volbloeds

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

volbloeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 13:10

hoe doen volbloeds het in de dressuur?kunnen ze dat goed?
Donderdag ga ik bij een volbloedje van Man in the Moon kijken.
Ben erg benieuwd.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:19

Er zijn mensen die niet overdienstelijk dressuur hebben gereden met een volbloed, maar of het ideale dressuurpaarden zijn, ik denk het eigenlijk niet....

ennem, wat ik me vaak afvraag, is het nou volbloeds of volbloeden?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:10

alles kan..koffie kan..thee kan
hihi, natuurlijk kunnen ze dat wel diana Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:14

Volbloeds (zowel Arabische als Engelse, maar je hebt bijv. ook Franse en Hongaarse) zijn over het algemeen nogal heet, soms te heet voor de dressuur. Ze doen het vooral goed in de SGW. Maar je hebt natuurlijk ook volbloeds die wel ideaal zijn voor het hogere dressuurwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:25

Het kan idd wel en er zijn er ook nog die het goed doen.
Maar de meeste zijn toch net iets te hittepetitterig Haha! en dan komen de gangen er voor dresuur niet op zijn voordeligst uit.

Maar verder tot wat voor nivo wil je.
Gewoon voor je plezier wat wedstrijden rijden gaat met elk paard.

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:29

Hoi ladolcevita, ik heb waarschijnlijk (95% zeker) een engelse volbloed met iets in zijn voorouders een franse draver ofzo...
Hij is wel heet maar dan alleen in positieve zin.
Hij is ook zeer gevoelig waar ik echt mee heb leren moeten omgaan. Een kleine hulp met mn been is genoeg om hem een grote nette oefening te laten maken.
Verder is het een schat van een paard alleen vreselijk eenkennig maar dat komt meer door zijn slechte verleden. Ik heb hem nu 6 maanden waarvan ik hem nu ongeveer 3 maanden rij (eerste 2 maanden heb ik zijn vertrouwen moeten winnen en 1 maand heb ik hem opnieuw moeten inrijden)
Hij pakt alles zeer snel op en is goed voorwaarts. Ik krijg nu ook al 3 maanden priveles met hem en mijn instructrice heeft me al een paar keer gecomplimenteerd met hem, ze zegt dat we het nog ver kunnen schoppen in de dressuur en dat het echt een goede is. Januari ga ik met hem starten en dan zullen we het zien. Het is een heel fijn paard om te rijden het enige nadeel aan hem is dat ik er geen andere mensen op kan zetten omdat hij er dan een feest van gaat maken. Maar dit ligt echt niet aan het volbloed in hem maar zijn verleden.....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:44

Als hij toch niet bevrucht hief je ook niets af te staan! Maar btw wel on topic blijven... Het ging over de nek (hals Knipoog ) en niet over een paardje kopen...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:29

Volgens mij zijn ze er zeker wel geschikt voor. Het zijn idd karakter paarden en je moet er mee om kunnen gaan. Maar ze kunnen het zeker.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:40

Het licht puur aan het karakter (ervanuitgaande dat de gangen etc goed zijn en de aanleg voor de dressuuraanwezig is..jullie snappen me wel) of de volbloed geschikt zal zijn.
Voordat je hem/haar koopt rij hem/haar vaak en beslis niet zomaar. Tegenwoordig weten mensen wel raad met 'middeltjes' om een paard even te temperen ;-(.
Als hij koel is in het hoofd en een meewerkend karakter heeft ..waarom zou hij dan niet geschikt zijn voor de dressuur. Ik denk dat je als ruiter ook veel kunt doen. Niet alle type paarden passen bij een bepaald persoon.
Succes met je keuze.
Ikzelf rij dressuur met een arabier en dat gaat goed, we rijden bij de paarden en zitten 90% van de keren bij de 1e 3 Knipoog
Maar soms is hij te heet of vind hij dingen te eng, die normaal absoluut niet eng zijn..tja, dan hebben we pech.
Daar moet je tegen kunnen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:55

Gewoon western mee gaan rijden Knipoog Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:10

Een bloedpaard rijden is echt iets anders dan een doorsnee KWPN-er. Wanneer het je ligt dat wil je nooit meer iets anders. Maar het is dus erg belangrijk of jij uit de voeten kunt met een dergelijk karakter.
Ik geeft zelf niet echt de voorkeur aan een 100% volbloed. Ze zijn vaak ondermaats, te springerig en hebben weinig hals. Ik zie liever een KWPN-er met erg veel bloed waarbij die min-puntjes in exterieur zijn weggefokt maar die toch het gouden karekter van een volbloed heeft.