Welke ervaringen hebben jullie met een Fell pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Welke ervaringen hebben jullie met een Fell pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:04

Ja, ik weet dat iemand er 1 heeft, maar kan niet vinden wie dat nu precies was Verward (heb de zoekfunctie gebruikt hoor)

Maar aangezien dit een vraagje voor meerdere bokkers kan zijn zet ik hem hier maar neer.

Ik wil graag weten wie er een Fell heeft en/of wat de ervaringen hiermee zijn. Ik ben aan het overwegen om me in de toekomst misschien ook een Fell te kopen maar weet nog niet al te best wat ik kan verwachten.
Wat zijn de sterke punten en wat zijn de zwakke (onder het zadel vooral) en hoe zijn ze over het algemeen in de omgang?
Kortom vertel iets over jou zwarte parel en waarom je voor dit ras hebt gekozen.
Ik ben heel benieuwd naar hoe ze over het algemeen zijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:11

Ik heb leren paardrijden op en fell pony. Dat is al een hele tijd geleden, maar ik weet wel dat het dier een heel rustig karakter had en echt brouwbaar was, maar wel een eigen willetje had. Ze was best wel eigenwijs.
Verder een ontzettend mooie pony en ze was niet zo goed in springen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:42

Ik vind fell pony's echt helemaal geweldig,ik zag er gister nog eentje staan bij de manege op de wei,echt super,als ik ooit weer geld heb... Tong uitsteken

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:56

Ik ken iemand met een behoorlijk aantal Fell-pony's maar ze komt maar zelden op bokt. Ik zal je haar mail pb-en.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:20

warren op bokt heeft een Fell Pony, we zijn er gister toevallig nog geweest en er zijn ook foto's van: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=64990

Bij ons op stal stonden ook 3 Fell Pony's, een ruin, een merrie en een enter. Als eerste moet ik even zeggen dat ik ze er heel stoer uit vind zien. Toen ik 2 jaar geleden op het punt stond een paard te kopen was ik zeer geinteresseerd in de Fell. Het nadeel vind ik dat ze klein zijn, maximaal 1.42 maar het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk.
De ruin was soms best een etterbak met rijden, kon behoorlijk bokken met buitenrijden maar oefening baart kunst want hij is destijds verkocht naar een 13-jarig meisje in Belgiƫ die er nu zonder zadel mee door de bossen rijdt en dat gaat perfect.
De merrie is van mijn instructrice en heeft een behoorlijk import-trauma waardoor ze mannen niet vertrouwt en verder ook wel een gebruiksaanwijzing heeft maar ze is bovenal erg lief.
De enter was ook een heel vriendelijk paardje, nieuwsgierig en een allemansvriendje.
Friso van warren is ook echt lief, wel eigenwijs, maar helemaal niet gemeen ofzo. Ze mennen ermee en heel af en toe komt ie ook onder het zadel maar hij wordt er geloof ik niet anders van.
Ik vind het persoonlijk een heel leuk ras, eigen willetje en de meesten die ik ken zijn liever lui dan moe maar ze zijn best op te peppen en dan heb je er een superleuk paardje aan. Ze zijn heel vriendelijk en zijn ook geschikt met kinderen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:28

Ja echt geweldig Lachen
Als ik er ooit nog eentje ga kopen wil ik juist een kleine,omdat ik zelf maar 1.60 ben en ik vind persoonlijk pony's veel leuker dan paarden(en je valt niet zo hoog haha)Dus ik ben wel blij dat ik maar klein ben :8

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 16:24

Allemaal bedankt voor de reacties, vindt het heel leuk om ze zo te lezen!