aan de teugel leren lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

aan de teugel leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 22:50

Hoe leren jullie je paard aan de teugel lopen

Zelf wil het Kane ook op een goede manier leren, maar helaas is er niemand bij ons op stal of in de buurt die les kan geven

Kane heb ik zelf ingereden en de basis heeft hij snel geleerd ( vorig jaar is hij in gereden )
Omdat hij nog zo jong is heb ik nooit veel van hem gevraagt en ook nooit meer dan 3 dagen per week echt getraind met hem

Nu is hij 4,5 jaar oud , zijn we een leuk stel om te zien samen in de bak en gaat het allemaal zijn gangentje, maar ik wil hem wel aan de teugel leren lopen, maar hoe als ik niemand heb die me erbij helpt??

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:54

Niet!
Je moet echt iemand hebben die jou ziet rijden en je advies kan geven. Vraag eens bij ponyclubs. Succes!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 22:56

die zijn er bij ons in de buurt niet
anders had ik dat meteen wel gedaan en ik wil het ook niet alleen doen maar heb ( voor mijn gevoel ) op deze stal geen keus , ik sta met allemaal lieve mensen hoor dat is het niet maar meestal als ik er ben dan is er niemand en rij ik regelmatig alleen in de bak. Ik wil dolgraag les met hem maar heb tot nu toe niemand kunnen vinden Boos!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:59


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:00

De aanhouder wint

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 23:12


rosy1326
Berichten: 128
Geregistreerd: 03-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:29

ik heb het geprobeert vanmiddag, mijn vz-paard heeft vanochtend een bitje gekregen!

dit heb ik gedaan bij een draver... > eerst erop enz. gewoon rijden. dan na draf en galop dan stappen. dan eerst met z'n hoofd links, daarna rechts een paar keer zo ver mogelijk buigen, een soort rekken en strekken...
daarna stappen, stilstaan, dan stappen enz. en de hele tijd dingen proberen; rustig kneden, handen sluiten en ontspanne enz. je handen een beetje lager en wijder houden. gewoon steeds proberen. en elke keer als hij het doet, heel goed belonen! en in het begin gelijk druk verminderen
gewoon oefenfenoefenenoefenen...


maar mijn vz-paard is ook al 8, maar nooit zo mooi gelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:35

rosy1326 schreef:
ik heb het geprobeert vanmiddag, mijn vz-paard heeft vanochtend een bitje gekregen!

dit heb ik gedaan bij een draver... > eerst erop enz. gewoon rijden. dan na draf en galop dan stappen. dan eerst met z'n hoofd links, daarna rechts een paar keer zo ver mogelijk buigen, een soort rekken en strekken...
daarna stappen, stilstaan, dan stappen enz. en de hele tijd dingen proberen; rustig kneden, handen sluiten en ontspanne enz. je handen een beetje lager en wijder houden. gewoon steeds proberen. en elke keer als hij het doet, heel goed belonen! en in het begin gelijk druk verminderen
gewoon oefenfenoefenenoefenen...


maar mijn vz-paard is ook al 8, maar nooit zo mooi gelopen


Jij hebt er echt geen kaas van gegeten.. :(:)

Nagefeelijkheid komt vanuit het achterbeen. Wat je doet is het paard goed actief houden van achter. En je hand rustig en ontspannen. Wanneer het paard wat naar beneden meegeeft, geef jij ook mee. En zo ga je opzoek naar een stabiele verbinding. Die zal er niet gelijk zijn. En het goed voelen is lastig in het begin. Daarvoor zul je een instructrice nodig hebben. Want die kan zeggen wanneer je paard wat nageeft. Zet anders een advertentie op bokt. Er zijn vast instructeurs in jou buurt!

sillyhorse
Berichten: 493
Geregistreerd: 22-09-08

Re: aan de teugel leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:09

topic is al meer dan 7 jaar oud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:42

sillyhorse schreef:
topic is al meer dan 7 jaar oud!

Nu je het zegt idd! oeps helemaal niet opgled..

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:10

Wow... Das gewoon een antiek topic... :')

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: aan de teugel leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:13

Nogal.. :=

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:37

Ik longeer mijn verzorgpaard regelmatig met bijzet, en hierdoor is het voor haar veel makkelijker, eerst weten hoe ze dr lichaam goed moet gebruiken in die houding, dan pas eraan werken als ik erop zit, maakt het ook makkelijker voor je paard!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: aan de teugel leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:33

aangezien het topic idd antiek is hierbij een slotje.