hoelang met leren laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

hoelang met leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:30

hoelang doen jullie gemiddeld met leren laarzen?
en om welk merk gaat het dan

ik hoor wel eens verhalen van mensen die ze een jaar hebben en dat zijn ze al 'op'
en sommige laarzen gaan jaaaaaaaaaaaaren mee

wat is jullie ervaring?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:54

Ik heb laarzen van Van Huet uit Houten. Deze heb ik zo'n drie (of is het al vier?) jaar geleden gekocht. Helaas gaan er op het moment veel stiksels los en ook laat de zool een klein beetje los.
Ik denk dat ik over een half jaartje weer nieuwe laarzen "moet" kopen. Een ander merk deze keer.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:47

Ik heb gewoon een huismerk van mijn ruitersportzaak, maar wel op maat gemaakt. Ik heb deze laarzen al een jaar of 6, zien er nog keurig uit. Ik rij gemiddeld 6 keer per week, maar trek ze wel pas vlak voor het rijden aan. Ik loop er gerust mee door de blub en door de mest, en ik laat ze voor de rest gewoon in de zadelkamer liggen. Niet echt zuinig mee dus...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:58

Ik heb mijn laarzen nu bijna 2 jaar en ze zien er nog zowat als nieuw uit (al zeg ik het zelf). Ik rij er niet zo heel vaak mee, maar als ik ermee gereden heb, maak ik ze wel gelijk schoon en vet ik ze in. Het merk heet : Veroka, is niet zo heel bekend, maar ik vind de kwaliteit wel goed.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 19:57

Ik heb mijn laarzen (Petrie), al 7 jaar. En ik heb er alles mee gedaan. In de mest gelopen, blub zooi, mee rijden etc. En ik vind ze er persoonlijk nog super uitzien. Het is nog lang niet dat ik toe ben aan nieuwe laarzen. Alles is ook nog heel en waterdicht, alleen de binnenkant is wat wit. Maar ik weet dat als ik meer me best doe met het verzorgen van me laarzen dat ze er ook weer pikzwart kunnen uitzien. Alleen daar ben ik niet echt een kei in. En het leuke van deze laarzen is, dat ik ze door een foutje van de cassiere voor maar fl. 150,= (+ shabrak, hooinet, borstels) heb gekocht. Ze waren geloof ik iets van in de fl. 500,=

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:37

Als mij zoiets overkomt kan ik het nooit laten om ze er op te wijzen, soms met een licht gevoel van spijt Bloos

Ik heb meer dan tien jaar met een simpel paard huismerklaarzen gedaan en echt dagelijks gebruikt, inclusief dwars door de zee rijden. Het tweede paar heb ik ook zo lang gehad maar daar had mijn hondje een hap uitgenomen Lips are sealed

Nu heb ik ook Petrie-laarzen, ik hoop dat die evenlang mee zullen gaan maar ik heb een beetje mijn twijfels als ik al die verhalen hier lees. Ze worden in elk geval al snel dof aan de binnenkant en dat had ik met mijn "goedkope" leren laarzen niet.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 13:39

mijn derby's heb ik nu 2 maanden, heb zo heel veel aan en de binnenkant begint al dof te worden
en ik heb de zool al eens opnieuw laten zetten en begint nu weeer los te worden Boos!

dingen waren duur genoeg

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:47

ik heb mijn laarzen nu al 3 jaar van het merk aigle de stiksels komen vanboven los maar --> naar de schoenmaker en weeral zo goed al nieuw ik vind ze ook lekker zitten , mijn moeder zit te zeggen : wil je geen nieuwe laarzen maar ik vind ze veel te goed zitten dus Haha!

Tattie

Berichten: 45
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:50

ik heb mijn laarzen ( petrie ) nog géén half jaar ze zien er ooknog heel goed uit geen enkele stiksel los niet dof ofzow en ik heb ze zowat elke dag aan naar mijn paard !! en mijn vriendin heeft de zelfde laarzen maar dan al 3 jaar en die zien er ook nog helemaal perfecto uit en die heeftz e ook dageloijks aan !! het licht er gewoon aan hoe je met je laarzen omgaat !! ik vet ze regelmatig in enz enz !! xxxTatjana

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:24

Ik heb mijn Petries nu zo'n 5 jaar, maar ik moet wel nieuwe. Zolen en stiksels kan je laten repareren maar ik krijg gaten doordat de 'ribbels' rond de enkels het leer in een te grote hoek drukken. Toch heb ik ze heel regelmatig in opspanners en heb veel gesmeerd met vet. Ook zijn mijn laarzen niet veel meer ingezakt dan die van mijn stalgenoten. Ik snap het ook niet, misschien net een zwak stukje leer... wel zonde

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:18

mijn oude cavallos heb ik dertien jaar gehad en echt minimaal 4 x in de week gedragen en ook met mesten uit de wei halen etc.
vorig jaar augustus heb ik van mijn lieve mannetje nieuwe laarzen gehad,
de petrie huet, gekocht bij van huet in houten.
ik draag ze nu een jaar en ze zijn nog als nieuwe.
hopelijk heb ik ook hier nog twaalf jaar plezier van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:16

Hier is Hoe Lang met leren laarzen, die zocht je toch? Knipoog Haha!

Afbeelding

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:35

whaaahaaa die goed joh
idd hoe lang is een chinees
toedeledoki
gillian