Stelling: paardenmarkten zijn niet zielig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:01

Als er biologisch dieren gehouden gaan worden en mensen blijven net zo veel eten als nu, wat maakt dat dan uit ivm ziektes.
Zo lang er vraag naar vlees is zullen er dieren voor gefokt worden, en zolang er niet minder gegeten word biologisch of niet worden er toch steeds dezelfde aantallen dieren gehouden.

Dus ik snap het ff niet hoor.
Uitleg graag Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:17

Maar export van oa vlees houd wel onze economie in stand.
En dat kunnen we dan weer goed gebruiken voor die heel veel mensen hier in nl die we toch moeten onderhouden omdat vele niet werken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:20

oja nog ff vermelden dat ik vind dat in Nl de dieren veel vriendelijker gehouden worden dan in andere landen.
Het welzijn van het dier staat hier terecht heel hoog.
Dus van mij mag de DB zich meer op andere landen gaan richten.
Hier in Nl is het zo slecht nog niet.

En dat geld ook met de paarden markten om ff ontopic te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:30

Citaat:
Runningkawa, bedoel je hiermee die 550 miljoen dieren die in de bio-industrie gehouden worden?

Quote:
oja nog ff vermelden dat ik vind dat in Nl de dieren veel vriendelijker gehouden worden dan in andere landen.


Ik ben het met je eens dat Nederlanders over het algemeen beter zorgen voor hun huisdieren. Maar het aantal huisdieren in NE is velen malen lager dan het aantal dieren hier in de bio-industrie. En zoals ik al eerder vermeld had, Nederland is een van de weinige landen waar dieren op een dergelijke wijze gehuisvest worden. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een dier op de wei/vlaktes (andere vleesindustrie landen, zoals Argentiniƫ en Amerika en de hooglanden van Engeland) dan een kalf/kip in een kist/kooi, of een varken in een hokje (zoals in Nederland en Belgiƫ). Maar ja, meningen verschillen.

hier wil ik nog ff op in haken.
Ga maar niet in belgie kijken als je het over dierenleed wilt hebben, dat is daar 1000 x erger dan in nL

En in spanje, frankrijk enz. heb je misschien wel minder dieren in de bio industrie, maar geef mij dan die bio industrie dan maar dan die stieren, honden, hanen gevechten.
Het in brand steken van horens aan nog levende koeien, het geiten van een dak gooien voor een of ander geloof enz enz.
Dat de DB daar wat aan gaat doen, ik blijf bij mening dat in Nl ook de bio beesten nog niet zo heel slecht zitten.

Menig paarden liefhebber heeft zijn paard bijna net zoveel binnen staan.
Laten we het maar niet over konijnen hebben die de 1e 3 weken bij aankoop bijna dood geknuffeld worden, maar daarna vinden de kinderen ze niet meer leuk en zijn ze al bij dat er 1x in de week het kleine hokje zuiver gemaakt word.
Dus welke beesten hebben het nu zo slecht?

En over dat het maar een kleine groep treft is ook niet waar.
Misschien wel aan boeren, maar denk ook aan alles wat daar omheen zit.
Voeder leveranciers, transporteurs, en er word ook vaak geleurd over het mest overschot (wat er niet meer is) maar met veel arme zandgrondjes in Nl kunnen we die mest goed gebruiken, dus dan tref je ook de tuinbouw weer en ga zo maar door.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Rijsa, RoRo44 en 37 bezoekers