doorrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselotte
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Tiel

doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 09:50

Dag paardenvrienden,

Binnenkort ga ik een week paardrijden in Canada waarvoor ik de nodige maatregelen moet gaan treffen. De belangrijkste is het doorrijden waarvoor ik graag tips en adviezen zou willen krijgen.

Ik ben namelijk niet gewend om zoveel dagen achter elkaar te rijden en helaas heb ik altijd na 2 dagen al pijn aan mijn zitbeenknobbels.

Kan iemand mij vertellen hoe ik toch comfortabel kan gaan rijden en heb je ervaring met het kussen (soort zadelpad) die je op je zadel kunt leggen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Lisette

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:18

Nou, niet met een kussen, wel met een bontje wat je over het zitvlak heen trekt, dat werkte bij mij prima!
Wel leuk dat je die kans hebt, zeg, om in Canada te gaan rijden...
Veel plezier!

Liefs, Daan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:40

Bontje en geen zweterig ondergoed. Heb 5 dagen in zuid frankrijk gereden en een hele rauwe kont. Het was warm en door het kuntstof materiaal van mijn onderbroek, schrale plek en dat deed behoorlijk zeer de volgende dag. En genieten maar.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:51

Je kan ook een gelpad kopen voor OP het zadel, zit ook heerlijk! Stalgenootje van me had altijd last van zere zitbeenknobbels en zweert er nu bij!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:10

Ik heb er heel veel last van. Verdrietig Maar meer van het elastiek van mijn ondergoed wat in mijn lies schuurt. Eindelijk heb ik het juiste ondergoed gevonden. Het is van de V&D en is een broekje met een klein pijpje. Voor mij ideaal! Enige nadeel, ze beginnen bij maat 40-42 net ietsje te groot. Het is wel echt oude wijven ondergoed..., mijn vriend lacht zich slap als ik er in rond banjer Verward , maar geen last meer van doorrijden. Overigens rij ik geen lange afstanden, maar meerdere paarden per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:15

Sinds ik me dus doorreed van de elastiek heb ik van sloggi die lange onderbroeken aangedaan.
Heel sexy Schijnheilig Knipoog
Maar nu rijd ik me niet meer door.

Voor als je je kont door rijd lijkt me idd zo'n gel ding wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:56

Idd, ondergoed met pijpjes. Maar ik zweer ook bij onderbroeken van de Hema, die van dat softe kunststof gemaakt zijn, hoe heet dat nou ook weer? Van die zachte stretchdingetjes, ze hebben er ook hempjes van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:00

Zep, ik weet exact wat je bedoelt, ik heb die hemdjes en broekjes ook en ik kan ook niet op de naam komen... Frusty

Maar zacht is het wel! Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:02

ja die van de hema zijn inderdaad heel fijn kan ik ook aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:15

Ze geven alleen wel wat zichtbare naden, da's dan weer minder...

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 17:38

microfiber

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:49

Nope, die niet... Dacht ik ook, maar het heet anders.

Kijk zaterdag wel ff bij de Hema in Assen. Haha!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:29

Ik rij dagtochten en meerdagse tochten altijd met een gelpad en dat werkt echt geweldig. Ik wil de eerste dag nog wel eens zonder rijden, maar daar krijg ik meestal toch wel spijt van.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:46

In ieder geval dus katoenen ondergoed dat goed past en zonder naden op de verkeerde plekken. Verder wil een bontje nog wel eens helpen, zijn niet zo duur ook. Het ligt er ook maar helemaal aan met wat voor zadels je rijdt. Zijn het western of speciale trekzadels, dan heb je al gauw een stuk minder last van doorrijden dan bij reguliere zadels (en dan vooral mindere kwaliteit reguliere zadels!) heb ik ondervonden. Een weekje rijden in Oostenrijk met Westernzadels leverde me geen problemen op, een weekendje Loon op Zand en de vellen hingen erbij zo ongeveer. Heel veel plezier in Canada verder, laat je even weten hoe het is geweest?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:27

Trek verder ook een niet te strakke (rij)broek aan. Daar zo ingepropt zitten rijdt ook niet fijn. Ikzelf heb dus een voorkeur voor een wat harder zadel. Daar heb ik een veel "actievere" zit in dan in van die softe dingen. En als ik "actiever" ziet heb ik dus ook veel minder last van doorrij-problemen. Maar Western zadels zitten voor lange ritten sowieso al een stuk fijner dan Engelse zadels.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:46

hoe er rekening mee, in Canada rijden ze bijna alleen maar met westernzadels, engelse zadels kom je er BIJNA niet tegen!
Weet niet of je vanuit een manege vertrekt ofzo, maar vraag er anders om! (tenzij je western fijner vind)
Zorg voor comfortable kleding en ga anders veel in de verlichte zit rijden als dat lukt!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:55

Ze verkopen bij de ruitersportzaken speciaal ondergoed voor zadelpijn. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het lijkt me wel erg fijn zitten. Ik geloof dat er een soort van spons of zeemleren kruis inzit net als bij wielrenners.

Ik heb zelf ook vaak last van zadelpijn na een lange bosrit. Een gelpad ken ik alleen maar om op de rug van het paard te leggen (onder het zadel).

Succes en heel veel plezier in Canada enne rij voorzichtig!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:49

Zo'n gelpad of bontje voor op het zadel is wel handig,en ook dat ondergoed.
Informeer alleen best eens op voorhand of het westernzadels zijn.Want misschien(geen ervaring) kan je zo'n gelpad niet bij een westernzadel gebruiken.