Plassen/poepen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Plassen/poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 21:59

Vroeger dan reed ik weleens in de bak en dan moest michelle plassen(poepen deed ze eigenlijk nooit onder het rijden),maar dan ging ze heel de tijd stil staan en weer lopen ,stilstaan en weer lopen,maar niet gaan plassen,nou dat is heeel erg irritant!
Nu deed ze dat eigenlijk nooit meer,maar nu begint het gezeik weer,ga ik lekker naar buiten en dan gaat ze heel de tijd stilstaan,in de houding dat ze moet gaan plassen.
Gister deed ze het ongeveer de helft van de rit en ik wordt er schijtziek van,ik weet dat ze het niet express doet omdat ze niet wil lopen ofzo,want nadat ze het dan eindelijk wel heeft gedaan loopt ze weer vrolijk verder.

Ik vind dit dus heel erg irritant en wordt er ook heel sjaggo van,ik ga elke keer al helemaal in de houding staan en Michelle dus ook,maar er komt niks!

Heeft iemand dit probleem ook?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:04

Dit probleem heb ik gelukkig niet meer, volgens mij reageren ruinen hier toch iets anders op dan merries !
Ik heb wel een merrie gehad die ongeveer dezelfde trekjes vertoonde, heel storend allemaal.
Het enige dat bij haar hielp, was om even af te stappen zodat ze rustig kon plassen.
Het leek soms ook wel of ze haar evenwicht niet goed kon houden als ze in de "plashouding" stond met mij op haar rug.
Even afstappen en haar rustig aan een lang teugeltje laten staan verhielp het probleem altijd wel.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 22:05

Nou ik zal je zeggen dat ze hetzelfde probleem vertoont als ik ernaast loop Boos! Gister was ik nl naast 'r aant droogstappen en toen deed ze precies hetzelfde,echt heel vervelend.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:29

haha is ze niet gewoon hengstig??

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 22:31

Nee,dan doe ze het weer anders Lachen

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:00

Nino waar ik op rijd deed dit vorige week ook. Kijk als hij nou stil gaat staan en plassen ok maar hij bleef maar bezig. Als ik ging stappen ging hij telkens stilstaan en dan z'n benen uit elkaar maar er gebeurde niks. Na een tijdje werd het best irritant. Toen heb ik het niet meer toegelaten. Gewoon vooruit gedreven want ik kreeg de indruk dat hij het deed om onder het werk uit te komen. Dat hielp want nu doet hij het niet meer. Hij gaat alleen nog maar stilstaan als hij echt moet

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 09:17

Ja dat doe ik dus ook en dan aan het einde van de rit dan staat ze haast 5 minuten te plassen,dat vind ik dan ook welweer sneu,want dan heeft ze de hele rit d'r plas in moeten houden,maar idd ik word het ook zat en dan drijf ik d'r gewoon naar voren.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:13

Heeft ze geen blaasprobleem ofzo. Dat ze de hele tijd denkt dat ze moet plassen of maar kleine beetjes kan plassen??

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:51

Marena had het vorige week ofzo ook een dagje ,
toen na een keer of 4 hoorde ik het pas klateren Haha!

Zal de tijd van het jaar wel zijn ??......

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 13:05

Manda schreef:
Heeft ze geen blaasprobleem ofzo. Dat ze de hele tijd denkt dat ze moet plassen of maar kleine beetjes kan plassen??


Nee ze plast geen kleine beetjes,ik weet wel vroeger dat ik met 'r naar de manege ging en dan onder het poetsen stond ze al klaar om te plassen,maar deed dit niet,en toen kwamen er telkens kleine beetjes uit,wat bleek nu,ze wou absoluut niet plassen op het harde,alleen in de stal of berm.
Onder een buitenrit gaat ze automatisch in de berm.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:38

bij ons op stal had een paardje ook steeds dat hij deed of hij moest plassen maar er niks gebeurde hij is naar utrecht geweest maar eer is niks gevond ,ze d8en dat hij zich gewoon aan stelde ?? Verward

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:09

Beau doet dat grapje ook wel eens maar niet heel lang gelukkig. Ik ken wel een Tinkerruin die er echt een sport van maakt. Die doet het net als jouw pony erg vaak. Wat je er aan doen kan weet ik eigenlijk niet.