nut gebruik cooling gel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

nut gebruik cooling gel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 11:15

Hoi, wie gebruikt er cooling gel?
Waarom gebruik je dit en hoe en wanneer?

Ik spuit de benen van mijn paard altijd consequent af na het rijden, is dit voldoende of zou cooling ook fijn zijn na zware arbeid.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:37

Ik gebruik het na bv een zware rit, of springen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:52

Is dat eigenlijk gel die je op de benen smeert ofzo? Ken dat hele spul eigenlijk niet.

Wat ik wel eens gebruik met een paard met een dikke knie o.i.d. is een soort gel dat in een soort zakje zit en dat maak ik met een bandage dan vast. Weet niet of je dat bedoelt?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:57

Toen ik met leys zijn pees zat vroeg ik ook naar het nut van cooling gel. De fysio en DA waren er niet echt positief over vaak nemen ze al gelijk de temp. van de huid aan. Het effect was te kort en daardoor was afspuiten toch makkelijker. Je kan het wel gebruiken alleen je moet het niet als vervanging zien maar als een makkelijkere en mindere oplossing.

Als advies kreeg ik van die cooling packs te kopen van Eskadron en daar cold packs in te doen. Die werken veel beter en blijven langer koud.

Ik heb wel traumeel gel in de kast staan altijd handig en het werkt goed voor de pezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:04

Oh wacht even, ben niet volledig geweest. Het is geen vervanging van afspuiten, maar een aanvulling erop. Dus eerst gewoon afspuiten, en daarna lekker inmasseren. Voordeel is dus ook dat je daarna nog even lekker masseert, dus bloedsomloop stimuleert.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:12

Welke heb je dan Sonja de meeste die ik ken worden niet cool na masseren maar warm en daar zit het probleem.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:58

Ik heb die van derby heet dat merk geloof ik.
vrij goedkoop en ik gebruik het ookwel voor mezelf als ik een dikke enkel ofzo heb.
het wordt net als sonja zegt koud door het masseren maar zoals prisca zegt met 15 min is het wel uitgewerkt (bij mij dan op het paard kan ik niet voelen)
Na een zware buitenrit spuit ik elk been 10 min af en daarna paard afverzorgen.
als de benen nog iets vochtig zijn goed inmasseren met de gel.
aangezien het bij mij goed koelt zal het bij 't paard ook zo zijn en is het naast het afspuiten extra