Vit. E en Selenium bij spannning in de spieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Vit. E en Selenium bij spannning in de spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 00:37

Heeft het zin om dat bij te voeren bij een paard niet zozeer stijf IS in de spieren (ook wel een beetje) maar zich stijf HOUDT door spanning en moeilijk los wil/kan laten daarin?

Gipsy heeft soms van die momenten dat ze compleet verkrampt in de bovenlijn, soms is het mijn fout, soms is het een trucje van haar om onder het werk uit te komen (op zich begrijpelijk Haha!), maar ik heb het idee dat ze na een tijdje wel weer bereid is om los te laten, maar het gewoon eigenlijk niet kan doordat de boel zo vast zit. Vergelijk het met pijn in je eigen schouders/nek bij stress ofzo, dat is ook niet ineens over als de spanning weg is.

Ja, ik weet het, voorkomen spanning, rijtechnisch oplossen blablabla maar zou het voeren van zo'n supplement kunnen helpen om dat iets makkelijker te maken?

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 10:40

Alane schreef:
mischien is er heel wat anders aan de hand.


Dat is er niet. Kan ik heel kort in zijn. Het is echt een spierenkwestie die verband houdt met spanning en het gaat mij om het afvloeien van die spanning. Daar zijn we rijtechnisch al een heel eind mee op weg, ik kan het steeds beter voorkomen en het ook steeds weer loswerken als ze zich toch een keer vastzet, maar als ik daar iets bij kan helpen, dan heel graag!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 17:17

Fabienne, daar noem je eens even wat: zweten! Ze zweet altijd als een otter, echt niet normaal! Na een half uurtje privéles, als het een beetje warm is, dan lopen de stralen over haar kruis naar beneden en hangen de druppels onder haar buik! Overigens zweet ze ook als het buiten een beetje warm is en ze binnen staat, hoeft het niet eens zo gek warm voor te zijn. Dekentje teveel op: zweten. Zou daar toch een verband tussen zijn? Ze heeft het altijd gedaan, het is ook niet veranderd ofzo nu ze veel beter voer krijgt na verandering van stal, ik heb altijd gedacht dat ze het gewoon heel snel warm heeft, dat zal ook wel zo zijn, maar misschien zit er toch meer achter.
En inderdaad ook dat zelf net iets teveel bovenin willen lopen, terwijl ik haar ronder en lager wil hebben, heel moeilijk dat laatste stukje los willen laten.
Ze krijgt overigens zeer goed voer en kuil van prima kwaliteit, waar ze het ook prima op doet, ziet er kerngezond uit (en is dat ook!), maar ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen om dit bij te voeren.
Overdosering ben ik niet bang voor, daarvoor moet je wel hele gekke dingen doen!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 21:20

fabienne schreef:
Nou is dit vitamine supplement natuurlijk geen wondermiddel, waardoor je paard ineens super los is, maar het kan net wel dat kleine stukje helpen!


Ik verwacht er ook geen wonderen van, maar het gaat mij inderdaad om dat kleine stukje. Alle beetjes helpen en het kan voor haar ook nooit lekker zijn als de boel zo vast zit. (Ze doet het trouwens niet alleen onder het zadel hoor, aan de hand als er iets spannends is doet ze het net zo goed en zelfs op stal doet ze het wel eens als er wat te beleven valt in de stalgang).

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 22:44

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, dat druk en nerveus klopt wel een beetje, al wordt dat overigens steeds beter nu ze ouder wordt (14).

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 22:20

Appelazijn krijgt ze al. Al jaren, doet z'n werk goed.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 22:24


Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 12:36

orri schreef:
Ah mag ik dan vragen wat jij ervoor betaalde... Haha! zag net prijs van de paardendrogist .... misschien kan ik dan hier ook eens informeren, mijn vaste ruitersportzaak is op vakantie...


Ik heb vandaag een emmer van 4kg Pavo Eplus gehaald, gewoon bij de plaatselijke 'voerboer'. Ik heb €47 betaald voor een emmer van 4 kg, je moet 15 tot 60 gram per dag geven, dus dat is €0,18 tot €0,71 per dag, viel me reuze mee!
Wilde maar eens beginnen met 30 gram per dag en dan eens zien of het wat doet.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 13:09

Had ik ook al gezien ja, de paardendrogist is fors duurder! En dan komen er ook nog verzendkosten bij, zal ook niet gering zijn bij 4 kg.
Die Equi-vitamine E+Seleen van de paardendrogist is helemaal duur, €20,90 per kg, heb je voor de zelfde prijs van Pavo bijna de dubbele hoeveelheid! NAF is ook fors duurder, €56,50 voor 3 kg. En qua samenstelling scheelt het bijna niets, dus ik heb mooi die van PAVO genomen, je moet het niet duurder maken dan het al is!

Als ze het bij jou in de buurt niet verkopen wil ik eventueel wel een emmer voor je halen, neem ik 'm mee als we naar Zep gaan.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 13:28

Toevallig heb ik gisteren de DA aan de telefoon gehad. Weliswaar voor iets heel anders, maar ik heb het toch maar even gevraagd en hij vond het de moeite waard om het te proberen. Niet gelijk de maximale dosering, gewoon rustig beginnen met de helft en dan zien wat het doet.
Het idee om dit spul te gaan voeren werd trouwens aangedragen door mijn instructrice en dat is ook niet bepaald de minste en daar heb ik ook wel een beetje vertrouwen in.
Vanaf vandaag gaan we dus Pavo Eplus bijvoeren en goed opletten of er iets verandert (positief of negatief).

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers