Diamond Paste???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Diamond Paste???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 21:45

Waar werkt die Diamond Paste voor van Sprenger??? het is wel te koop in de winkel, en ik heb ook wel zo een bit, maar wat is er precies het nut van? gebruikt iemand het en wat voor ervaringen heb je er mee??? misschien dat ik het dan ook wel ga kopen, er komen op het bit wel allemaal plakkerige vlekken op, is het daarmee te verwijderen???

bedankt! rianne

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:50

Ik heb volgens mij ook zo'n potje. Is toch een potje met allemaal watten erin?

Ik heb mijn bit er mee schoongemaakt en die glimt als een spiegel. Maar hij is vooral voor mijn schoonzusje. Die krijgt allemaal aanslag op haar bit en met dat spulletje is het zo weg.

Ook voor gespen werkt het prima trouwens

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:54

Diamond Paste wordt doorgaans gebruikt voor bitten met koper, aurigan of argentaan in het mondstuk. Door een chemische reactie (ik dacht door de aanraking met vocht) gaat het bit oxyderen en dat is giftig voor je paard. Met dat spul kun je dat goed verwijderen en alle metalen dingen aan je hoofdstel worden er supermooi van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:09

Wat jij bedoelt Heike, is Neverdull. Ook superspul, eigenlijk is het gewoon brasso die al op een watje zit, maar goed. Diamant Paste is echt bedoeld voor de bitten van koperlegeringen als argentaan en aurigan. Niet giftig en het werkt super!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:40

Diamond Paste zit in een tube en is ook van sprenger volgens mij.
Ik heb het ook en gebruik het paar keer in het jaar, niet zo vaak.
Als ik het bit een tijdje niet heb gebruikt bijvoorbeeld wel voor ik het weer ga gebruiken.
Goed spul.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 10:10

als ik mijn hele bit er weer door kan laten glimmen, moet ik het toch eens gaan kopen, want met gewoon water krijg je het er echt niet vanaf.... Ik heb een koperkleurig bit, hoe weer je eigenlijk wanneer het giftig wordt en gaat oxyderen, vind het maar een eng verhaaltje...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:13

Dat oxyderen is niet giftig hoor! Zal wat zijn, een bit komt natuurlijk automatisch in aanraking met vocht. Die smaak vinden paarden juist lekker, waardoor ze meer gaan schuimen (verklaart dus de werking van koper in een bit). Door die oxidatie verkleurt het bit, en die Diamond Paste maakt het bit idd weer mooi glimmend.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 10:16

maar wat is dan wel giftig, want nu begin ik bang te worden, ben m'n eigen paard aan het vergiftigen misschien, anders vind ik het wel stom het bit heeft een vermogen gekost!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:01

Heey! Bedankt voor de tip, dat spul moet ik ook hebben! Mijn K&K'tje was namelijk ook al aan het uitslaan. Wat is bokt toch leerzaam....