deken-vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 16:32

Rocky staat heel het jaar door buiten. Hij heeft natuurlijk een lekkere warme, veilige stal, maar het is een beetje een buitendiertje.
Het lastige is dat hij zich in de winter altijd in de modder gaat rollen. Om te gaan rijden is dat dan een hele klus en hij ziet er altijd zo nat en modderig uit.
Mag ik hem in de winter gewoon een 'regendeken' aandoen, zonder mee te doen aan alle andere inpakmanieren van paarden (géén zomerdeken, géén winterdeken) of is dat daar niet voor geschikt??? Hij mag natuurlijk zijn wintervacht behouden.

In de zomer is het helemaal niet nodig, want dan is er nergens modder om in te rollen en zijn zomervacht is praktisch onderhoudsvrij.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 19:48

Een waterafstotende laag? Is dat wel voldoende? Het moet wel absoluut geen water mogen opnemen. Ik heb eens een kanvas-deken op een andere pony gelegd, en het had de hele nacht geregend, natuurlijk pony en deken doorweekt (het woog ongeveer 20 kilo!).

Met het afsluiten van zijn huid zit ik vooral in. En wat gebeurt er in de winter met zijn vacht? Wordt zoiets eigenlijk wel gedaan? En is er een andere betere oplossing?

Femke


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 15:27

Mmmm... dat lijkt wel interessant. Maar is het wel een goed idee zo een deken alleen in de winter op te leggen (zonder meer) en in de zomer niets? Wordt het soms gedaan? Waarvoor dienen zo een dekens dan?
Ik ben namelijk bang dat het gevaarlijk is op een dun dekentje, puur om het proper te houden, in de winter op te leggen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 20:44

Mag je daarmee ook de hele winter buiten staan?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 12:39

Ik ben een beetje bang dat ik zijn huid afsluit met zo een 'KW' en ik weet ook niet hoe zo en deken reageert op zijn haargroei. Ik heb er absoluut geen ervaring mee en ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien die zo een deken in de winter op zijn paard legt. Het probleem is toch niet zo onoverkomelijk?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Olikea, Rhinocornn, Symke en 23 bezoekers