Slobber???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Slobber???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 11:10

hey ik wil graag slobber maken voor mijn shet en voor een heel oud paard(38) maar hoe maak ik het het best???ik heb het namelijk nog nooit gemaakt dus HELP ME Verward !!!!!!!

groetjes en kizzzzz laura

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:35

Slobber kan je kopen bij je voerhandelaar. Het wordt geleverd in droge vorm, je moet het dan thuis aanmaken met water.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:53

Ligt eraan wat voor slobber je wilt maken. Je hebt kant en klare slobber in zakken, daar moet je water bij doen. De hoeveelheid water ligt een beetje aan wat je paard lekker vindt, kant en klare slobber moet wel goed soppig zijn want als je weinig water erbij doet is dat niet goed voor de darmen.

Je kan ook zemelen nemen en die aanlengen met water, zelf maak ik die altijd net zo nat dat het nog vrij compact is. Teveel waterige zemelen of slobber elke dag is namelijk niet goed voor de darmen van je paard. Je kan in principe elke dag zemelen of slobber voeren als het dus maar niet elke dag heel veel water gebruikt, dus de ene dag minder en de andere dag meer water.

Ik gebruik de zemelen om Nappie z'n supplementen en poedertjes te geven en voor de lekkerigheid doe ik er altijd een appel, banaan of wortel doorheen Haha!