Muizenplaag....HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Muizenplaag....HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:35

HI

Al een paar weken/maanden hebben wij echt een muizenplaag.
We hadden een kat maar die ging ook achter de kippen aan en dat was niet helemaal de bedoeling. Deze kat is nu gewoon huiskat geworden bij vrienden van de staleigenaresse, maar nu zitten wij met een overschot muizen. Je ziet ze lopen, hoort ze lopen en het is gewoon niet echt leuk meer (schrik me de hele tijd een hoedje als ze weer langs je voeten rennen).

Nu vraag ik me af wat wij het beste kunnen doen. Voor deze kat hadden we een andere kant die alleen achter de muizen aan ging en van de kippen afbleef. Deze is jammer genoeg overreden door een auto. Toen kwam Boris en die ging dus achter de kippen aan en moest jammer genoeg weg.

Met gif gaan strooien lijkt me niks, ivm met paarden op stal (waarvan er 2 drachtig zijn). Wat kunnen we er aan doen? Toch maar een nieuwe kat op stal en op stal houden (vind ik ook zo zielig eigenlijk), muizenvallen of toch maar gif strooien. Het voer is trouwens netjes opgeboren en daar kunnen ze niet bij!

SharirBobby

Re: Muizenplaag....HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:41

Toch maar weer een kat lijkt mij de beste oplossing.

Wij hadden eerst ook erg last van muizen (maar dan in huis) en hadden muizenvallen gezet. We vingen er daar erg veel mee, in 1 maand wel 17 ! maar nog liepen ze zo door de huiskamer! (en nee we strooiden zeker geen eten en m'n moeder zoog wel 2 x per dag om kruimels en muizenkeutels te verwijrder). Toen zijn we aan de kat gegaan en sindsdien is er nog maar heel af en toe een muis (we wonen aan akkerbouwland, vandaar). Niet dat de kat er veel heeft gevonden, maar het schrikt ze ook af he...

Gif ben ik ook niet zo'n fan van, vooral niet als je andere dieren rond hebt scharrelen (kippen bijv.) of je moet echt het gif op plaatsen strooien waar geen andere dieren komen of het in van die buisjes stoppen zodat alleen de muizen erbij kunnen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:42

misschien 2 katten. Zijn ze teminste niet alleen. Of een tamme slang Tong uitsteken

Die eten ook muizen.

En gif ja daar ben ik niet echt een voorstander van.Maar ze zijn dan wel snel dood.

je kan ook iemand van de ongedierte in huren.Die halen dat weg.Maar ik weet niet of ze muizen doen.Hebt het alleen om tv gezien

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:45

hmm...ik ga toch maar voorstellen om weer aan de kat te gaan Haha!
Pech voor de kippen (sorry kippen-liefhebbers), maar muizen op stal is ook niks.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:45

lang niet alle katten vangen kippen hoor, sommige zijn er zelfs bang voor Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:15

Wij hebben ze ook.
Maar wij hebben wel op een aantal plekken muizengif leggen. Op de hooizolder, in de tuigenkast en onder het konijnenhok. Op al die plekken kunnen geen beesten komen, alleen de muizen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:17

De kippen n de ren en de kat in de stal om de muizen te vangen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:47

Wij hebben ze kippen in een kippenhok die gewoon open staat. Het is een hobby van de vader van de eigenaresse en dat kunnen we hem niet zo maar afnemen vind ik.
Ik ga toch maar voor de kat

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:12

Ik weet nog wel iemand die een stalkat over heeft. Daarnaast moet je natuurlijk ook zorgen dan het voer ed niet te bereiken is voor de muisjes. Dat scheelt ook. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:36

heeft er niemand op stal een Jack Russel....dat zijn van oorssprong jacht hondjes....ik heb er zelf ook een en die komt regelmatig op stal met een muis of een rat naar me toe die die dood gemaakt heeft.....sinds we die jack russel hebben hebben we veel minder ratten en muizen....sinds afgelopen zomer hebben we ook 9 katen rond lopen die ook goede muizen vangers zijn...maar aangezien jullie een kat momenteel geen optie vinden zou ik kiezen voor een jack russel

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:40

bij ons op de manege (vroeger)
verbrande ze de staart van de rat... en dan moest die heel hard schreeuwen....
en dan gooide ze hem ver weg voor het geval dat die rat hun aan zou vallen...
nooit meer geen last van een rattenplaag...

ik weet niet of iemand een held is daar om het zo te doen Bloos

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:55

jakkie bah Tong uitsteken
beest maar gillen..

Denk dat je toch echt een kat moet zoeken ..
of iemand die de hele dag met een schep rond gata lopen, en als hij een muis ziet, even met zn schep de muis doormidden hakken Nagelbijten / Gniffelen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:57

Gewoon muizenvallen Ja Die hebben wij ook, we wonen op een boerderij en hebben hooi in het achterhuis, dus er komen altijd wat mee naar binnen met hooien in de zomer. Mijn moeder smeert altijd wat brie of boter op de val, kaas willen ze er nog wel eens afsnaaien. Met iets plakkerigs is dat een stuk moeilijker Whoosh!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:58

Monster schreef:
jakkie bah Tong uitsteken
beest maar gillen..

Denk dat je toch echt een kat moet zoeken ..
of iemand die de hele dag met een schep rond gata lopen, en als hij een muis ziet, even met zn schep de muis doormidden hakken Nagelbijten / Gniffelen

maar de muis moet wel schreeuwen dan Tong uitsteken dus niet gelijk doorhakken...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:11

Ik woon op een boerderij, en ook wij hebben last van muizen.
Wij hebben overal bakje met muizenvergif staan. Heel af en toe zien we eens een muis lopen.
Verder lopen er ook nog 2 honden rond en 4 katten. Er is bij ons nog nooit een dier doodgegaan door het vergif of door het eten van een vergiftigde muis.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:56

Geen muizen vallen geen losse korrels gif geen kat maar blokjes gif die ze moeten afknagen en dus meteen opeten Kijk op www.agradi.nl en dan op shop klikken dan bij ongedierte bestrijding en dan naar muizen zoeken dan staat er ergens Tomcat blox 1,8 kg. Je kan er dan ook van die doosjes bij bestellen waar die blokjes in horen. Heel veilig voor alle andere dieren behalve voor die vervelende muizen.
(Ik ben echt fan van Agradi)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:03

Bij ons in het asiel zitten 2 grote rattenvangers!
De 1 is een super grote kater die ook nog mollen kan vangen

en de andere een rooie rattenvanger.

Ook muizen zijn ze niet vies van Haha!

En ze zijn ook nog super lief en komen graag langs voor een aai Haha!
Ze zitten in asiel wegens emigratie

Nou ik zou zeggen ga eens langs een plaatselijk asiel en misschien zit daar wel een grote muizen vanger!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:38

beautylover schreef:
bij ons op de manege (vroeger)
verbrande ze de staart van de rat... en dan moest die heel hard schreeuwen....
en dan gooide ze hem ver weg voor het geval dat die rat hun aan zou vallen...
nooit meer geen last van een rattenplaag...

ik weet niet of iemand een held is daar om het zo te doen Bloos

Dat vind ik echt ronduit walgelijk, en dierenkwelling, hoe vervelend het ook is, ratten en muizen op stal, om ze nou zo te behandelen vind ik erg.

Met gif is het het handigste een muizenkistje te maken/kopen
deze moet een ingang en uitgang hebben, dus aan 2 kanten een gaatje. In het kistje leg je gif. De muis of rat voelt zich daar beschermt doordat het ziet dat het beschut is, maar hij er wel makkelijk weer uitkan en zal dus rustig de korrels opeten i.p.v meenemen en overal neerleggen, zodat het dus niet werkt.

Heel vaak komen er mensen bij ons in de winkel ( welkoop ) die zeggen dat het gif niet werkt, het werkt wel, maar je moet het goed doen. Als je het gewoon op een schoteltje her en der neerzet voelen ze zich niet veilig en gaan ze i.p.v het op te eten er alleen maar mee slepen om het te verstoppen. En zo heeft het dus geen zin.

Met een kat heb je het risico dat hij geen muizen vangt, en ik hoop toch niet dat jullie zo zijn dat jullie de kat weinig tot geen voer geven zodat hij wel muizen MOET vangen om te overleven ? ( dat zie je wel vaker en daar gruwel ik van )
1 van onze katten is een supervanger, komt dagelijks met muizen,mollen,ratten, musjes en soms zelf kraaien en raven thuis.
Onze andere kat komt niet verder dan soms een vlieg of een spinnetje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:31

We hebben nu 2 katten op stal lopen, sindsdien zijn de muizen weg. Daarvoor hadden we gif liggen, onder palets waar voer op lag, dus daar kon niets of niemand bij. Tot de katten kwamen en die ineens onder de palet doken. Toen is gif meteen verdwenen en hebben de katten het over genomen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:39

Onze kat die slaapt soms tussen de kippen?! En ook bij de hond. We hebben 9 katten, 2 honden en ze halen de muizen van het land...verder heeft mijn vader bakjes met korrels rondom de schuur staan met stenen eromheen zodat het niet om kan vallen. Ook werden de afbijtblokjes genoemd. Dit is zeker een goede tiP! Wij hebben ze bij het voer liggen en met een extra populatie katten heb je er geen hand aan...wel ff een reactie op die verbrande staart....Houd wel van deze manier maar hoe krijg je dat beest in je handen. Toen mijn jack Russel nog leefde werd die aangevallen door een rat en die heeft tot aan zijn dood in zijn neus gehangen...arm hondje...daarom vroeg ik me af hoe jij een staart wil verbranden...als je hem knock-out slaat schreeuwt die niet meer... Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:52

Bij ons op de manege lopen echt gigantische ratten Scheve mond Supersmerig gewoon. Ze rennen over het plafond van de kantine, door de stallen en vaak ook door de bak, waardoor je paard weer eens aan de kletter gaat (of zijn aandacht geen moment wil loslaten van die plek...).
De stalkat is nu een half jaar oud en is echt erg sociaal, maar zelf niet veel groter dan de ratten Clown

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:01

Je hebt ook van die kleine doosjes waar je het vergif in kunt doen, een muis kan er wel in, andere dieren (honden, enz.) kunnen daar niet bij.

Hebben wij ook! En het werkt!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 17:35

Hoorde vandaag dat ze dus geen gif willen leggen omdat de muizen het dan opeten, naar buiten rennen (ze lopen niet echt naar buiten, ja af en toe) en dat dan de uilen (hebben er 3, hoorde ik vandaag) ze dan opeten en dan ook ziek worden, dood gaan.

Kan er zo kwaad om worden. Ik durf gewoon die stallen niet meer in omdat er gewoon elke minuut wel 2, 3 muizen voor je langs schieten.
Als ik binnen kom stamp ik 3x en dan zie je ze alle kanten op schieten....echt wagelijk.

Ik ga denk ik toch maar voor de muizenvallen, loopt nu echt uit de hand Boos!