gekocht nooit gekregen, wie ook?.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

gekocht nooit gekregen, wie ook?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 11:03

Tja, het moest even kort, maar het gaat om het volgende. Ik heb een tijdje geleden over de post geld verstuurd (ja, dom maar daar gaat het nu niet om) Ik doe dit in goed vertrouwen naar twee mensen tegelijk. De één ontvangt het geld wel en stuurt het pakket gelijk op, de ander heeft geen geld ontvangen, zegt ze. Kijk en daar gaat het om. Later hoor ik nog iemand met hetzelfde verhaal over dezelfde persoon, nee ik zeg nog niet over wie het gaat maar als er meer mensen zijn met deze ervaring, zijn we er snel achter of het over één en dezelfde gaat dus, schaam je niet, het gaat er niet over of je geld per post moet versturen of niet, het gaat erom of j bedonderd bent of niet. EN .......dat is de vraag .......door wie?!?!?! Schijnheilig Schijnheilig

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:06

ik ook, kijk voortaan wel uit

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 11:11

Hey Marloes, dus ook on-line

Ja, ik doe dat dus ook niet meer, en ik was het al vergeten maar ja ging wel over 40 euro en ik verheugde me op de spullen tot ik een tijdje later van iemand hetzelfde verhaal hoorde, bleek het ook nog over de zelfde persoon te gaan, tja dat is wel erg toevallig, ik wil de mensen voor deze praktijken waarschuwen, wil jij mij eventueel over de mail laten weten wie het in jouw geval was?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:22

ik ook wel eens met iemand hier van Bokt. Het ging dan maar om 12 euro, maar naar m'n spullen heb ik kunnen fluiten (en waarom is er nu geen fluitsmiley?)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:34

Ik heb ook zoiets gehad. Ik had een adres van iemand maar zou het overmaken naar de rekening. Maar omdat ik niet wist hoe dat moest heb ik het opgestuurt naar dat adres. Ze woonde daar dus niet, maar gelukkig hebben die mensen het terug gestuurd. Ik doe zoiets nooit meer

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:53

Heb ik ook eens gehad. Gelukkig was het maar 5 gulden, voor een frontriem.
Maar die heb ik ook nooit gekregen..
Maar 40 euro is erg veel.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:56

Ik heb het andersom...ik heb via internet een hoofdstel gekocht voor 30 euro inclusief verzendkosten...
Het hoofdstel ligt nu voor me, in hartstikke goede staat...met een briefje erbij met de gegevens van war ik het geld naartoe moet overmaken...
Die dame vertrouwt er dus op dat ik ga betalen...
en ik ga haar vertrouwen niet beschamen, ik ga zo meteen naar de bank om het in orde te maken.
Het kan dus wel.... Lachen

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 13:12

Zeker, je kan op deze manier heel goed kopen en verkopen, ik heb zelf zadels e.d. gekocht. Maar dan maak ik het geld nu eerst over waarna diegene het opstuurt, dat gaat altijd goed, ik vraag dan ook alle info, adres e.d.
éém keer duurde het alleen heel lang, het ging toen over een dressuurzadel, ik ben toen gewoon gaan bellen en bellen en bellen en toen kwam dat zadel, het was veelzijdig maar wel een stubben, was dus niet het zadel waar het over ging maar het ging er mee door, heb er dus genoegen mee genomen.
Ik mailde alleen een tijdje geleden met iemand over onze koop ervaringen en die had ook nogal wat negatieve dingen meegemaakt, op deze manier kunnen we mischien de slechten eruit filteren, daar hebben we allen profijt van toch!!!

P.s ik hoop alleen dat jullie respecteren dat ik niet met namen ga gooien over het internet en ik vind dat jullie dat ook niet moeten doen, mocht er iemand uitkomen die echt de boel bedonderd dan horen jullie dat

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:47

Dees schreef:
Ik heb het andersom...ik heb via internet een hoofdstel gekocht voor 30 euro inclusief verzendkosten...
Het hoofdstel ligt nu voor me, in hartstikke goede staat...met een briefje erbij met de gegevens van war ik het geld naartoe moet overmaken...
Die dame vertrouwt er dus op dat ik ga betalen...
en ik ga haar vertrouwen niet beschamen, ik ga zo meteen naar de bank om het in orde te maken.
Het kan dus wel.... Lachen


Zo heb ik inderdaad een vliegendeken en een dressuurblouse gekocht van twee personen van bokt en ik ben er heel blij mee. Zij hebben het eerst opgestuurd met een briefje met de gegevens erbij en daarna heb ik het meteen via internet overgemaakt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:06

rapsodie, daar moet je toch geen genoegen mee nemen. Een stubben of een merkloos zadel is nogal een verschil!!!!!!!!! Of was het een ander goed merk? Maar ja, dan nog, heb je niet gekregen waar je om vroeg.
Heel erg asociaal vind ik dat!!! Ik heb zelf ook wel 'ns iets verkocht EN gekocht en dat is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik zou zelf ook nooit iemands vertrouwen beschamen op deze manier. Waardeloos gedrag!

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 14:52

bedankt voor je medeleven maar het was andersom, ik zou een dressuurzadel krijgen zonder merk (was maar 40 euro) en ik kreeg een stubben.

Daarom heb ik er genoegen mee genomen,

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:14

ik ben nu ook een keer bedonderd, dus stuur ik ook mijn spullen liever niet meer op. Ik laat het dan leiever ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:43

Kitty schreef:
Zo heb ik inderdaad een vliegendeken en een dressuurblouse gekocht van twee personen van bokt en ik ben er heel blij mee. Zij hebben het eerst opgestuurd met een briefje met de gegevens erbij en daarna heb ik het meteen via internet overgemaakt.


Dit zou ik nooit doen, je mag ze dan wel "kennen" via bokt, maar ik zou toch eerst geld willen hebben en dan pas de spullen opsturen. Ik heb eens boeken gekocht van een meisje, ik eerst het geld overgemaakt en toen kreeg ik de boeken. Later toen ging het over paardenspullen toen stuurde ik geld op (contant in een envelop) en zij tegelijkertijd de spullen. Zij heeft het geld nooit gekregen, ik vind dit heel erg, maar ze wilde het zo want normaal maak ik het per bank over, maar zij nam het toch goed op.
Wat ik eigenlijk altijd doe, is het geld via de bank overmaken en dan moet de ander het opsturen, duurt dit te lang, dan kan ik de boeking ongedaan maken geloof ik, al heb ik dat nog niet gedaan.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:33

Ik heb een keer iets verkocht aan iemand van bokt, en die heeft in goed vertrouwen geld over gemaakt, en de dag erna heb ik het netjes par post verstuurd, maar idd niet iedereen is te vertrouwen.... sneu, heel sneu...
Vooral de mensen hier van bokt.... je kent ze toch een heel heel klein beetje.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:46

Met Marloes-Joy en mij ging het ook goed. We hebben gelijk overgestoken en alles is goed gegaan.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:59

Nee ik koop nooit spullen over internet, je moet echt oppassen daarmee!!
was het iemand van bokt??

je kan voortaan maar beter gewoon spullen kopen in winkels, het gaat vaak niet goed, je kan zo makkelijk iemand bedriegen over internet!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:18

Ik werk als zaterdagbaantje bij de PTT. Ik kan me niet voorstellen dat een postbode ziet dat er geld in een envelop ziet (die krijgt wel 1000 poststukken door zn handen en gaat echt niet elke keer kijken wat er in zit) en als een postbode merkt dat er geld in zit, dan gaat hij dat echt niet eruit halen, dat kan ik me gewoon niet voorstellen.

Ik denk dan dat degene naar wie je het verstuurd hebt, dan zegt dat ie niets heeft ontvangen, omdat je geen bewijs hebt

anibreG

Berichten: 399
Geregistreerd: 17-12-01
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:38

Natascha schreef:
ik ook wel eens met iemand hier van Bokt. Het ging dan maar om 12 euro, maar naar m'n spullen heb ik kunnen fluiten (en waarom is er nu geen fluitsmiley?)



heb precies hetzelfde ook een van bokt alleen bij mij gaat het om 31 euro

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:44

Ik heb ook wel eens dingen verkocht op Bokt. Is tot nu toe altijd goed gegaan want ik stuurde het op, tegelijker tijd maakte de ander het geld over naar mijn bank. Ik zelf vindt het toch iets te riskant dus doe het echt alleen maar als ik de gegevens van het persoon heb zoals bijv. telefoonnummer en uiteraard het adres.
Wat wel weer een nadeel is van de bank, je krijgt je afschiften zo laat terwijl het al een tijdje op je bank staat..dus het lijkt vet lang te duren.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:36

Daarom Internetbankier ik ook Lachen .

Ik ben trouwens toch wel erg nieuwsgierig wie dat dan is van bokt , dan hoef ik daarbij iig niet iets te kopen Boos!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:43

pmarena schreef:
Daarom Internetbankier ik ook Lachen .

Ik ben trouwens toch wel erg nieuwsgierig wie dat dan is van bokt , dan hoef ik daarbij iig niet iets te kopen Boos!


Ja, ik ben ook best benieuwd. Kan je het niet via PB doen ofzo?? Dan hoeft niet iedereen het te weten.

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:03

Als iemand van bokt je belazerd is de oplossing toch erg makkelijk, gelijk op bokt zetten op alle Fora (en natuurlijk in hoofdletters op Eenmaal, andermaal, verkocht) van welke eikel ( z'n boktnaam noemen he?!) je geen spullen moet kopen , en dat je die voortaan maar vooral moet negeren en niet serieus nemen, want het is toch een huigelijk persoon. Zulke druk lijkt me een goed motief voor zo iemand om toch maar even alsnog die spullen op te sturen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:59

Het is niet leuk als het zo moet, maar het kan anders; onder rembours...........

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:28

Ik geef voorkeur aan onder rembours, tenzij ik weet met wie ik 'zaken' doe, al wacht ik nog steeds heel geduldig op 12 euro van een bokker, die het wel al ontvangen heeft.
Mijn afschriften laten weleens op zich wachten, dat is aan mijn kant het grootste oponthoudt, maar als iemand meldt dat het al afgeschreven is dan vertrouw ik daar meestal wel op.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:34

ik heb idd helaas ook al eens (2x) geld overgemaakt en nooit iets gekregen. Het gaat ging ook wel een paar keer goed hoor! gelukkig zijn er ook nog een boel eerlijke mensen!
Maar ik stuur geen geld meer op (jammer voor de eerlijke mensen) maar laat het onder rembours verzenden. de verzendkosten zijn dan dus wel iets meer maar je loopt geen risico van beide kanten. pakje opsturen, aan de postbode betalen als je het krijgt en de ptt betaald weer aan de verzender. werkt goed alleen zijn er nog vaak mensen die dit niet goed kennen. Bedrijven die via internet handelen doen het ook vaak op deze manier.