Hoe krijg ik haar het beste klaar voor de race?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hoe krijg ik haar het beste klaar voor de race?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 22:29

Over een paar maanden is er een race voor volbloed merries die niet in de rensport lopen. Het is een soort recreatieve race, puur voor de lol. Daarom mag ik haar zelf rijden in volle galop over 1500 meter Party!!

Zoals jullie misschien gelezen hebben staat ze momenteel in het land ivm tijdgebrek en is ze daarin sterk vermagerd zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=63200

Mijn plan was om haar nog even in het land te laten en toch proberen zoveel mogelijk bij te voeren. En af en toe meenemen als mijn vriendin een draver voor de kar rijd zodat ze al een beetje went aan weer bewegen. Ze zal dan zo'n kwartiertje mee stappen en draven.

Mocht haar conditie toch achteruit gaan in het land ondanks het bijvoeren dan is er geen andere optie om terug naar stal te gaan. Gelukkig is de stal dicht bij de renbaan Pling. Dan laat ik haar een paar daagjes met rust en begin ik 1 week met longeren (kwartiertje). En dan leg ik de tweede week weer eens het zadel erop ( na een half jaar!!!) en dan wissel ik rijden met longeren af.

Pas als ze aangekomen is en weer wat meer conditie heeft begin ik langszaam de training op te bouwen op de renbaan.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie nog tips? Ik vind de start het moeilijkst vooral omdat ze nu zo mager is geworden.