Veearts hier op aan spreken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Veearts hier op aan spreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 18:45

Hi,

ik ben zaterdag met mijn paard naar de VA geweest om te kijken of ze weer hengstig was. De VA zei van wel en dat er 2 goede eieren zaten en dat ze zondag of maandag gedekt kon worden. Wij dus gelijk haar zondag gebracht. Pling Krijg ik maandag telefoon, Nuala trapt keihard naar de hengst en lijkt helemaal niet hengstig! Nu is de hengstenhouder met haar naar de VA geweest en wat blijkt? Nuala is pas over anderhalve week hengstig!!!!!!!!!! Extreme duivel
Dat zou dus betekenen dat ze nog 2 weken moet blijven! Nu gaan ze haar hengstig spuiten zodat ze zaterdag over een week terug komt, maar dan heeft ze daar dus 2 weken gestaan. Met stalgeld van 5,70 euro per dag reken even uit! Ik ben dus veel meer geld kwijt, ook nog extra VA kosten bij de hengstenhouder, als die VA hierzo gewoon zijn werk had gedaan was het nooit gebeurd!!!!!!!! Extreme duivel Extreme duivel

Wat moet ik doen? Zijn rekening niet betalen? Hen hier op aanspreken? Schadevergoeding??

X Esme

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:52

Uhhhm moeilijk, het is wel dom dat de veearts zegt dat je merrie hengstig is en het niet is en dan mag je nog langer voor de kosten op draaien....het valt te proberen lijkt mij!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:22

Ik ben geen deskundige op het gebied van hengstigheden, maar weet wel dat hengstigheden, eieren, eierstokken en baarmoeders rare dingen zijn.
Zo is het er wel, zo is het er niet. Wel een ei en toch de hengst verrot schoppen, drachtig en tegelijkertijd hengstig zijn. Het kan allemaal...
Als ze de 8ste dag hengstigheid had (ehm, hoe noem je dat?) dan zou ze inderdaad over 10 dagen pas weer hengstig moeten zijn.
Je weet niet wat er binnen in dat lichaam gebeurd is.
Je kunt natuurlijk altijd de DA erop aanspreken, vragen wat hij gezien heeft. Maar hij zag IETS, dus ik denk dat je kunt fluiten naar je centen....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 19:25

Ja ik weet dat ik niet echt een kans heb...
Maar mijn VA zei dat ie 2 eieren zag zitten, de VA van de hengstenhouder zag ze ook, maar zij dat die in een bepaalde opbouwfase zaten, dat betekend dat mijn VA dus de verkeerde conclusie heeft getrokken...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:45

meestal is het zo dat wanneer de arts(of veearst in dit geval) gehandeld heeft als wat er van een normale veearts in die situatie verwacht kan worden je geen aanspraak kan maken op een schadevrgoeding. wanneer je een arts raadpleegt dan heeft die arts een inspanningsovereenkomst. jij mag verwachten dat hij zich inspant en als de gemiddelde veearts zorgvuldig tot zijn oordeel komt. Het is echter geen prestatieovereenkomst, wanneer dat wel het geval is dan zou je elke arts erop aan kunnen spreken dat hij je niet beter gemaakt heeft om het maar even simpel te zeggen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 20:53

Ja ok, maar hij hoefde het paard niet beter te maken, hij heeft het gewoon verkeerd gezien... en doordat hij niet goed heeft gekeken, kost het mij ruim 200 euro! Ik ga hem in ieder geval hierover bellen, schadevergoeding verwacht ik niet, maar hopelijk hoef ik niet te betalen voor het scannen, heb er immers niks aan gehad.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:57

ja het is het proberen waard in ieder geval. de vraag blijft dat het verkeerd gezien hebben door onzorgvuldigheid van zijn kant in zijn diagnose komt of door de mate van complexiteit van het vaststellen van het al of niet hengstig zijn. Maar misschien is het wel een meegaande VA he, het zijn tenslotte ook nog gewoon mensen Tong uitsteken succes!!!!