Veel te veel energie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Veel te veel energie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 17:40

DC staat nu s'avonds in stal en tijdens de dag, als het niet regent, in de buitenbak. Ik haal haar iedere avond uit de buitenbak en ga een eindje wandelen. Nu heb ik gemerkt dat ze vol met energie zit wat eigenlijk een goed teken is. Toch is het een beetje lastig want ze loopt constant gek te doen. Ze heeft nog steeds het verband om haar been en kan eigenlijk niet echt veel doen. Wat kan ik doen om haar een beetje rustiger te laten worden?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:55

Kun je misschien even toelichten wat er precies aan de hand is? Blijkbaar heeft je paard een blessure, maar ik heb dus iets gemist.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:55

wat voer je haar?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 00:06

Kendra, ik heb een paar topics gepost van DC haar blessure. Misschien kun je het opzoeken op de zoek topics.

Dc krijgt Sweetfeed. Het is een mix van haver, corn, vitaminen enz... Het kan dus zijn dat ze teveel van dit krijgt.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 02:19

Ik zou haar meteen van de Sweetfeed halen!!! Dat is enorm in Eiwitten en energie! Dat heeft ze nu niet nodig, Zoek een goede basisbrok uit, en voer haar daarvan. Zolang ze weinig hoeft te werken, hoef je haar ook niet veel te voeren.

Van Sweetfeed weet ik dat wij daar de Halter-paarden voerden, die in korte tijd veel gewicht moesten aankomen, en dus ook veel energie kregen. Dat is op dit moment voor jou paardje niet geschikt!

Succes!!!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:39

jeddah schreef:
Ik zou haar meteen van de Sweetfeed halen!!! Dat is enorm in Eiwitten en energie! Dat heeft ze nu niet nodig, Zoek een goede basisbrok uit, en voer haar daarvan. Zolang ze weinig hoeft te werken, hoef je haar ook niet veel te voeren.

Van Sweetfeed weet ik dat wij daar de Halter-paarden voerden, die in korte tijd veel gewicht moesten aankomen, en dus ook veel energie kregen. Dat is op dit moment voor jou paardje niet geschikt!

Succes!!!!


Vind ik ook, er zit ook haver enz en veel te veel stoffen in die ze nu niet nodig heeft. Als ze toch niet lekker kan losgegooit worden kan je dit natuulijk niet blijven voeren.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:48

je kan haar beter idd maar op een bassisbrok zetten, dat is veel beter, ik weet namelijk waar over ik praat, ik ken het namelijk, mystery had daar ook heel erg veel last van hij stond op pavo stibro en daar werd hij zo vurig van als ik weet niet wat, dus nu staat hij op subli ponybrok en dat gaat super, je kan het altijd even proberen wie weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:50

flink wat goed ruw voer, krachtvoer is absoluut niet nodig.
Dat is alleen nodig bij paarden die regelmatig moeten werken, dus niet bij 1 die stil moet staan.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:20

Inderdaad zou ik gewoon overgaan op veel hooi, eventueel een schep basisbrok waar weinig in zit per dag als je dit wilt, of een schep muesli ZONDER haver.
Succes met de genezing! Lachen