Budjonnypaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Budjonnypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 18:05

Ik heb een budjonny gekocht. Nou hoor ik dat deze heel goed geschikt zijn voor endurance en springen, maar ik weet vrij weinig over het ras. Heeft iemand anders misschien ook een budjonny? Ben benieuwd of jullie wat meer weten over bijvoorbeels uithoudingsvermogen. Kan het natuurlijk ook zelf gaan "ervaren"maar het is mijn 1e paard, dus ik wil zoveel mogelijk info! Tnx

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:29

misschien een domme vraag, maar wat is een budjonny???

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:46

Polly schreef:
misschien een domme vraag, maar wat is een budjonny???
Een ras( Verward )

Maar Daphne...van hart gefeliciteerd en ik vindt het een mooi paard (voor zover ik het op de foto zag)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:54

dit is een budjonny:
Afbeelding
en ditte:
Afbeelding
de budjonny is een russisch paard, oorspronkelijk bedoelt voor de cavalerie, maar ook veel gebruikt voor de sport. Het zijn taaie paarden, vaak vos, bruin of zwart van kleur.
Dit heb ik ook maar van internet hoor Haha! zo'n expert ben ik ook weer niet. Maar veel plezier met je paard!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 00:33

steeffie schreef:
De Budjonny is een russisch paard, oorspronkelijk bedoelt voor de cavalerie, maar ook veel gebruikt voor de sport. Het zijn taaie paarden, vaak vos, bruin of zwart van kleur.


Klopt helemaal Lachen , ook wat je boven al schreef, dat ze zeer geschikt voor endurance zijn! Mijn paard komt ook uit Rusland en omdat ik geen papieren heb Verdrietig , ben ik er lang mee bezig geweest, met wat voor "merkje" hij heeft. Zo kwam ik ook bij de Budjonny uit Lachen ! Inmiddels ben ik erachter, dat ik een "Kabardiener" heb. Na heel veel via-via kwam ik op een site terecht van iemand die deze paarden ook heeft. Ik wist toen nog steeds niet of het er wel een was, maar diegene heeft me weer doorverwezen naar iemand die heel veel van Russische brandtekens afwist. Op m´n avatar is mijn Dikke afgebeeld en in m´n profiel kan je hem beter zien!
Ik wens je heel veel plezier met je paardje!!!! (o ja, nog een kleinigheid; omdat deze paarden uit bergachtig gebied komen en daar ook werden gebruikt, hebben ze behoorlijk harde hoeven Lachen . Als het niet echt nodig is, zou ik hem niet -meteen- laten beslaan!!!)