Kosten voor een shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Kosten voor een shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 23:13

Hoi,

Ik zit er dus over te denken om een (mini)shetlander aan te schaffen als gezelschapsmaatje voor Ivanka, omdat ze anders helemaal alleen staat.

Wat kost een normale (er hoeven dus geen papieren bij te zitten en hoeft nog niets of niet veel te kunnen) shetlander?

Groetjes,
Sanne

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:18

Er worden de laatste jaren ontzettend veel shets aangeboden.
Het aanbod overschrijdt ruimschoots de vraag, en de prijzen zijn er dan ook naar.
Voor een veulentje zonder papieren betaal je op de markt vanaf 25 euro, voor een volwassen shetlander zonder papieren vanaf 50 euro (= ongeveer de slachtprijs).

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:21

Is inderdaad zeer verschillend. Jong of oud. Man of vrouw. In diverse prijsklassen te verkrijgen. Hou de kranten en de markten maar in de gaten.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 23:22

Ja idd, dat heb ik ook gehoord, dat er veel shets aan worden geboden. Op die stoeterij waar ik hielp, hebben ze mini-shetlanders gekocht (6 jaar geleden ofzo). Speciaal uit Engeland over laten komen, met (schijnbaar goede) papieren...wat denk je wat ze kostte: 6000 gulden! Niet normaal toch?

Ik zou idd niet veel meer als 50 euro uit willen geven eigenlijk, maar als ik op marktplaats kijk, dan zijn ze allemaal stukken duurder!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:27

prijzen liggen laag, maar heel laag is overdreven.
Een pony van 50 euro zou ik niet vertrouwen, dan kan ie 10x geen papieren hebben of weet ik veel, maar nee, ik niet

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:40

shetlandhengstjes zonder papieren(veulens of jaarlingen) zijn echt niks waard.
merries wat meer, maar voor nog geen 100 euro koop jij ene leuke shet!

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 02:17

In deze omgeving gaan ze ook voor de slachtprijs of zelfs gratis weg omdat er een enorm overschot is. Dat zijn over het algemeen kerngezonde Shetlanders maar wel vaak hengstjes.

Mijn dochters Shetlander heb ik zeven jaar geleden gekocht voor f 175,-. De castratie was duurder Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 08:10

Zelfde als Percy Ik heb al 2 keer een gratis shet aangeboden gekregen maar hij was niet bont *LOL*
Hier zitten veel hobby fokkers we nemen een hengst van een kennis zijn neef en dan hebben wij leuk elk jaar een veulentje kun je leuk naar kijken en is schattig voor de kleinkids.
maarja als ie gespeend moet worden zijn ze niet meer zo leuk vooral de hengstjes niet en dan willen ze er maar wat graag vanaf.
meer dan de helft eindigd bij de slager maarja toch volgend jaar weer een veulen he...Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 08:20

Hier in Wenum-Wiesel zit ook een fokker van zwarte shetlanders. Ze zijn stuk voor stuk prachtig om te zien! Ze hebben papieren en gaan naar keuringen.
Voor een fokmerrie betaal je daar ongeveer 6000 gulden.
Voor een jaarling merrie betaal je daar 500 euro.

Maar dan heb je ook wat Lachen