Alternatief voor bit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:43

Ik rijd zelf met bosal en daarbij geldt hetzelfde als voor bitten: het ligt aan de ruiterhand hoe scherp je het maakt. Ik krijg wel westernles in bosalrijden dus ben niet zelf gaan proberen maar ik heb er goede ervaringen mee.

Niets zo charmant als een paard in her land.



Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:01

Een bosal kun je ook met 2 handen rijden. Ik ben zelfs nog niet eens zover dat ik met 1 hand een fatsoenlijk westernproefje kan rijden. Ja, met 1 hand een beetje sukkelen in de bak of in het bos dat lukt wel, maar Lois goed verzameld krijgen en aan de hulpen dat lukt echt nog niet met 1 hand. Omdat we allebei bij de basis moesten beginnen toen we met western begonnen hebben we gewoon het begin gemaak tmet 2 handen net als bij westernrijden met bit. En aangezien Lois een erg bijdehand en eigenwijs paard is dat graag doet wat hij denkt dat hij moet doen heb ik echt vaak wel allebei m'n handen nodig en ben ik ook vaak niet altijd even zacht met de bosal. Niet dat ik ga zitten raggen ofzo, maar wel duidelijk maken dat ie niet z'n eigen gang mag gaan. Ook de noodstop zit er goed in evenals doubling wat heel goed gaat. Als je van het begin af aan traint op dit soort dingen met een instructrice (m/v) die er ervgaring mee heeft dan heb je ook met bosritten een paard dat goed aan de bosalhuplen staat. En ook mijn paard springt wel eens opzij of wil gaan racen omdat er een tijger in de bosjes zit, maar als de basis goed zit dan krijg je hem wel terug. Zelfs een eigenwijs paard als Lois Haha! . Als je meer informatie over bosalrijden wilt zou je eens een mailtje kunnen schrijven aan cl@udi@ die wel eens op het westernforum komt. Ik heb van haar ook een heel goed boek te leen gekregen over bosalrijden wat ik fijn ga copieren Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 124 bezoekers