Drukkingen voorkomen?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Drukkingen voorkomen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:49

Ik las vandeweek een topic over de witte haren na een drukking/wondje.
Daarbij kreeg dat meisje (ben de naam ff kwijt) over haar heen dat ze beter op moest letten.
Ik ging eens nadenken en bedacht hoe je nou snel en duidelijk kunt zien dat het drukking geeft. Natuurlijk kun je dat zien na een wondje of verdikking, maar ja, das natuurlijk te laat.
Ook zie ik het als mn pony kreupelt of banger wordt van iets (zadel bv) maar als hij nou niets vertoont?

Mijn vraag is dus aan die mensen die haar beschuldigde: Hoe kan ik het voorkomen?? En zeker weten dat het wel goed zit? Bijvoorbeeld bij peesbeschermers en strijklapjes.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:53

Goed passend tuig kopen, en het aan laten meten door een deskundige. Dat is de enige manier om het te voorkomen.
En verder goed opletten met poetsen. Ikzelf strijk altijd het hele lichaam (vooral zadel / hoofdstel plaats) na met m'n handen. Daardoor merk je kleine bobbeltjes, teken, en wondjes veel sneller op.

Zelf gebruik ik nooit peesbeschermers oid (alleen bij springen / longeren). M'n paard is zeer gevoelig, en als er één zandkorrel tussen komt heeft ie al een drukking.

M'n paardje kreeg ook kale plekken van het randje van het schabrak, maar door een lamsvel Christ schabrak hebben we dat probleem ook opgelost.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:31

Ik denk dat je gewoon goed op moet letten en net zoals Carola goed opletten met het poesten en goed passend harnachement!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 00:06

Ja maar je laat toch niet peesbeschermers keuren door een prof??

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 00:28

Je kunt kijken of de haren mooi glad blijven onder het zadel of onder de peesbeschermers etc. Als de haren gedraaid zijn, dan ligt /zit het niet helemaal goed en schuift het waarschijnlijk