wel dat er voor dat geld heus wel een leuk paard te koop is...ook wel eentje die echt mooi te noemen is...
Met iets meer budget wordt het makkelijker, maar het meot zeker kunnen...

Houdt er wel heel goed rekening mee dat de zgn 'afval-paarden' ook juist in dit segment van de paardenhandel verkocht worden...dus weet wel wat je doet, laat het dier wel klinisch keuren op zijn minst.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 22:01

Tuurlijk laat ik m keuren, iig klinisch, heb al veel teveel paarden langs zien komen die ik nog voor geen goud zou willen hebben, zo gammel zeg maar. Ik weet dat ze je snel bedonderen, en al helemaal mij (ben nog net niet blond, maar wel een jonge meid dus ze denken dan al snel dat je er wel in trapt, ik heb dat soort geintjes jammer genoeg voor hun al te vaak gezien, heb een goed gevoel wat betrouwbaarheid van mensen betreft, heeft me nog nooit in de steek gelaten). Dus ik zie wel. Ik ben natuurlijk maar een arm studentje he, das toch wel zo'n beetje wat ik ervoor kan geven, en that's it. Anders moet ik van mn pa gaan lenen en daar hou ik niet van.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:02

Voor die prijs heb je zeker wel een leuk paardje. Is natuurlijk maar net wat je zoekt... Als je een z dressuur paard wil denk ik dat je nog even moet doorsparen Schijnheilig Als je een leuk recreatie paardje wil haal je dat zeker wel.
Veel succes Tong uitsteken

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:48

Ik heb mijn paardje ook van een handelaar, op zich niets mis mee, maar let er wel op dat je als je er bij de handelaar eentje wil, of de handelaar wel te vertrouwen is. Mijn paard is meer dan een jaar van hem zelf geweest, hij is er nu voor mij mee aan het werk, maar hij zal me in ieder geval niet besodemieteren, hij laat heus geen slecht paard staan, daarbij zal mijn paard ook bij hem blijven staan dus zou hij me niet meer recht in mijn ogen kunnen kijken als hij een slecht paard verkoopt, en is het slecht voor zijn image, dus let ook daar op.
Er zijn natuurlijk paarden voor jouw budget te vinden, mits je niet al te veel verwacht, inderdaad, je hebt er vaak dan geen papieren bij, maar dat hoeft niets te zeggen. Koop nooit een paard van de manege, en ik zou ver van te voren gaan zoeken, desnoods passief, ik heb al een jaar 1 x per week op marktplaats gekeken, gewoon om te oriƫnteren, en kom nu toch weer op een ander paard uit.
Schrijf voor jezelf ook goed op wat je wilt, en neem niet met minder genoegen!
Ga ook vaker dan een keer kijken, en neem iemand mee die verstand heeft van paarden, maar geen emotionele band met de eigenaar, doe dat trouwens ook niet met dierenarts, neem altijd je eigen dierenarts mee, pff.. ik kan nog wel meer vertellen, maar ja.. wordt het hier wel heel erg lang, als je nog wat tips wilt, pb me dan ff, goed?
Veel succes in ieder geval! Liz

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:02

Ik wou mijn paard aan die prijs verkopen, een heel leuke jonge ruin maar omdat niemand erop reageerde besloot ik hem maar te houden.