Pessoabit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 22:05

Hoi,
Ik heb van iemand een pessoa bit gekregen, maar ik ken dit type bit helemaal niet. Wie kan mij vertellen hoe de werking is? Ik rijd nu met een dunne dubbelgebroken trens.
Groetjes,
Linda

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:07

het werkt volgens mij nogal scherp in.. succes!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:08

Het is een scherp bit, en zou het zeker NIET gebruiken als er geen reden voor is.
Maar als je bv een pony hebt die stug in de mond is...
Je kunt het met 1 teuegl rijden, en de teugel bevestigen in een van de ringen (hoe verder van de stang(kantelpunt), hoe scherper)
Maar het beste kun je het met dubbele teugel rijden.

Maar zoals ik al zei, is er geen rede voor, laat het dan maar in de kast liggen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 07:45

Dank je wel. Dan is het denk ik meer leuk voor aan de muur....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:58

als je de middelste ring gebruikt werkt het bit normaal in.
Ik vind die bitjes wel nuttig voor paarden die buiten of met springen errug sterk zijn, maar je moet er natuurlijk wel mee kunnen rijden.

Timon

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 01:10

Ik ben het met concorde eens. Het is ook makkelijk als je in een hogere klasse springt (M en Z), je kan dan met hele lichte hulpen werken. Is wel makkelijk voor in de barrage als je korte lijnen moet rijden. Maar je moet idd wel weten hoe je er mee om moet gaan !!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:35

En je paard moet er op reageren.
Tiko is erg sterk buiten, dus mijn zusje is een paar dagen geleden naar buiten gegaan met pessoabit naar buiten gegaan. Gewoon één paar teugels aan de middelste ring, waar ze in principe mee reed en een paar teugels aan de onderste ring voor als hij echt niet meer te houden was. Maar daar liep hij dus even hard doorheen terwijl we normaal met een hele dikke lichte bustrens rijden.
Maar goed, als het niet nodig is inderdaad niet gebruiken, en als het wel nodig zou zijn, hopen dat hij erop reageert (zullen de meeste paarden wel doen).