Wat voor bit gebruiken jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Wat voor bit gebruiken jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 22:43

Weet niet of het hier hoort, maar ik vroeg me af met wat voor soort bitten jullie rijden?

Ik rijd met een gewone, niet dunne, bustrens.

Groetjes iris

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:46

Enkelgebroken bustrens.
Waarom wil je dat weten?
Waarom is altijd veel interessanter dan wat Haha! (en dat geldt ook voor bitten!)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:52

een gewone bustrens... alle bustrensen zijn gewoon bustrensen of niet soms?

Ik rij meestal met een D-trens dubbelgebroken argentaan (K&K),
of met een (K&K conrad ultra aurigan) dubbelgebroken watertrens aurigan of met een D-trens waarvan de onderdelen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen, dat is een nieuwe moet nog zien hoe die bevalt... is het zogenaamde pinchless bit... bit dat niet kan knijpen.
(MetallB)
Laatst bijgewerkt door orri op 07-07-02 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 22:54

Margreet: haha, ik vroeg me dat gewoon is af, omdat mijn pony is ingereden met een (meen ik) dubbelgebroken bit, toen ging er een watertrens in, nu een bustrens en dat in nog geen maand tijd... de oude eigenaar zij dat het niet zo uitmaakte, wat je erin hangt, als het maar niet te scherp is?
Daarom wilde ik dus wel weten, wat voor, en WAAROM:P jullie een bepaald bit gebruiken:)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:15

gebroken appel trensje

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:42

een dubbelgebroken watertrensje.. we hebben ook een stangetje liggen maar daar rijd ik niet mee, dat andere meisje heel soms.. volgensmij word ze er alleen maar vervelender op.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:54

Ik rij of met een ongebroken watertrens of met een enkelgebroken D-trens. De ongebroken omdat Bill daar heel fijn op loopt en hij voor de kar een Liverpoolstang met kinketting gewend is. De enkelgebroken trens als afwisseling.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:27

Ik rijd vaak met een dubbelgebroken watertrens, omdat hij daar lekker oploopt en makkelijker ontspant. Verder heb ik voor afwisseling een enkelgebroken watertrens. Beide zijn ze vazn normale dikte. Niet extreem dik, maar zeker ook niet smal.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:39

Voorheen met een te groot bit dat bij Marena zat toen ik haar kocht ,
een bustrens.

Meteen een K&K Ultra bitje gekocht ,
en nu al weer 2 maanden ofzo op een Hackamoortje , en dit bevalt Marena en mij het best !
Ook wel makkelijk hoor , lekker grazen , hoeft nooit meer bit schoon te maken ..... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:39

Een dubbelgroken K & K bit.

En de rede waar margreet zo benieuwd naar is Haha!

Kawa is een watje in zijn mond (eigenlijk overal wel)
En hij vind een enkel gebroken bit maar eng. En durft dan absoluut geen aanleuning te maken.
Hij loopt dan achter de teugel, wat hij vroeger dus ook veel deed.
En laast heb ik uit nood een keer met een enkel gebroken bit moeten rijden. En dat was een jaar of 6 geleden.
Kawa heeft voortaan goede aanleuning en is wat zijn mond betreft brutaler geworden.
Maar ook nu liep hij achter het bit en dreef ik hem er meer naar toe dan knalde hij zijn kop omhoog zodat hij ook geen aanleuning meer had.
Dus enkel bebroken gaat nog steeds niet.

Een ongebroken bit vind hij ook fijn. Daar kan ik ook zo mee weg rijden.
en hij geeft daar geen gevoel bij dat dat scherper zou zijn. Allen rij ik voor mijn gevoel liever met de K&k en doe dat dus ook altijd.

Met dressuur springen en buiten rijden altijd hetzelfde bit. Moet hij maar naar luisteren anders is mijn dressuur basis niet goed genoeg! Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:10

Ik haar gekregen met een pessoa bit die heb ik er direct afgehaald en er een dubbelgebroken watertrens er aan gedaan. Ze loopt hier goed op en pakt het bit niet meer vast dat deed ze bij de andere mensen wel en vandaar dat ze een pessoabit kreeg.
Ik heb gewoon het bit een gaatje hoger gedaan en ze pakt het niet meer beet ze glimlacht maar een heel klein beetje maar ze krijgt geen wondjes in haar mondhoeken

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:22

enkel gebroken bustrens van normale dikte.
Toen ik haar net reed, reed ik met een watertrens met enorme ringen. Dat ging gewoon goed, maar tegen die tijd dat ik wedstrijden ging rijden ben ik emt een bustrens gaan rijden met gewone ringen, omdat dit wel wat beter lijkt. Ik kon er geen verschil in merken.
Ik kan haar hier gewoon fijn mee rijden en dan zie ik ook geen reden om een ander bit te gebruiken.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:36

Wisselend. Nu een dubbelgebroken watertrens omdat hij daar redelijk ontspannen op loopt, ik maak alleen totaal geen indruk als hij iets in zijn kop heeft(vandaar dat ik vorige week ook het hele wedstrijdterrein heb gezien...). Daarvoor een scholingsbit, maar daar werd hij heel stug op. En voor de afwisseling een waterfordtrens(schakelbit).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:37

Ik rijd eestal met een enkelgebroken bustrens. Eerst reed ik meestal met een watertrens van dezelfde dikte. Toen heb ik dit bitje eringehangen omdat ik dacht dat er geen verschil in zou zijn, maar dat is wel zo, hij loopt er een stuk lekkerder op, meer ontspannen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:53

Ik gebruik een engkegebroken bustrens (nu even met losse tonglepel) en om te longeren gebruik ik een ongebroken watertrens. Ik heb wel eens gereden met de tweede, maar merk dus echt geen verschil . Om te proberen heb ik bij de ruitersportzaak eens wat leenbitten gehaald, om eens te vergelijken. Een Aurigan dubbelgebroken en een gewone dubbelgebroken met plat tussenstuk. Beide maakten geen indruk op Imker, dus hou ik het bij mijn bustrensje.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 13:02

Fitz reed ik eerst met een enkel gebroken bustrens maar omdat hij daar soms nogal heftig op reageerde ben ik toen overgegaan naar een dubbelgebroken watertrens.
Dat beviel eigenlijk veel beter en die heb ik nog steeds. Ik gebruik hem zelfs als onderlegtrens bij mijn stang en trens.
Ik heb btw gewoon RVS.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 13:12

Sarah rijd ik met een dubbel gebroken bustrens.
Mickey loopt zowel onder het zadel als voor de kar met een enkel gebroken watertrensje.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 13:55

Leuk om dat allemaal zo te horen van jullie!
Vooral de "waaroms"vind ik erg leerzaam;):P

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:22

Dyonne schreef:
Ik rijd vaak met een dubbelgebroken watertrens, omdat hij daar lekker oploopt en makkelijker ontspant. Verder heb ik voor afwisseling een enkelgebroken watertrens. Beide zijn ze vazn normale dikte. Niet extreem dik, maar zeker ook niet smal.


precies hetzelfde als bij mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:32

Toen Lois net onder het zadel was reed ik met een mega dikke enkelgebroken bustrens RVS. Later ben ik overgestapt op een dubbelgebroken watertrens, Massief RVS. Daar loopt hij nu al weer 4 jaar op en dat gaat super.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:35

enkelgebroken watertrens (standaard model) met bitschijven. Heb ik een hele tijd geleden ooit es gekocht als 'eerste bit', en omdat mn paarden er fijn mee lopen heb ik m nog steeds. Nix geen poespas dus.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:44

bij me liza een rubber bit
bij carolien een IQ bit(bij divoza gekeken voor de naam)
bij joris ook een IQ bit alleen dan klein en met rubbere rondjes er aan