welke van de 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welke van de twee

Moeilijke arabier
12 (44%)
X new forest appaloosa jaarling
15 (55%)

Totaal aantal stemmen: 27


marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

welke van de 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 15:09

Hoi ik ben dus nog steeds aan het denken over die arabier die dus zo moeilijk is. het is een ruin van 4 jaar oud en heel erg moeilijk volgens die mensen.

ook kan ik een jaarling kopen een X New Forest Appaloosa

wat zouden jullie doen

Zet gelijk even waarom je die keuze maakt

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:10

Kun je er niet wat meer over vertellen?
Schofthoogte, leeftijd, wat je er mee wil gaan doen? Dat is gelijk wat duidelijker. Groetjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:12

Ik zou geen van bijde doen.
Omdat: ik geen zin hem in een 'moeilijk' paard. Een arabier zowiezo niet bij me vind passen.

en met een jaarling kan ik weinig en moet ik lang wachten

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:17

Shaienne schreef:
Ik zou geen van bijde doen.
Omdat: ik geen zin hem in een 'moeilijk' paard. Een arabier zowiezo niet bij me vind passen.

en met een jaarling kan ik weinig en moet ik lang wachten


dus, hier komt uit dat jij alleen voor het rijden met paarden omgaat... Gaaaap Misselijk

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:26

tinkerlover"]
[quote="Shaienne schreef:
Ik zou geen van bijde doen.
Omdat: ik geen zin hem in een 'moeilijk' paard. Een arabier zowiezo niet bij me vind passen.

en met een jaarling kan ik weinig en moet ik lang wachten


dus, hier komt uit dat jij alleen voor het rijden met paarden omgaat... Gaaaap Misselijk
[/quote]

zo zie ik het ook hoor het gaat me niet om het rijden maar een jaarlig kots minstens nog 2 jaar geld zonder dat je er wat van terug ziet!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:34

[quote="tinkerlover]dus, hier komt uit dat jij alleen voor het rijden met paarden omgaat... Gaaaap Misselijk[/quote]

Nee hoor. Kep zelf een tweejarige en daar rijd ik ook niet op. Ik rijd maar 1 keer in de week momenteel op een verzorgfjord.

Zo bedoel ik dat helemaal niet hoor. Ik geef helemaal niet veel om rijden.

Maar een jaarling kan je beter in een kudde in een grote wei doen en eens per week opzoeken.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:05

geen van beide. over beide twijfel je. en als je twijfelt waarom zou je t dan doen? kan je beter nog even door zoeken naar een nog idealer paardje.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:30

waar mystery in training is, die mensen zijn ook wezen kijken bij die arabier, en dat is niet te verhelpen dat je niet op hem kan rijden dat is door het door fokken met verkeerde bloedlijnen en dat krijg je er dus niet uit

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:32

Misschien kun je die moeilijke arabier eens op proef nemen.Wie weet klikt het wel tussen jullie.En als het echt niet gaat,dan zou ik idd gewoon doorzoeken.
Groetjes Julie

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:49

Ik ga helemaal met Marjolein mee.
Er staan zo ontzettend veel paarden en ponies te koop , zoek er 1 waar je een goed gevoel bij krijgt , en waar je zo mee weg rijdt.

Maak en lijstje waar je precies opzet hoe jouw droompaard eruitziet , wat je er mee wilt doen , leeftijd , hoogte enz.

En zoek daarnaar.

Deze twee zijn niet de enigen waaruit je hoeft te kiezen toch ?

Zoek verder tot je een paardje vind waar je niet over twijfelt ,
da's de beste tip die ik je kan geven.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 19:51

Shaienne schreef:
[quote="tinkerlover]dus, hier komt uit dat jij alleen voor het rijden met paarden omgaat... Gaaaap Misselijk


Nee hoor. Kep zelf een tweejarige en daar rijd ik ook niet op. Ik rijd maar 1 keer in de week momenteel op een verzorgfjord.

Zo bedoel ik dat helemaal niet hoor. Ik geef helemaal niet veel om rijden.

Maar een jaarling kan je beter in een kudde in een grote wei doen en eens per week opzoeken.
[/quote]


nee oke *LOL*

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:04

ik heb voor de laatste gekozen, maar meer voor jou. Ik ken jou niet zo goed en weet dus niet wat je kunt met paarden.
Is een moeilijk paard voor jou een uitdaging of een last dat hangt er vanaf.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:38

Ik zou geen van beide doen, precies wat hierboven al is gezegd.
Er staan er veel meer te koop en als je nog twijfelt dan zit de juiste er gewoon niet bij!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:56

Ik heb een tijdje een arabier gereden, ook nogal opgefokt beestje, als je er liefde voor hebt, en er 100% zeker van bent dat je er voor WILT gaan zijn ze ideaal, ook al zijn ze wat druk.. Maar wat boven ook al gezegd werd, niets doen waar je niet zeker van bent, en van beiden ben je zo te zien niet echt zeker.. Verder weet ik niet wat je met je paard wilt dus kan ik niet over een jaarling zeggen.. Ik begin nu ook met een groen paard, maar die wordt morgen voor het eerst bereden, en van hem weet ik al net iets meer van hoe hij is, wat hij kan e.d. bij een jaarling is dat erg moeilijk te zien..

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:01

Ik weet niet hoe goed jouw ervaring is om te gaan met moelijke paarden, als je denkt dat het goed genoeg voor die moelijke arabier, zou ik daarvoor gaan, maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit. Maar New Forest X Appaloosa zou ik eerder voorgaan dan die arabier omdat je die zelf kan in/laten rijden. Ik zou nog verder gaan kijken. Veel succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:06

Als het nu gewoon om verzorgen zou gaan zou ik zeggen: probeer het gewoon. Maar je hebt het over kopen... Dan zou ik zeggen: kijk nog rustig even verder. Er zijn zoveel paarden te koop... En je verkoopt een paard meestal moeilijker dan je het koopt!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 22:24

ik moet zoiezo bij allebij nog kijken. en ik krijg als het toch klikt met die arabier hulp meerdere mensen willen me dus helpenik kijk natuurlijk eerst of het niet aan de rug ligt ofzo
maar dat van die bloedlijnen heb ik dus nog nooit gehoord.

maar geef gerust jullie mening ben er erg blij mee

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:40

ik zou de arabier nemen die blijft niet altijd moeilijk.
en als je de jaarling neemt moet je hem/haar ook nog inrijden en dat word ook nog heel moeilijk dus het ligt aan jouw hoe lang je wilt wachten

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:26

Onderschat het niet......

Het gaat je wellicht heel veel verdriet geven zo'n moeilijk paard ,
is dat het waard ?

Als veel anderen je willen helpen , dan gaat een ander er straks meer mee om dan jijzelf...

ik zie problemen genoeg , denk er niet te makkelijk over he ?

Succes met je keuze iig , denk alsjeblieft wel goed na.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 02:22

tinkerlover"]
[quote="Shaienne schreef:
Ik zou geen van bijde doen.
Omdat: ik geen zin hem in een 'moeilijk' paard. Een arabier zowiezo niet bij me vind passen.

en met een jaarling kan ik weinig en moet ik lang wachten


dus, hier komt uit dat jij alleen voor het rijden met paarden omgaat... Gaaaap Misselijk
[/quote]

Wat is dat nou voor een domme opmerking. For the record: ik dus wel. Ik ga inderdaad alleen voor het rijden van een paard, anders hoef ik er geen. Mijn paard is nog wel jong, dus moet ik even wachten, maar dan nog, ik heb hem wel gekocht om er mee te gaan rijden.

Maargoed, weer ontopic. Ik heb opzich een zwak voor moeilijke paarden, ik vind het een uitdaging en ben bereid er veel tijd in te stoppen. Maar ben jij dat ook? Denk jij dat je bekwaam genoeg bent om dat aan te gaan? En ben je ook bereid er veel tijd in te stoppen? Heb je er zin in? Denk je dat het gaat lukken met die arabier?

Ik zelf zou niet voor de jaarling gaan. Maar dat is puur persoonlijk. Ik vind wachten niet erg, maar zo lang wel Lachen Nogmaals, ik ben een rijd-type, and damn proud of it! *puh* Tong uitsteken

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 03:59

Ik heb dus voor de tweede gekozen, simpelweg omdat ik zelf een appaloosa fanatic ben. DC is Appaloosa en ik vind ze echt wel gaaf. Waarom een moeilijk Arabier kopen als je een leuke appy jaarling kan kopen?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:40

Ja, mijn mening is ook persoonlijk. Want de topicstarter vraagt ook duidelijk: wat zou JIJ doen.

Dus vandaar mijn mening.

Misschien had je beter kunnen vragen: Wat kan ik het beste doen?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:01

Persoonlijk zou ik ook geen 1 van beiden doen. Misschien die arabier, daar kun je direct op gaan rijden of inrijden. Een jaarling wordt niet voor niets vaak naarling genoemd. Jaarlingen zijn naarlingen. Maar als je geen ervaring hebt met onervaren paarden, dan zou ik geen van beide doen, je moet wel durf hebben om een arabier voor je te laten werken. Maar als een arabier voor je werkt heb je ook echt een paard dat alles voor je doet.
Een jaarling kost geld en moet in een kudde opgevoed wroden, anders gaat het echt gelden dat het naarlingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:20

Als ik een paardje zoek, dan zoek ik er een waar ik meteen fijn mee om kan gaan, dus ook mee kan gaan rijden. Dus niet nog 2 jaar op een opfok weide of een paardje dat mogelijk veel problemen kan opleveren en dan toch weer weg moet.

Dus mijn mening: zoek een leuk paardje wat klikt en waar je meteen leuk mee kan gaan beginnen. Eventuele moeilijkheden kunnen altijd nog opkomen, maar dan heb je toch een plezierige start. Zo maar even een paard aanschaffen met alles erop en eraan en stalling kost een hoop geld en je wilt toch niet dat dat een teleurstelling gaat worden?

Als je heel ervaren bent en meteen in kan schatten dat dat moeilijke van die arabier overdreven is omdat het beestje met een andere dus jouw manier van omgaan en rijden wel snel opkapt en je vind hem leuk, ja dan kun je het wel doen. Maar dat voel je toch snel aan als je het paard meemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:18

Ik heb niet alles gelezen, maar ook ik zeg geen van beide.

Om een moeilijk paard te gaan rijden moet je heel er stevig in je schoenen staan en altijd goede hulp hebben.

Een jong paar is ook geen optie want binnen de korste keren staan er dan verhalen kan ik al longeren met de 1
ik heb er al opgehangen, met net 2 enz enz.

de wereld vol met paarden, heb ff geduld en er staat zo een keer een pony die al bereden is en nog lief ook.