eet je paardje te snel? ....last van vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

eet je paardje te snel? ....last van vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 22:31

dan heb ik de oplossing!

ik zat namelijk ook met dat probleem en sinds kort heb ik een mineraal blok in de voerbak liggen...

zo krijgt ze alle mineralen binnen die ze nodig heeft en kan ze niet snel eten omdat dat blok in de weg ligt...

het is echt een uitkomst!!!!

en die vliegenspray helpt echt niet!!! gebruik gewoon knoflookpoeder iedere dag een schepje!!! veel beter en helpt echt!! is ook nog een goed voor de doorbloeding!! als je paardje zweet dan komt de knoflook door het zweet naar buiten!!! geen vliegen meer als je buitenrijd!!!!

xxjes Knipoog

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:04

tis wel een idee ja, zo'n mineraalblok, ik heb er nu gewoon een steen in liggen, werkt ook natuurlijk maar een mineraal blok heeft meteen weer wat extra voordelen!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:10

Knoflook helpt volgens mij geen meter tegen de insecten Scheve mond !!! Maar... mijn paardjes krijgen het ook altijd Knipoog ! Ik heb wel gemerkt, dat als ik knoflook geef, ze minder last hebben van dikke bobbels die ze van die steken krijgen. Gestoken worden ze -ondanks de knoflook- toch nog veel (Beer minder dan Dikke, die heeft er ook altijd echt last van Verdrietig ).

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:13

helpt wel tegen vliegen, maar niet tegen die misselijke dazen. Lois wordt idd niet gestoken in de wei omdat hij schijnbaar teveel naar knoflook stinkt maar in het bos worden we wel achtervolgd door dazen. Grrr, ik loop tegenwoordig door de Bredase binnenstad van Breda. Geen dazen en geen tijgers achter de bosjes Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:21

Ik heb gehoord dat een steen in de voerbak beter is dan een mineraalblok (is toch hetzelfde als een zoutblok hé?)
Want op die manier krijgen ze teveel zout binnen waardoor ze veel gaan drinken (wat opzich niet zo een probleem is) maar teveel zout eten is nooit goed..(ik denk dat ik dat eens heb gelezen in een BIT of ander blad weet ni meer) Een grote steen is naart schijnt beter (ik leg altijd een bal in de voerbak)

Een paard maakt zelf uit of hij die mineralen nodig heeft ja of nee, hij zal hem opzoeken indien behoefte maar laten staan als hij hem niet nodig heeft. Eigenlijk is het dus niet zo goed dat je hem op deze manier "dwingt" om de mineralen binnen te krijgen...Die blok kun je beter in de stal ophangen en een bal of gewone steen in de plaats in de voerbak leggen. Tenminste dat heb ik gehoord en het lijkt me logisch ook.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:02

Nee volgens mij is er wel verschil tussen een mineraalblok en een zoutblok.
Zoutblok is zout en een mineraal blok zitten mineralen in (knap he ) Lachen
(tenminste bij de ruiterzaak vroegen ze wat ik wilde een zout of mineraalblok)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:03

ach, dat verkoopt vast duurder een mineraalblok. Echter, zout is ook een mineraal.....

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 14:47

ik vind het nieraal blok echt een uitkomst... ze krijgt er echt niet teveel van binnen... zoveel komt er niet van af elke keer.. en sinds ik het blok gebruik glimt ze prachtig.. ze heeft die mineralen gewoon nodig....en ik weet zeker dat het geen kwaad kan ... in een zoutblok zit niet alles wat ze nodig hebben

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:07

Nora schreef:
knoflook stinkt


Duh!! Dat is de bedoeling ook, daardoor blijven de vliegen weg Knipoog

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 15:14

hihi

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:58

Nora schreef:
knoflook stinkt


Dáár heb je helemaal gelijk in; in het voerkamertje stinkt het zelfs zó erg, dat ik dacht/hoopte dat de muizen ook wel weg zouden blijven }> *LOL* !
Helaas..... Boos! !

Mijne krijgen op het ogenblik niet eens een mineraal- of zoutblok, omdat er in het voer al alles zit wat ze nodig hebben. (Te weinig mineralen/zouten is niet goed, teveel echter ook niet!).
Als je het wel gebruikt, zou ik het ook niet in de voerbak leggen, maar gewoon ophangen.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 16:16

gelukkig kan iedereen zelf kiezen wat het beste is voor het paardje.....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:26

haflingertje schreef:
gelukkig kan iedereen zelf kiezen wat het beste is voor het paardje.....


Verward Verward Heeft er hier iemand beweert dat dat niet zo is Tong uitsteken ???

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 16:31

nee hoor ik bedoel er niks verkeerds mee.....maar iedereen gebruikt toch andere dingen voor zijn paardje ....dat bedoel ik ermee......

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:35

haflingertje schreef:
.....maar iedereen gebruikt toch andere dingen voor zijn paardje ....


Daar heb je gelijk in Knipoog ! Iedereen heeft ook weer andere ervaringen met de verschillende methodes/dingen/voedseladviezen enz.!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 16:37

jeps .... en iedereen kan weer van elkaar leren !!!! en dat is juist zo leuk aan deze site!!!!