waterdichte 'rijdeken'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

waterdichte 'rijdeken'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 22:42

Zo'n deken die je kan gebruiken met rijden, waar gaten in zitten voor de beugelriemen, zijn die eigenlijk ook te gebruiken in de wei met een dekensingel eromheen?
omdat ik altijd buiten zal moeten rijden is het erg handig, maar voor 50 euro vind ik het nogal luxe.
als het ook in de wei te gebruiken is, ga ik het zeker kopen, mij lijkt het eigenlijk niet te gebruiken in de wei, anders zou iedereen ze wel kopen als zon dure regendeken.
maar..kan je het toch in de wei gebruiken of gaan ze na een tijdje 'lekken'?

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:51

Bedoel je er zoeen die helemaal over de hals heengaat en die je als een klein pakketje voor onderweg mee kunt nemen ,
of eentje voor vooral achter je zadel ?

Beiden zijn niet geschikt voor in de wei , de eerst is veels te fijntjes en kan weinig hebben , beschadigd snel.

De tweede lijkt me ook erg onhandig zonder voorkant Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 22:58

ik bedoel dus de eerste, en idd, ze zijn erg dun lijkt me, zoals ik op fotos zie. op de divoza site staat ook een regendeken met hals, er staat niet bij dat die voor het rijden is en er staat wel bij: niet geschikt voor in de weide.

zal wel dezelfde zijn dan.
jammer! --laura denkt weer goedkoop te zijn Tong uitsteken--

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:02

Sugarmiss heeft geloof ik zo'n deken te koop met zo'n hals , zou je weer wat centjes kunnen schelen Knipoog

Lijkt mij trouwens echt 3 x niks hoor met zo'n ding rijden , dat geknisper om die hals ... 'k zie Marena haar reactie wel voor me *grijnz* .

Ik ga dan eerder voor zo 1 met een zadeluitsparing , een uitrijdeken-model.
Ga ik misschien nog wel kopen voor komende winter ? *weet ik nog niet*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:06

ik nog niet voor deze dan, dan is Passion nog niet berijdbaar, maar voor de volgende (kan je zien hoever ik vooruit loop Knipoog )
mij lijkt het eigenlijk ook niet echt lekker, voor dressuur dan, ik vraag me af of een paard zn nekkie er wel lekker rond mee kan maken.

maar ik wil het voornamelijk voor lange buitenritten, als het opeens gaat regenen of als ik gewoon zin heb om in de regen te rijden Lachen

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:10

Ik ook voor op buitenrit , maar dan toch die korte , dat halsmodel zie ik echt niet zitten , veels te stijfjes en opgesloten * denk ik *

Maar wel makkelijk mee te nemen , zo in een tasje aan je zadel !

Trouwens wel fijn eigenlijk , die regen , gaan ze zo heerlijk licht van aan de teugel lopen Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:16

Ik heb een regendeken om mee te rijden. Dit is echter wel een behoorlijk stevig ding. Je zou je paard hier best mee in de wei kunnen zetten, denk ik. Het enige nadeel eraan is, dat zo'n ding absoluut niet ademt en je dus toch wel een nat paardje krijgt, als je hem in de wei zet (met rijden ook, maar dan zweet mijn paard toch wel en nu regentie niet meteen zeiknat tot op zijn huid en kom ik nog iets netter bij een wedstrijd aan, daarom heb ik hem ook gekocht.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:18

niet ademend? vreemd voor een deken om mee te rijden.
wat is eigenlijk de voering ervan?

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:18

Hoi Marije !

Jij hebt zeker zo'n zware van dat blauwe plastic met gele linten ?
(meestal in die kleur dan Knipoog )

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:20

pmarena schreef:
Hoi Marije !

Jij hebt zeker zo'n zware van dat blauwe plastic met gele linten ?
(meestal in die kleur dan Knipoog )


Ja, die heb ik!

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:23

Oei , dat zweet wel ja !
Dat spul is echt dik en zwaar , die gaat niet zo gauw kapot als dat dunne
groentje in dat tasje Lachen

Alhoewel hij vast niet zo nat wordt als Marena haar regendekentje toen ze van de trailer kwam en ik haar op proef kreeg ...
helemaal door en door zeikersnat , kon je gewoon uitwringen , bleeeh !

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 23:26

offtopic: ik kon passion zelf helemaal uitwringen de trailer rit, net zo nat als dat ik er emmers water op zou hebben gegooit, en ik had geen zweetdeken bij me en zo warm weer was het niet, maar gelukkig hij hij wel de hele rit warmgebleven.

ontopic: dan ga ik zon deken niet kopen, als het zo zweet, zonde van het geld *LOL*

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:29

Op mijn vorige stal hadden we ook alleen een buitenbak en reed ik in de winter met een rijregendeken als het weer eens van dat %^6weer was.
Ik sta nu op een stal met een binnenbak en gebruik hem dus niet meer.

De deken die ik heb zweet niet met rijden, omdat er een soort fleece/ wolachtig iets inzit. ideaal dus om mee te rijden, paard blijft droog en lekker warm.
Als er liefhebbers zijn dan wil ik hem wel verkopen, hij ligt nu toch maar te stoffen.

Een regendeken voor in de wei?? de paardjes staan allemaal op het land zonder deken. Als het eind september weer kouder wordt ofzo dan doe ik haar wel een regendeken op, anders krijgt ze straks zo'n teddyberen vacht en wordt ze sneller verkouden.