Trekken door Drenthe?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Trekken door Drenthe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 18:42

hoi hoi,
ik was vandaag op stal en hoorde wat verhalen van een meisje dat ze een week naar Drenthe was gegaan en daar dan samen met een vriendin een week een paard had gehuurd en daar van boerderij naar boerderij trok. Dat leek me echt super leuk Haha! ze was er heel enthousiast over en ze zei dat de omgeving daar super was!
maar nou vroeg ik me dus af: heeft iemand dit ooit gedaan? was het wat je ervan verwachte? hoe ging dat met slapen enzo was dat goed verzorgt en wat heb je d'r ongeveer voor betaald? Ik ben helemaal enthousiast geworden door haar verhalen en vroeg me dus af wat jullie ervaringen hiermee zijn!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:21

Ik weet van verschillende families dat ze met de huifkar op vakantie gaan, ook hier in drenthe. Zelf ben ik met een groep van plan om in september 2 dagen weg tegaan. Ene dag heen (doel is Schoonloo) en de dag er op (via een andere route) weer terug.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:50

Bij het VVV van Drenthe hebben ze route-kaarten over echt heel veel ruiterroutes in Drenthe....

Dat wordt genieten!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:12

Ik ben ooit via Dwingeloo (bij De Drift) via schoonloo/westerbork naar Beilen getrokken, dan weer door naar Grolloo en via Anderen terug naar huis: kicken!! VVV heeft veel info. Rijmaaraan ofzo heet de huifkarverhuur.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:16

Ik woon in Drenthe en je kan er heel mooi rijden als je de goede plekjes weet. Maar een echte trektocht heb ik nog nooit gemaakt. Ik zou in ieder geval een georganiseerde tocht nemen, dan weet je (bijna) zeker dat alles goed is geregeld en dat je echt op de hele mooie plekjes komt. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:13

Kijk eens op www.manegegasselte.nl daar zie je welke maneges nog meer aangesloten zijn voor de trektocht te paard door Drenthe.
Er zijn voorgeschreven routes en je rijdt van de ene naar de andere manege.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 11:30

dankje! ik ga meteen kijken...ik krijg wel erg veel zin zo Knipoog Clown
't lijkt me echt leuk! binnekort ook nog een tripje naar terschelling of texel ofzo om daar ook en dagje te rijden Haha! (je moet wat in de vakantie he Tong uitsteken ) iemand verder nog een leuk idee?

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:28

ik heb dit 2 jaar terug gedaan.
was heel erg leuk.

overnachten was niet altijd geslaagd, je sliep op manege (alle lid van fnrs) en routebeschrijvingen waren niet altijd duidelijk.

heel leuk om gedaan te hebben en volgend jaar wil ik dit nog wel een keer doen.

o.a. geslapen bij manege smid in pesse, de eekwal in emmen, gasselte in gasselte, jan dolfing in vries en nog een paar.

p.s. toen wij het deden was dit nog vrij nieuw dus misschien daarom....