Benen opscheren - tot hoever

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Benen opscheren - tot hoever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 19:44

Hoi, volgende week moeten veulen + merrie naar de keuring (KWPN) en ik ben vandaag begonnen met de merrie te toiletteren. Ik was de kroonrand op aan het scheren en ging iets omhoog. Ze heeft 3 witte benen waar ik geen kleurverschil heb dus het niet uitmaakt tot hoever ik scheer maar ze heeft 1 voskleurig been waar je dus veel kleurverschil ziet. Nu ben ik net onder de kogel gestopt, moet ik doorscheren tot net onder de knie Verward

En nu ik toch bezig ben, hoe zit het met de oren. Ik heb nu alleen de randjes gedaan maar het ziet er zo raar uit. Het is moeilijk om het mooi strak te krijgen. Wie heeft tips?

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 20:46

tja, bij het voskleurige been ben je al te ver gedaan. Wat je zou kunnen proberen is op de overgang van wel en niet geschoren van boven naar beneden scheren om de overgang wat minder duidelijk te krijgen.

De witte benen kun je scheren tot de overgang van wit naar een andere kleur. Normaal gesproken scheer je een gekleurd been alleen op de kroonrand en dan dus alleen de haren die over de kroonrand vallen op de hoef.

De oren kun je helemaal uitscheren of knippen als je paard scheren eng vind. Let wel op dat je een duim of vinger voor de gehoorgang houdt om te voorkomen dat er haren in het oor vallen. De buitenkant van het oor niet scheren.

Als je het helemaal niet meer goed krijgt en het er echt super slecht uitziet, zou je nog kunnen overwegen om de merrie helemaal te scheren.

Er bestaat een boek over toilleteren van het paard. Het is van het kwpn en gewoon te koop in de ruitersportwinkel of misschien wel te bestellen bij de paardendrogist of horselover of zo. Het kost ongeveer 25 gulden geloof ik.

succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:00

Ik scheer witte benen naar boven tot waar het wit ophoud.
Maar alle andere kleuren scher ik naar beneden af.
Het word dan niet zo kort maar wel super netjes en geen kleur verschil.

JaZzY
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:39

Yayaya.. sorry hoor, berichie tussendoor..
Astrid ken ik wel van mn mammie..
En dan runningkawa.. die is ook nog van de horsechat afgelopen jaar..
kewl om ze weer allemaal een keer tegen te komen...

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:06

nou succes met het scheren heb geen tips ofzo