wat heb je nodig voor een eigen paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

wat heb je nodig voor een eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 12:41

ik wil heel graag een eigen paard en we hebben er geld voor maar wat moet je precies allemaal hebben.
een paar dingen weet ik wel zoals zadel hoofdstel borstels enzo maar wat nog meer.
ik wil hem op een manege stallen daar betaal je ook voor voer en dat geven ze ook dus daar hoef ik niks voor te regelen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:07

nou js halster ,touw, dekens, dekjes,been beschermers zoals bandages of pees beschermers. Het ligt er een beetje aan wat je er zelf voor over wil hebebn en er mee wil gaan doen ik heb een hel kast vol spullen maar jah nie iedereen gebruikt ze dus jah is wel moeilijk te zeggen.
je moet het voor jezelf eerst maar een beetje op een rijtje hebebn denk ik wat je ermee wil doen en voor over wil hebben.

grotejes marloes

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:08

ga de gids eens door bladeren van de divoza en schrijf de spullen op die je denkt nodig te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:11

Citaat:
wat heb je nodig voor een eigen paard??

Veel geld en goede begeleiding Haha!

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 14:21

nou je moet gewoon eerst alle nodige dingen kopen zoals hoofdstel, zadel, borstels, halsterenz en de andere dingen kan je altijd nog kopen als je dat wilt.!!

groetjes jeannet

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 14:22

he kathleen. krijg je een paard????????

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:21

ehmm...wat ik niet snap is dat je een paard krijgt als je nieteens weet wat je er allemaal voor nodig hebt
heb je ookal gedacht aan dieranartskosten, hoefsmit enzo.
verder nog dekens, 2 hoofdstellen lijkt me wel handig (wat als er 1 wordt gestolen of kapot gaat ofzo, altijd handig om een rezerve te hebben), shabrakjes, halsters, halstertouwen, antie vliegen spul enzo.....en nog wel heel erg veel meer. gewoon al het mogelijke om je paard goed te kunnen verzorgen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:23

Ik zou eerst voor een paardje gaan kijken als ik jou was, want vaak krijg je daar de spullen bij en als dat niet zo is kan je als je besloten hebt dat paard te nemen spullen gaan kopen!! Want het moet natuurlijk ook allemaal passen en dan kan je misschien dezelfde dag dat je het paardje koopt of de dag erna spullen kopen!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:30

Hetligt eraan wat je met je paard wil gaan doen. Wij hebben bijvoorbeeld geen zadels en niet zoveel hoofdstellen. De welshjes hebben toch dezelfde maat, dus die doen samen met zo'n 6 hoofdstellen. Voor de groten hebben we ieder een keuringshoofdstel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:02

runningkawa schreef:
Citaat:
wat heb je nodig voor een eigen paard??

Veel geld en goede begeleiding Haha!


En tijd....

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:56

Vliegenmiddel,eerste hulp(isobetadine e.d.),dekens,bescherming, rijkleding,zweep,sporen,sponsen,emmers(altijd te weinig Knipoog ),...
Er is nog zoveel meer,maar dat merk je zelf wel.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 19:08

IcePrincess schreef:
ehmm...wat ik niet snap is dat je een paard krijgt als je nieteens weet wat je er allemaal voor nodig hebt.

Hier ben ik het mee eens. Haha! Als je niet eens weet wat je allemaal nodig hebt om een paard te houden.....tsjaa mijn mening Lips are sealed

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 19:17

ik weet wel dat ik een halster, halstertouw,poetsspullen,zadel,hoofdstel,zweep,(sporen),deken,zweetdeken,shampoo's en al die standaard-verzorgings dingen maar is dat echt alles.
want ik heb al een hele poetskist vol twee hanstertouwen zweepie shampoo enzo.
ik weet ook dat je al die verzekeringen moet regelen en inentinegen enzo.
maar sporen of bandages of peesbeschermers heeft niet elk paard nodig dus dat ligt er ook aan wat voor paard je hebt!

zo dom ben ik heus niet ik weet wel wat je voor een paard nodig hebt rij immers al zes jaar.
maar ik weet nietof ik echt alles weet dus daarom vraag ik het hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 19:24

Citaat:
bandages of peesbeschermers heeft niet elk paard nodig dus dat ligt er ook aan wat voor paard je hebt!

Dit ligt niet aan het paard, maar aan wat je ermee wilt gaan doen Lachen

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 19:30

runningkawa schreef:
Citaat:
bandages of peesbeschermers heeft niet elk paard nodig dus dat ligt er ook aan wat voor paard je hebt!

Dit ligt niet aan het paard, maar aan wat je ermee wilt gaan doen Lachen


tuurlijk ligt het er wel aan ik bedoel sommige paarden lopen niet goed en schoppen tegen hun eigen benen toch maar je schreef wat ik ermee wou gaan doen ik wil er dressuur mee gaan rijden maar natuurlijk wel af en toe springen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 21:15

lucky_lover schreef:
ik weet wel dat ik een halster, halstertouw,poetsspullen,zadel,hoofdstel,zweep,(sporen),deken,zweetdeken,shampoo's en al die standaard-verzorgings dingen maar is dat echt alles.
want ik heb al een hele poetskist vol twee hanstertouwen zweepie shampoo enzo.
ik weet ook dat je al die verzekeringen moet regelen en inentinegen enzo.
maar sporen of bandages of peesbeschermers heeft niet elk paard nodig dus dat ligt er ook aan wat voor paard je hebt!

zo dom ben ik heus niet ik weet wel wat je voor een paard nodig hebt rij immers al zes jaar.
maar ik weet nietof ik echt alles weet dus daarom vraag ik het hier!


nou dan heb je het meeste toch, ja misschien nog een ehbo koffer, vanzelf ze je echt wel wat je nodig heb