Welk hoofdstel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Welk hoofdstel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 19:58

Er staan er zoveel in de divoza gids van spotgoedkoop tot peperduur welke zal ik nemen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 19:59

Wat heb je te besteden?

Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 20:31

Margreet schreef:
Wat heb je te besteden?


er staat toch welke ze zal nemen? een peperdure of een goedkope?

welke jij mooi vindt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:10

Drackaar"]
[quote="Margreet schreef:
Wat heb je te besteden?


er staat toch welke ze zal nemen? een peperdure of een goedkope?

welke jij mooi vindt!
[/quote]

Het gaat natuurlijk niet alleen om het "mooi", ook kwaliteit / prijs etc. speelt een rol.
En dan is het weldelijk van belang wat je te besteden hebt !

Voor 25 euro kun je al een simpel hoofdstel kopen.
Als je het alleen wilt gebruiken om zo af en toe eens te gebruiken en er verder geen speciale eisen aan stelt en er geen problemen mee hebt dat het niet zo'n lange levensduur heeft dan een topkwaliteit hoofdstel, dan zou dit best iets voor je kunnen zijn.
Als je er graag jaren plezier van hebt of het intensief gaat gebruiken, dan zou ik toch voor wat meer kwaliteit gaan.
Dan wordt goedkoop al snel duurkoop.........

Zelf heb ik een goedkoop hoofdstelletje om zo af en toe mee te longeren.
Geen superkwaliteit, maar dat hoeft ook niet, het is maar voor "erbij".
Voor dagelijks gebruik heb ik een Stubben hoofdstel; de kwaliteit is prima en het gaat al jaren mee, zonder dat er slijtage zichtbaar is.

Kortom: het ligt er helemaal aan wat je plannen zijn, en wat je uit wilt / kunt geven !

Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 21:59

Oscar"]
[quote="Drackaar"][quote="Margreet schreef:
Wat heb je te besteden?


er staat toch welke ze zal nemen? een peperdure of een goedkope?

welke jij mooi vindt!
[/quote]

Het gaat natuurlijk niet alleen om het "mooi", ook kwaliteit / prijs etc. speelt een rol.
En dan is het weldelijk van belang wat je te besteden hebt !

Voor 25 euro kun je al een simpel hoofdstel kopen.
Als je het alleen wilt gebruiken om zo af en toe eens te gebruiken en er verder geen speciale eisen aan stelt en er geen problemen mee hebt dat het niet zo'n lange levensduur heeft dan een topkwaliteit hoofdstel, dan zou dit best iets voor je kunnen zijn.
Als je er graag jaren plezier van hebt of het intensief gaat gebruiken, dan zou ik toch voor wat meer kwaliteit gaan.
Dan wordt goedkoop al snel duurkoop.........

Zelf heb ik een goedkoop hoofdstelletje om zo af en toe mee te longeren.
Geen superkwaliteit, maar dat hoeft ook niet, het is maar voor "erbij".
Voor dagelijks gebruik heb ik een Stubben hoofdstel; de kwaliteit is prima en het gaat al jaren mee, zonder dat er slijtage zichtbaar is.

Kortom: het ligt er helemaal aan wat je plannen zijn, en wat je uit wilt / kunt geven !
[/quote]

ze vraagt toch waar ze voor zal gaan? duur of goedkoop. dan neem ik aan dat het haar niet heel veel uitmaakt. ik zou zeggen: ga voor de mooiste en beste. lijkt me logisch Lips are sealed Schijnheilig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:19

Drackaar, ik heb pas een paar reacties van je gelezen en ik word nu al moe van je!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:25

Je bent niet de enige Margreet.....

Ik ben het helemaal met je eens. Het hangt er helemaal van af, hoeveel en hoe vaak je het hoofdstel wilt gebruiken. Ik zou toch voor kwaliteit gaan. En die hoeft heus niet heel erg duur te zijn. Goed voelen hoe de leer kwaliteit is, en kijken naar de stiksels en gespen...

Succes!

Kuss
Frederike

Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:00

Margreet schreef:
Drackaar, ik heb pas een paar reacties van je gelezen en ik word nu al moe van je!

sorry hoor! van sommige mensen op bokt word ik ook moe Gaaaap . vragen naar de bekende weg heet zoiets *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:06

Nog geen dag op bokt en nu al moe? Jeetje zeg, das ook niet leuk, dan zul je het wel gauw zat zijn hier...

Maar om terug te komen op dat hoofdstel, het hangt er dus heel erg vanaf waar je het voor wilt gaan gebruiken en welke eisen je er aan stelt wat een goede koop is. Over het algemeen genomen zijn de duurdere hoofdstellen (uitzonderingen daargelaten) toch beter van kwaliteit en afwerking met een langere levensduur. Mijn Stübben hoofdstel van 8 jaar oud is weliswaar verkleurd (was bruin, is nu donkerbruin, maar met zwart heb je daar geen last van) maar er zit nog geen stiksel los, het enige dat vervangen is, is het sperriempje.

Drackaar
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:12

Margreet schreef:
Nog geen dag op bokt en nu al moe? Jeetje zeg, das ook niet leuk, dan zul je het wel gauw zat zijn hier...



ik heb vaak met een vriendin meegekeken op bokt en werd toen al moe van sommige. wel vind ik het een leuke site, omdat er ook veel aardige (en niet zulke stomzinnige) mensen zijn.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:04

Drackaar"]
[quote="Oscar"][quote="Drackaar"]
[quote="Margreet schreef:
Wat heb je te besteden?


er staat toch welke ze zal nemen? een peperdure of een goedkope?

welke jij mooi vindt!
[/quote]

Het gaat natuurlijk niet alleen om het "mooi", ook kwaliteit / prijs etc. speelt een rol.
En dan is het weldelijk van belang wat je te besteden hebt !

Voor 25 euro kun je al een simpel hoofdstel kopen.
Als je het alleen wilt gebruiken om zo af en toe eens te gebruiken en er verder geen speciale eisen aan stelt en er geen problemen mee hebt dat het niet zo'n lange levensduur heeft dan een topkwaliteit hoofdstel, dan zou dit best iets voor je kunnen zijn.
Als je er graag jaren plezier van hebt of het intensief gaat gebruiken, dan zou ik toch voor wat meer kwaliteit gaan.
Dan wordt goedkoop al snel duurkoop.........

Zelf heb ik een goedkoop hoofdstelletje om zo af en toe mee te longeren.
Geen superkwaliteit, maar dat hoeft ook niet, het is maar voor "erbij".
Voor dagelijks gebruik heb ik een Stubben hoofdstel; de kwaliteit is prima en het gaat al jaren mee, zonder dat er slijtage zichtbaar is.

Kortom: het ligt er helemaal aan wat je plannen zijn, en wat je uit wilt / kunt geven !
[/quote]

ze vraagt toch waar ze voor zal gaan? duur of goedkoop. dan neem ik aan dat het haar niet heel veel uitmaakt. ik zou zeggen: ga voor de mooiste en beste. lijkt me logisch Lips are sealed Schijnheilig
[/quote]

Als het haar niet uit zou maken, zou ze die vraag niet stellen. De vraag is duur of goedkoop en bovenstaande reactie is een motivatie voor de aanschaf van een duur hoofdstel. En daar ben ik het mee eens. Ik heb een Stübben hoofdstel (die met gedeeld kopstuk) en dat bevalt prima. Wel duur, maar dat zie je er ook aan af. Geen gespjes die gaan roesten en goede leerkwaliteit. Ik zou dus kiezen voor kwaliteit en een dure kopen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 09:06

Jemig waar gaat dit heen?Laat iedereen in zijn waarde please ik vroeg alleen naar een mening en die mag iedereen toch hebben?

Over het hoofdstel:
Ik wil een goed hoofdstel maar niet meer betalen dan nodig is dus het mag wat duurder zijn als het maar goed is.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:57

Ik heb een Pagony Statson en nog een hoofstelletje van rond de 50 gulden. Als je ze goed onderhoudt gaan ze jaren mee, en ze bevallen me prima.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:08

Ik weet wel dat de duurdere hoofdstellen zachter en soepeler leer hebben, en dat lijkt me voor het paard wel prettiger. Ook zijn de hoofdstellen vaak duurzamer in gebruik. Ik zou zeggen, kies voor de gulden middenweg, niet de goedkoopste, niet de duurste, maar ga een beetje voor kwaliteit. Zelf heb ik hele goedkope hoofdstellen en 1 heel duur (een kieffer silverline, kostte iets van f 300,- en dat is naar mijn begrippen duur). En dat is veruit mijn mooiste en fijnste hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:09

Persoonlijk zou ik zeggen als je meer te besteden hebt, ga dan voor een merk hoofdstel.
Ik heb ook eens een goedkoop hoofdstel gekocht, maar na 2 jaar begonnen de gespen te roesten.
Dus ik vond dat toch goedkoop is duurkoop.