In haar eigen viezigheid liggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

In haar eigen viezigheid liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 04:43

Iedere morgen wanneer ik DC uit haar stal haal is ze compleet onder de poep! Ik weet niet wat haar probleem is maar het is dus urine met poep dat aan haar hangt! Iedere morgen is het dus schoonmaken en wassen met water. Wat is haar probleem toch eigenlijk? Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 09:13

Eeeh... misschien wat vaker uitmesten en meer stro eronder???

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 10:30

Zep schreef:
Eeeh... misschien wat vaker uitmesten en meer stro eronder???


Da's zeker waar, een schone stal is het eerste waar je aan moet werken.
Toch heb je ook bij paarden grote verschillen, net als bij mensen eigenlijk.
Het ene paard houdt zich netjes schoon, terwijl het andere altijd smerig is.
Als mijn paard op stal staat, dan moet ik ook elke dag de stal helemaal schoonmaken.
Het is dan ook een schimmel, dus die ziet er al vrij snel vies uit.
Gelukkig gaat ie 's zomers naar buiten, dat scheelt een hoop viezigheid en werk.
Maar straks wordt het weer elke dag mesten (viezigheid er uithalen en vers stro in de stal), en om de dag werkelijk de hele stal leeghalen en opnieuw opstrooien; dan gebruik ik ook 2 volle pakken stro, zodat hij enigzins toonbaar blijft.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 10:34

Bah das ook balen zeg!
Mijn pony maakte vroeger van haar kleinere stalletje ook ALLES vies,maar ze ging er gelukkig niet in liggen(en dat heeft niks te maken met vaker uitmesten want ik mestte d'r al elke dag) Nu heeft ze een grotere stal en poept ze meestal alleen achterin,Maar ik doe nog steeds elke dag totaal d'r stal leegmaken,want ze stinkt altijd behoorlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 12:21

Zoals al gezegd is kan het zijn dat de stal te klein is. Mijn paard heeft in een te kleine stal gestaan en er werd slecht uitgemest. Een ontzettende vieze troep elke morgen.

Nu staat hij in grotere stal met meer stro en elke dag goed uitgemest, na een paar weken werd hij weer properder, zoals hij altijd was. Plast aan midden zijkant (altijd zelfde kant) en poept aan de zijkant of achterin. Voorheen alles in het midden van de stal, lopen en draaien maar, conclusie een zuurkoolstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:26

Het kan ook, dat het beestje gewoon alle stro opvreet. Ik heb er zo-een, nu is haar stal eigenlijk alleen om te schuilen, maar als ik er een plakje in gooi, de volgende dag is hij op. En dan gaat ze ook altijd in de mest liggen (lekker warm) , en dan krijg je dus die plekken. Ik ga gewoon met een harde borstel aan de slag, en dan krijg ik het er wel af.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 15:15

DC staat in een hele grote stal! Zij krijgt geen stro. De paarden staan op houtzaagsel. Hier is dit dus heel gewoontjes! Haha! Misschien komt het omdat ze nog zo jong is? Zou het een mogelijkheid zijn?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 15:41

Ik kreeg van iemand een tip om alle drollen in een bepaalde hoek te gooien en dus niet alles er uit te halen. Een soort van zindelijk maken leek het dus. Heb het zelf niet geprobeerd maar misschien is het een idee.
Zelf heb een nette pony en een viespeuk van een paard.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:38

ik heb er ook een, die studeert voor varken. Lips are sealed

en het feit dat een stal te klein zou zijn en een paard daardoor smeriger zou worden gaat bij die van mij niet op.
ik heb haar al in een grote stal gehad die ze in 1 nacht helemaal zwart krijgt en in een kleinere stal doet ze exact het zelfde.
sommige paarden leren het inderdaad doordat je wat van de mest in de gewenste hoek laat liggen.
maar anderen leren het nooit hoor, zoals die van mij. ik heb al van alles geprobeerd ( zoals andere bodembedekking enz.) maar niets helpt.
ik moet me er maar bij neerleggen dat ze gewoon een varkentje is. Verdrietig
nou heb ik dan nog wel 1 voordeel ze is zwart en op haar zie je het dus niet. Cool