Wie heeft ook een Haflo-arabier???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Wie heeft ook een Haflo-arabier???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 19:51

Ik was benieuwt wie hier in Nederland ook een haflo arabe heeft. En waar deze meer het karakter en de bouw van heeft. Ook was ik benieuwd naar wat er met deze gedaan word. Word er dressuur.springen of western mee gereden en wat hier de prestaties mee zijn. Ik ik er zelf ook een en ben pas overgeschakeld naar het western, het is echt hrdstikke leuk om te doen en het gaat ook al best goed.
Groetjes Marieke Pling Pling

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:01

Stuur Boogiegirl eens een PBtje...ze heeft sindskort een 2 jarige haflo-arabier.
Maar dit is niet echt een topic voor eenmaal andermaal... Frusty

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:15

Topic is verplaatst van EA naar VMR.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:03

Ik heb een Haflo Arabier Lachen
Het karakter zit er precies tussenin, het is een pittigpaardje, maar die toch niet zo snel schrikt en niet snel iets niet durft.
maar hij is nog niet lang geleden gecastreerd en heeft soms nog een erg hengstenkarakter, op merries springen, wilder worden als we lang een merrie komen, steigeren, maar ondanks dat is hij toch wel braaf hoor Lachen
de bouw is nog niet zo heel veel van te zeggen omdat hij nog maar 2 is.
maar aan zn hoofd zie je duidelijk dat er arabier in zit.
de onderlijn van zn hoofd(kin,keel) heeft hij van een arabier.
dus bij de kin smal, en breder uitlopend naar de keel.
de manen zijn van een haflinger, dik en een b'e'etje spuizig.
de vorm van de kont is van achter precies van de Haflinger, maar hoe hij soms staat precies van de arabier.
de staartinplant heeft ook wat weg van de arabier.
de ogen zijn al helemaal van een Arabier, groot en hij kan er zo uitpuilend mee kijken Haha!
z'n vader is Sturm en z'n moeder ook een Haflo-arabier, maar dan 50% arabier en Passion 25%, maar wat sommige niet weten is dat dat ook onder de haflo valt.
het is een zweetvosje. de moeder ga ik misschien ook een keer opzoeken, tegenlijk met de vader, ze wonen namelijk een beetje bij elkaar in de buurt.
ik heb veel fotos van hem, die staan op
http://dieren.clubs.nl/hafloarabier

je moet dan wel eerst lid worden om de fotos te kunnen bekijken.

ohja, ik ga er recreatief mee rijden, buitenritten, maar ook veel dressuuur en springen, vanalles wat dus.
ik ga hem in laten schrijven bij het NRPS zodra ik de dekpapieren binnen heb maar het schiet maar niet op Boos!
dan ga ik er misschien ook wel keuringen mee doen.
PB me maar als je nog meer wilt weten!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:14

Ho(o)i
Ik heb een haflo veulentje en hij wordt 1 juni 1 jaar Party!! Dus ik doe nu nog nix met m en hij heet (Lord) Excalibur. Vorig jaar heb ik wel met m mee gedaan aan de landbouwdag in Alkmaar en werd hij 2e Schijnheilig heel pittig:)
Grtjs Julia en Exie en Doris

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:40

haflingertje op bokt heeft een haflo waar 1/4 arabier in zit