Rijden jullie ook zo bagger op dit moment ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Rijden jullie ook zo bagger op dit moment ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 11:19

Ik rij al een aantal weken niet naar mijn zin, niet dat ik geen zin in paardrijden heb juist wel maar er zijn een aantal dingen die niet meer lekker gaan. Misschien ben ik aan vacantie toe? Doorzitten gaat niet, en ik klooi de hele tijd met mijn beugels. Nou is het zadel wel behoorlijk opgevuld en heeft de eigenaar ook wat moeite met zijn zit maar toch. Ik baal er verschrikkelijk van. En hoe meer ik er aan werk hoe slechter het gaat, ik moet het eigenlijk even loslaten en ontspannen maar dat is moeilijk voor me. Aan het paard ligt het niet die loopt beter dan ooit, het zit puur in mezelf.
Hebben jullie ook van die periodes dat het rijtechnisch wat minder gaat?

Groetjes en een hoefje van Gamble

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:23

tuurlijk. Vooral toen ik vanwege m'n rug heel voorzichtig moest rijden ging het erg goed. Paard aan het kauwen op het bit, rug los enz.
Gisteren ginghet niet echt super, de galop voelde goed, maar er wearen momenten met doorzitten die niet lekker waren.

Ik had met pinsteren het paard super lopen, daarna wilde het niet meer. Afgelopen zaterdag opeens weer wel. Dus je bent zeker niet de enige.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:38

Ik herken dat maar al te goed!
Er zijn zo van die dagen dat ik me niet kan concentreren, dat ik inderdaad niet lekker kan doorzitten en dan zit ik echt mezelf in de weg!
Maar och, dan denk ik weer aan de dagen dat het super gaat en dan houd ik mezelf voor dat die dagen binnenkort vast wel weer voorbij zullen komen. Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:39

Ik had dat vorig jaar rond deze tijd heel erg. Ik was al een jaar niet op vakantie geweest en ik was dus zo blij dat ik toen een week naar Engeland kon, dat ik de paarden enzo totaal niet miste. Toen ik thuiskwam had ik maar al te veel zin om weer te beginnen en toen liep het wel weer lekker.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:48

Ik heb ook wel eens van die periodes en dan ga ik altijd lekker een paar lange buitenritten maken, ipv serieus dressuren. Meestal helpt dat goed, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de paarden.
Tenslotte is het voor hun ook lekker om eens niet aan het werk te zijn, maar eens lekker ontspannen met een lange teugel mogen rondlopen.
En daarna is er meestal bij beide partijen (dus ik en mijn paardje) weer zin om wel te gaan drssuren en dan wil het ook weer veel beter.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

wat is het toch eigenlijk een kanjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 12:17

Moet je voorstellen, rij ik al weken als een natte krant en baal verschrikkelijk gaat het gisteren juist heeeel lekker. Ik wist heus wel dat het en keer beter zou gaan maar de moed was me toch echt even in de schoenen gezonken. Dinsdag heb ik zijn manen getrokken ( voor het eerst) lekker vertroeteld ( dat lukte tenminste wel) staartje verzorgd e.d wat dacht meneer. "Laat ik haar daar maar eens voor belonen". Ben weer wat meer happy.

Groetjes en een hoefje van Gamble

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:22

ik heb het ook gehad paardje lette gewoon niet op het rijden ging echt niet zo lekker meer en opeens gister ging het gewoon weer perfect ze reageerde heel erg goed was lekker actief echt gewoon weer top geeft een goed gevoel Party!!
sucses bij jou komen ero ok weer betere tijden ga anders lekker wat andere dingen doen met je paardje lekker naar buiten vrijspringen en ga zo maar door sucses!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:33

Je hebt altijd ups en downs, dat is heel normaal. Ik heb een maandje geleden ook een vreselijke dip gehad met 1 van mijn paarden maar daar ben ik nu weer uit.
Misschien kan je beter even een paar dagen niet rijden maar even lekker het bos in of longeren en lekker stappen. Even iets helemaal anders.
Heeft bij mij heel goed geholpen. Ik merk altijd dat ik na een vakantie veel alerter ben en automatisch beter rijd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:53

Bij mij gaat het steeds beter. Doorzitten gaat altijd goed (we doen haast niets anders in de western). De stops gaan steeds beter (ik rijd op een arabier zonder ijzers, dus helemaal perfect zal het nooit gaan), de spin wordt steeds beter, en ze gaat steeds beter reageren op de neckreining. Zegt jullie allemaal waarschijnlijk niets, neckreining dus, maar eeh...da's zeg maar dat het paard wijkt voor de teugel als je die tegen de hals aanlegt.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:16

hey
ik heb dat ook, hoor. In de winter rij ik altijd superslecht... mijn paardje loopt dan ook niet echt goed; hij bokt dan veel (fris omdat hij niet veel op de wei kan) en gaat me ook geregeld uittesten, weigeren aan de teugel te lopen, enz.
Vanaf de lente gaat het dan weer wat beter, en nu loopt hij weer goed. vorige zomer liep hij echt goed (naar mijn mening dan he Tong uitsteken ) en vanaf dat het slechter weer begint te worden en kouder, dan gaat het weer (steil!) bergafwaarts... Huilen
Misschien heeft hij gewoon een winterdepressie ? Verward Schijnheilig
xxx

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:40

ja dat ken ik.
maar laatst ben ik wwer naar springles geweest en toen heb ik supergoed lesgehad en een boel tips gekregen en nu gaat het weer super Party!! (snel afkloppen natuurlijk)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:30

Ja klinkt bekend, heb het ook een tijdje gehad dat ik absoluut geen zin had om Tiko te rijden. Het ging niet lekker, we stonden echt even stil. Maar heb een tijdje een ander paardje gereden, mijn zusje Tiko wat meer. Toen ben ik weer steeds meer Tiko gaan rijden. En hij begint nu lekker te lopen (gister even wat minder, maar goed) en ik vind het ook weer leuker om hem te rijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 19:40

Gamble schreef:
Citaat:
Hebben jullie ook van die periodes dat het rijtechnisch wat minder gaat?


Ja hoor, heel herkenbaar.
Er zijn tijden dat het voor geen meter wil lukken.
De ene keer loopt m'n paard niet lekker, de andere keer zit ik niet goed, dan zit m'n laars weer te klooien, en nog veel meer van dat soort ongein.
Kortom: 't wil effe niet lukken.

En dan ineens lukt alles weer, gaat alles bijna vanzelf en verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon.
Een beetje afwisseling wil vaak helpen, en probeer de problemen wat te negeren en probeer je te concentreren op de dingen die wel lukken.
Maar da's vaak makkelijker gezegd dan gedaan, 'k weet er alles van.
Kop op, even doorbijten en dan word je dubbel en dwars beloond !

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:09

Ben ik toch blij dat ik niet de enige ben met die problemen.
Ik zit momenteel echt in een dipje. Maar ja, ik klungel lekker verder en over een tijdje gaat het wel weer super.