Döbert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Döbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 00:47

Wie weet waar ze dit merk verkopen? Bij voorkeur omgeving 't Gooi.
Het gaat vooral om een Döbert-zweep, maar een hoofdstel wil ik ook wel eens een keer vasthouden Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 01:00

In Bilthoven hebben ze een heel rek met Dobert zwepen.

Ze hebben er ook enkele hoofdstellen hangen, alleen volgens mij wel oude modellen.
Want met name de bruine hebben echt zo'n vies kleurtje, terwijl ze volgens het boek een rooie gloed horen te hebben.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:00

ik heb sinds zaterdag een Döbert hoofdstel, bruin met aurigan gespen en die is toch mooi! Kadootje van mijn vriendje, niet onaardig. Zwepen zijn ook mooi trouwens, niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Kan je verder met winkels niet helpen, behalve weer eens mijn hofleverancier Langeraap in Berlicum.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:22

Ik heb een stang en trens hoofdstel van dat merk. In Amsterdam Noord verkoopt een winkel van het Ruitergilde (Reijinga) hoofdstellen, zwepen weet ik niet.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:54

Freddy´s ruitersport in Nieuwegein verkoopt ook dobert. Heb er zelf een wedstrijd hoofdstel van gekocht. Ben er erg blij mee en mooi leer.

Ze hebben ook zwepen.

zie ook www.freddysruitersport.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 12:03

Lielle schreef:
bruin met aurigan gespen en die is toch mooi! Kadootje van mijn vriendje, niet onaardig. Zwepen zijn ook mooi trouwens, niet goedkoop maar dan heb je ook wat.


Kijk, jij snapt 'm, dat wil ik dus ook! En ook zo'n vriendje! Haha!
Heb mezelf een wedstrijdhoofdstel beloofd als ik een winstpunt rij (heb dus nog even om te sparen *LOL* ), het Daaleman hoofdstel dat we nu hebben (ook bruin met aurigan gespen) is ook heel mooi, maar de sporen van dagelijks gebruik zie je er wel op. Ik wil dus een hoofdstel erbij en ben eens even aan het oriënteren. Heb al een heel mooi hoofdstel gezien van Sommer, in de goede kleur bruin ook nog, want dat heb je dan ook weer natuurlijk. Stübben en Passier hebben niet de goede kleur.

En het mag best wat kosten, maar dan wil ik -inderdaad- ook wat hebben! Wat ook opgaat voor de zweep trouwens.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:51

Zeg Margreet, is er toevallig ook een site van Dobert?

Om eerlijk te zijn ken ik dat merk niet. Maar ik ben opzoek naar een nieuwe hoofdstel, van mooie kwaliteit leer, waar je niet de halve stal mee ziet rijden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 13:26

Ik heb geen idee of ze een officiele site hebben, maar als bij Google zoekt op Dobert+horse dan kom je wel het een en ander tegen.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:54

De zweep van Döbert is echt aan te raden. Normaal versleet ik altijd elke anderhalve maand een zweep (uiteinde eraf, knop eraf, ging splijten of hij brak af als je hem per ongeluk ergens op een verkeerde plek neerzette of hij was opeens kapot omdat iemand anders er even mee gereden had Boos! ), maar ik heb die Döbert zweep nu al 3 jaar en er mankeert nog niks aan.

Je vergeet hem trouwens ook niet zo snel mee te nemen, omdat je weet dat het een dure zweep is. Hij kostte toendertijd HFL 85,-. Maar na 3 jaar heb ik dat er lang en breed uit (normaal was ik aan zwepen jaarlijks minimaal HFL 160,- kwijt).

Je moet natuurlijk wel even een tape om het handsvat doen, maar dat wist je vast wel (waarschijnlijk rijden ze er bij jou op stal mee, of i.i.g. je instructrice, ik ben er nl. ook via mijn instructrice opgekomen om hem te kopen).

Ik weet ook geen winkels bij jou in de buurt, zelf heb ik hem gekocht bij Drunens Ruiterhuis in Drunen, maar dat is natuurlijk nogal bij jou uit de buurt. Zelf woon ik dichterbij Hippodrama, maar ja daar hebben ze nog nooit van kwaliteit gehoord. Bij Vrielink in Apeldoorn hebben ze ze ook.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:15

ik ga zo proberen er een foto van te plaatsen op ITP, ik sta nog steeds te kwijlen als ik het zie. Mijn springzweep is ook van Döbert, lichtbruin, en kleurt er perfect bij Haha! En dan te weten dat het dus mijn springuitrusting is, ik lijk wel een dressuurprikker *grin*

PS ze staan er nu, [ITP] dobert hoofdstel
PS Ik heb geen site kunnen vinden, heb wel heel uitgebreid gezocht.