Buiten of binnen? (nieuw paard, nieuwe plaats)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Buiten of binnen? (nieuw paard, nieuwe plaats)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 15:38

Hoi!

Zoals de meeste hier nu zo onderhand vast wel zullen weten is dat ik een eigen paardje heb gekocht. Nou, nog niet gekocht, maar komt zo snel mogelijk op proef (hopelijk morgen *LOL* ). Maar nu had ik even een vraag:

Op de plaats waar ze nu staat, loopt ze dag en nacht op de wei met een stel andere paarden (ongeveer 8). Als ze dan bij mij komt (nou, op de stoeterij waar ik help dan) KAN ze wel op de wei, want er is genoeg vrij (15.5 hectare voor 8 paarden, 5 hectare is geloof ik bezet Verward ). Maar dan moet ze op een van de achterste weien, omdat daar de schuilstallen ook zijn. Maar...

Probleem nummer 1: Dan staat ze helemaal alleen, want daarachter loopt alleen nog een hengstjaarling... En daar moet ze dan ook nog een eind vanaf staan, ivm losbreken van dat hengstje...hier mag ze ook niet bij in de buurt komen van de eigenaar.

Probleem nummer 2: Als omheining is daar alleen een schrikdraadje, geen prikkeldraad, maar gewoon schrikdraad (zo'n ijzeren draadje, geen lint ofzo Knipoog ). En omdat ze dan alleen staat op onbekend terrein ben ik bang dat ze er dan doorheen loopt...

En het weer vind ik deze week nou ook niet echt geweldig... Lips are sealed

Nu zat ik zelf te denken; misschien dat ik haar gewoon 's nachts binnen op stal bij de rest van de paarden zetten en dan overdag gelijk om half 9 naar buiten tot half 5. Over 2 weken is ze hier ook weer weg, dan gaat ze naar de plek van bestemming Haha!

Maar wat zouden jullie doen? Toch buiten of toch 's nachts binnen?

Groetjes,
Sanne
Laatst bijgewerkt door Tinne op 02-07-02 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt



Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 15:47

wodan schreef:
En wat betreft het land ze kan dus apart staan achteraan dat is dat goed goed? het is alleen voor jou een nadeel dat ze verder weg staat,maar als je er goed staat zou ik daar geen probleem van maken.


Dat ze ver weg staat, maakt mij niets uit. Het probleem is gewoon dat ze altijd samen heeft gestaan met andere paarden en dan opeens van de ene op andere dag alleen en op een vreemde plek komt te staan...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 16:10

Overdag komt ze dan in de voorste weien te staan, daar staat een houten hekwerk omheen'...vind ik zelf ook een stuk veiliger dan zo'n dun draadje. Ze staat gewoon naast de andere paarden dan...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 16:16

Jep...die mogen niet buiten blijven. Het zijn wedstrijd paarden...stel nou dat ze een wondje krijgen, kan echt niet hoor (dat zeggen ze altijd Haha! )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 21:04

Pfew...gelukkig denken jullie er net zo over als ik Knipoog Ik heb het er net ook over gehad met de (nu-nog)eigenaresse en die zei dat ik haar ook het beste binnen kon laten staan. Dus dat doe ik dan ook voor die 2 weken. Party!!

Thanx voor het advies Knipoog

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 15:31

Cassidy schreef:
Ook overdag kan ze nog aardig gaan flippen, en kunnen er ongelukken gebeuren. Het is sneu voor het paard maar die twee weken overleeft ze wel als ze de hele dag binnen staat. Je geeft haar toch dagelijks beweging?


Jazeker! Ook al ga ik maar aan de hand wandelen ofzo (bak is nu omgetoverd in een modderpoel Boos! ) Ze komt in ieder geval elke dag haar stal uit! Dat is iets wat zeker is! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers