verkoudheid-> foenegriek (word ze daar dik van?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

verkoudheid-> foenegriek (word ze daar dik van?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 22:50

zaterdag ging ik naar de vlaardingenmeeting, 's ochtends had Evita ineens een witte snottebel.. later een beetje wit/geel en op de terugweg kuchte ze ook 2 keer. Thuis had ik nog temperatuur opgemeten (alleen ff voor de zekerheid) maar ze had geen koorts of verhoging.

Vorig jaar had ze dit ook.. maar pas in september toen het zo regenachtig was, zodra ze weer op stal stond was het over. Van de week was het dus ook zulk weer en ze begint weer met haar verkoudheid! Het probleem is dat ik haar niet op stal kan zetten omdat alles hier vol staat, en anders moet ze weer voor dag en nacht op stal (terwijl de zomer nog moet komen). Ze is een haflinger dus ze zou best tegen een stootje moeten kunnen.

nouja, bij verkoudheid schijnt foenegriek goed te helpen, maar ik hoorde dat ze daar ook dikker van worden.... en mijn ponytje is al erg aangekomen sinds de winter. Het is niet erg te dik maar ze heeft gewoon een flinke grasbuik gekregen. Zal ik het dan wel doen? Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ze niet hoest enzo dan dat ze mooi slank is, verder zal het gras binnenkort ook wel wat minder worden als het wat gaat verdorren en kaal wordt.
en helpt foenegriek goed tegen een verkoudheidje? (als ze doorgaat met hoesten haal ik er wel een veearts bij hoor!)

*sorry dit past misschien beter in medisch, maargoed.. wat zijn jullie ervaringen er mee dan?*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 23:13

ik heb nog nooit een paard of pony dik zien worden van foene griek
het spul helpt wel bij hoesten , het werkt bevordelijk voor de luchtwegen en ook een beetje slijmoplossend geloof ik
gewoon gebruiken en als het over een weekje niet beter gaat een veearts erbij (of als het erger word natuurlijk)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 23:17

Volgens mij worden ze zeker neit dik van foenegriek,heb ik echt nog nooit van gehoord hoor! Het is maar een kruid... ik weet niet of je van kruiden dik kan worden?

In ieder geval geef ik mijn pony ook al een aantal weken foenegriek en ze is er echt niet dikker van geworden.

Bij michelle was de hoest meteen over na de eerste 2 dagen(hoeste alleen als we begonnen met draven) ,maar als ik het nu 1 dag vergeet ,kucht ze 1 keertje ofzo.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:29

Volgens mij worden ze er echt niet dik van hoor. Je krijgt er meestal zo'n maatschepje bij en dan hoef je maar 1 schepje erbij te doen, dus van 1 schepje per dag worden ze niet dik, lijkt mij.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:34

Je paard kan idd aankomen van het gebruik van Foenegriek. Als je paard er gevoelig voor is! (zoals Nappie dus, die kwam er ook van aan en zodra ik de foenegriek weg liet uit zijn eten werd het alweer een stukje beter) Het beste is om het wel te proberen want het is goed voor de weerstand maar zodra je merkt dat ze dikker wordt zou ik er mee stoppen. Sputalisin (hoop dat ik het goed schrijf Haha! ) werkt erg goed bij verkoudheid dat gebruiken veel mensen bij ons op stal!