Vechten, kan ik ze ooit nog weer bij elkaar zetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Vechten, kan ik ze ooit nog weer bij elkaar zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 16:55

Hallo!

Wij hebben twee shetlanders, die ongeveer twee jaar bij elkaar in de wei hebben gestaan, als hengst en ruin. Nooit geen problemen gehad, het was een hartstikke leuk stel. Maar wij hebben niet zo heel veel land, dus besloten we om ze dan maar een poosje bij een kudde merries te zetten. Oscar eerst nog laten castereren en daarna beide in die kudde gezet. Oscar is dus op drie jarige leeftijd gecastereerd. Foxy is al gecastereerd toen hij een jaarling was.
Eenmaal in die kudde ging het dus goed mis. Oscar eiste de hele kudde op, zag Foxy als een rivaal? met als gevolg dat Foxy compleet in elkaar getrapt werd door Oscar. Dus hebben we ze allebei weer naar huis gehaald en apart in de wei gezet. Na een paar dagen geprobeert of ze weer bij elkaar konden. Nou niet dus, Foxy begint al weg te rennen als Oscar naar hem toe loopt, of hij gaat achter mij staan. Zodra Foxy begint te rennen gaat Oscar erachteraan en Foxy laat zijn plas lopen, en is helemaal in paniek. Ik heb het nu een paar keer geprobeert maar Foxy blijft doodsbenauwd voor Oscar, en Oscar blijft achter Foxy aanjagen. Maar als ze naast elkaar staan met het hek ertussen komen ze wel heel dicht bij elkaar en is er geen teken van agressie zeg maar.
Nu mijn vraag, denken jullie dat ik ze ooit nog weer bij elkaar krijg? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken? Moet ik ze toch maar bij elkaar laten lopen en het ze laten uitzoeken? (wij hebben een klein landje dus ik ben bang dat het dan helemaal mis gaat) Of moet ik gewoon nog een poosje wachten, omdat Oscar ook nog niet zo lang geleden gecastereerd is? Of ze altijd apart blijven houden?

Groetjes claudia!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 76 bezoekers