Is jouw paard ook zo verwend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Is jouw paard ook zo verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 03:06

DC is dus echt een verwend nest! Knipoog Ja, zal er later nog wel problemen mee krijgen en ik schaam me dood dit hier neer te schrijven.
Ik doe nu nog niet echt veel met haar. Ze heeft haar benen over vier maanden goed bezeert en zodoende mag mevrouwtje doen en laten wat ze wilt. Heb ik vandaag de voerbak moeten verplaatsen want mevrouwtje wilt met de jongens eten. Mevrouwtje wilt ook niet haar eten in de voerbak,nee, het moet op de grond want dat lijkt beter te smaken. Hooi? Op de grond of ze eet het niet! Ik heb haar nu wel duidelijk gemaakt dat het hooi in het hooirek gaat en niet anders! Zo kan ik nog duizenden dingen opnoemen waaruit weer blijkt dat ze verwend is! Ze is natuurlijk nog jong en misshien is dit ook weer een waardeloze reden he! Haha! Zijn er nog meer onder jullie die verwende paarden hebben?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 06:55

Schaam je niet hoor. Die van mij is ook verschrikkelijk verwend:P

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:44

Haha, dat rare ding van mij ook, die heeft het prima, zolang ze maar de regels navolgt!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:18

die van mij is een allesgoedvinder, maar met longeren, gaat ie in de zweep bijten en dan moet ie wel weg Haha!
Voorderest moet meneer altijd meer eten hebbe hebbe hebbe dan het pension shetje, en anders trapt ie de deur kapot (zo ongveer dan he Haha!)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:54

Ha, dit is erg herkenbaar Knipoog Nappie is ook verwend en zeker in de vorm van aandacht krijgen, gelukkig wordt hij er niet lastig of zeurderig van. Wel is het zo dat meneer bij bepaalde rituelen gewoon echt een snoepje wil, doet ie z'n hoofd omhoog zo van: "kom maar hier met dat lekkers" Clown en dan kom ik er gewoon niet onderuit! Bij mijn moeder doet ie dit vooral, komt ze iets lekkers brengen ( ze was altijd heel bang voor paarden dus dit is al heel wat!) en als meneer het dan op heeft bekijkt hij haar niet meer, draait ie z'n hoofd weg! Verwend nest!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:46

Nee hoor de mijne niet. Hij krijgt wel de beste spullen, en krijgt redelijk vaak snoepjes. Maar zijn vroer krijgt hij gewoon in zijn voerbak, zijn hooi op de grond Lachen Sneu hè? Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 13:49

mij shet is verwend nie normaal krijgt alles maar hij heeft het niet nodig of parouscha heeft nu alles in baby blauw hahaha

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:36

Veel mensen bij ons op stal zijn van mening dat Tiko verwend is, is hij misschien idd ok wel een beetje, maar daar zijn we nu verandering in aan het brengen (zijn nu wat strenger voor hem). Maar ik kan bij ons op stal nog wel paarden opnoemen die veel erger verwend zijn!

i_love_sil

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: GROU CITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:56

Sil is het maar een heel klein beetje.
Alleen met voeren.
Alle paarden wachten netjes en sil gaat in dan voerschepje bijten waardoor dus alles op de grond valt.
Hij kan geen 2 sec wachten nee IK WIL HET NU

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:29

Marilyn is wel verwend en dit heeft nu wel veel gevolgen, echt irri!
Ik zelf verwen Marilyn wel maar als het nee is is het nee en niet door drammen.

Marilyn krijgt namelijk altijd alles te eten van snoep tot chips etc...als je nu wat eet zou je der een stukje of beetje moeten geven want anders loopt ze moeilijk te ettere en kleeft ze aan de gene vast die eet!

Toen ze ingereden werd, rende ze vaak naar het gras en dat doet ze nu dus af en toe nog steeds en als je mevrouw een klap geeft gaat mevrouw bokken want daar is ze niet van gedient!!!

Net zoals op de linkerhand is ze niet zo goed valt naar binnen snijd af etc...is der nooit geleerd en mevrouw draait nu gewoon om tijdens het longeren als ze er geen zin in heeft

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:43

ik heb zelf geen paard en mn verz pony's zijn ook niet echt verwend. Op mn werk krijgen we wel vaker onwijs verwende paarden van mensen die gewoon veel te veel toegestaan hebben, ook met rijden bijv. En dat kunnen wij dan allemaal weer op gaan knappen. Aan de ene kant erg leuk om een paard dan te zien veranderen maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:52

absoluut niet!het ergste wat ik kan doen om tinkerbell te verzieken is haar verwennen,dat heb ik van begin af aan dan ook niet gedaan,en dat hou ik ook zo.ze moet gewoon luisteren en zo niet krijgt ze een dreun

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:34

Mijn paard is door de vorige eigenaars behoorlijk verwend en da's te merken.
Als meneer heen en weer liep te drentelen met poetsen of opzadele oid mocht dat van hun, van mij dus absoluut niet!! Daar ben ik streng op en t gaat nu de goede richting op, af en toe een tik en dan weet ie weer dat t niet mag en dan staat ie stil.

Ook zo met snoepjes of eten, als zn buurvrouw een paardensnoepje krijgt van haar baasje doet ie net zo lang slijmen en zo tot ie ook wat krijgt,
Je kunt niet veilig langs een hooibaal lopen of hij wil een grote hap nemen. t is gewoon een vreetzak Vork Maar ik wil gewoon niet dat ie zich op zulke dingen zo aanstelt dus ben ik er streng op en t gaat steeds beter.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:44

Hoi,
naar mijn idee WAS mijn paard verwend bij haar vorige eigenaar.
Nee...moet haar eerst goed laten weten,
dat ik de zaakjes regel en niet zij.
Ze krijgt wel lekkers hoor....na het werk(op stal,in de voerbak)
En natuurlijk wel een aai op zijn tijd!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:31

sanderijn schreef:
absoluut niet!het ergste wat ik kan doen om tinkerbell te verzieken is haar verwennen,dat heb ik van begin af aan dan ook niet gedaan,en dat hou ik ook zo.ze moet gewoon luisteren en zo niet krijgt ze een dreun


zo zit het ook met mijn isabel klinkt hard maar anders wordt ze geaarlijk

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:22

nee die van mij is bij de vorige eigenaar ook flinf verwend als mevrouw iets wou dan gebeurde dat ook zo vooral tijdens het werken. Het gaat de goede kant op nu maar dat is niet zonder de nodige klappen en scheldpartijen gegaan. Ze krijgt wel een beloning als ze iets goed doet maar dan pas als het werk helemaal klaar is en ze weer op stal staat en niet voor elk goed iets. verder krijgt ze het hooi op de grond en het voor in de voerbak. Ze kan wel wat zeuren. Ze heeft een liksteen en staat op een dikke laag zaagsel. Ze komt niks te kort maar krijgt ook niet te veel

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:35

mijn verzorg pony gaat altijd boos kijken en hinneke als ik er te lang over doet om het aan het te geven maar hijs niet zo vervent en weet ook wat de regels zijn (ik denk dat dat komt omdat hij al 23 is dus ) ahahha

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:16

lasagna is niet verwend als ze niet luistert krijgt ze een dreun
want madame is is zo als ze 1 keer iets mag wat normaal niet mag gaat ze denken dat ze alles kan maken
en daar ben ik het niet zo mee eens

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:04

Punky, browny en loes zijn helemaaal niet verwend O:-)
Ze lopen alleen de hele dag op de wei, hebben een hele hooiruif vol waar ze van kunnen eten en hoeven bijna niet of niet te werken!