sport/onderhoudsbrok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

sport/onderhoudsbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 09:21

Ik voer mijn paarden v Cootens sportbrok. Als ik mijn ruin meer dan 3 kilo voer, gaat ie uit zijn plaat.
Nu ik terug zit te denken, deed hij op de eerste stal waar ik stond, nooit echt heel gek, daar voerden ze onderhouds.
Op de volgende stal voerden ze Pavo Stibro en deed ie ook nooit echt lastig. Totdat ze Pavo 2 gingen voeren, toen begon het bit-pakken-en-doodlopen-truukje.
Nu heb ik hem thuis en voer dus nog sportbrok. Ik heb de voerleverancier gebeld dat ik een maand onderhoudsbrok wil proberen en ik hoop dus dat hij daardoor weer wat hanteerbaarder wordt. Mijn paard werd ook altijd ontzettend heet van Countrymix, van een halve kilo was ie al door het lint, dus het lijkt erop dat ie daar gevoelig voor is. Ik kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik daar langer dan een jaar over moet doen om dit te verzinnen, maar ik werd door iemand aan het denken gezet.
Ik hoop dus dat ik de link gevonden heb.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 16:30

Marillion staat vol in training en dan vind ik 3 kilo weer zo weinig. Maar ja, hij zal niet zwaarder in training staan dan Lodewijk en die doet het weer met minder, dus het zal idd wel per paard verschillend zijn. Ik kon mij alleen niet herinneren dat Maril op Pampushout ooit het bit heeft gepakt en als een idioot is gaan rennen. Dat begon pas toen ze op de stal daarna sportbrok gingen voeren. En aangezien hij zo heftig reageert op de countrymix (terwijl die van mijn vriendin daar prima op gaat....).....
Op Pavo kruidenmelange doet ie het wel goed, dat krijgt hij nu als beloning na de training.
Ik heb dat drukke en hete van hem steeds geweten aan dat hij dingen soms moeilijk vindt. Totdat iemand mij aan het denken zetten met voer. Ik hoop maar dat het de oplossing is. Een keertje gek doen is niet erg, maar ik heb mijn paard met stang&trens los moeten rijden op concours, voor ieders veiligheid!!!! Ik hoop dus dat ie weer de oude wordt, ik ben benieuwd hoe snel je verschil merkt.

Groetjes Suzanne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers