Schrikkerige Pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selena_Oud
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Schrikkerige Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 14:45

Heej allemaal,

Ik heb een merrie die ontzettend bang voor tractors, vrachtwagens is.
Eerder was er niks aan de hand ze was zo ontzettend makkelijk in het verkeer beetje om zich heen kijken vond alles wel best.

Totdat ik haar op een dag bereden had in de bak bij iemand anders (heb zelf geen bak) was ik weer terug onderweg naar de stal.
Ik zag al een tractor aankomen maar dacht die gaat rechtdoor want hij geeft geen richting aan dus ik zachtjes aan doorlopen.
Hij kwam nogal hard aanrijden en opeens gooit die zo zijn stuur om onze richting op.
Jongen op de tractor had niet gekeken of er iemand liep.
dus ja pony ziet die tractor op zich afkomen en boem bedenkt zich geen moment natuurlijk en weg was ze.
Had d'r aan touw vast en voor ik het wist stond ik een stuk verder in een akker.

Sindsdien is het een beetje een ramp.
Ik durf niet zo goed de weg op de gaan nu want ben zo bang dat er wat gebeurt.
De weg waar ik over moet is echt een zooitje nou.
Er mag geen vrachtverkeer over komen maar ja dat doen ze nu dus lekker wel.
En er is geen brede berm dus als er wat aankomt kan ik geen kant op.
Normaal als ik het aan zie komen duik ik wel een oprit op dat ik op een afstand sta.
Sinds het conflict met de tractors moet ze niks meer hebben van vrachtwagen tractors.
Zelf als zelfs als ze in de wei staat en komt een tractor voorbij gaat ze er gauw vandoor.

Mijn vraag is nou hebben jullie tips om het toch te proberen dat ik haar rustig kan houden en haar kan laten zien dat het niet eng is, hoe moeilijk dit ook is.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:22

Mijn pony houd ook niet van tractors en vrachtwagens,ik neem daarom nooit het weggetje hier waar je geen kant opkunt(geen berm geen inhammetjes enzo)
Als ik al iets hoor dan zoek ik al meteen een oprit op,zodat ik daar heen kan als er eventueel iets aankomt.
Nou doe ik dit trouwens ook als ik niks hoor,heel de rit hou ik in mn achterhoofd of ik ergens inkan in het geval dat...

In al die jaren vind mn pony ze nog steeds eng,de ene dag wat erger dan de andere,meestal als ik in een oprit sta dan vind ze het helemaal niet eng,want dan weet ze dat ze de ruimte heeft,maar zodra er iets langskomt en ik sta op een berm dan vind ze het juist eng.

Michelle staat op een boerderij waar elke dag met tractors gereden wordt maar nog steeds blijft ze het eng vinden.

Selena_Oud
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 19:21

Het is gewoon best jammer omdat ze het eerder helemaal niet eng vond maar omdat iemand even niet oplette is ze zo bang als wat geworden.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:45

Ja dat was bij mij ook, er heeft ooit een keer een tractor achter d'r gereden terwijl zij over de weg rende (ik zat er al niet meer op )
Das idd erg jammer.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:17

Kan er niet iemand mee met een ervaren pony die niet bang is van Trekkers?
Mijn vriendin heeft ook een pony die bang is voor trekkers doordat iemand ook niet oplette. Hij wil zelfs niet langs een stilstaande vrachtwagen, maar toen Odin meewas, toen ging ie wel braaf langs die vrachtwagen.

Selena_Oud
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 20:35

Evy schreef:
Kan er niet iemand mee met een ervaren pony die niet bang is van Trekkers?
Mijn vriendin heeft ook een pony die bang is voor trekkers doordat iemand ook niet oplette. Hij wil zelfs niet langs een stilstaande vrachtwagen, maar toen Odin meewas, toen ging ie wel braaf langs die vrachtwagen.


Ja dat is ook een idee moet ik dat maar een x proberen en hopelijk gaat dat wel goed.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 07:51

Fleur was ook heel erg bang voor tractoren en vrachtwagens, maar gelukkig hebben wij vriendelijke buren die af en toe hun 'enge monster' even uit willen zetten zodat Fleur eraan kan snuffelen. Toen ze dat niet eng meer vond, gingen we even snuffelen als hij aanstond, maar nog niet reed. Zo hebben we het langzaam opgebouwd.

Fleur gaat nu nog wel dribbelen als er iets engs voorbij komt, maar ze is echt niet zo bang dat we een oprit in moeten..
Let er trouwens wel op dat het ook best kan dat jij inmiddels bang bent voor een tractor en je helemaal verkrampt als er eentje aankomt.. Ben jij bang dat ze wegspurt, en zij bang omdat jij bang bent. Misschien een keer uitproberen of iemand die zich geen zorgen maakt over tractors er een keer langs wil. Als dat veel beter gaat weet je dat je vooral aan je eigen houding moet werken.

Sterkte!