waar haalt hij de energie vandaan? en het vet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

waar haalt hij de energie vandaan? en het vet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 17:15

Toscar is net een bom. Bordevol energie en niet moe te krijgen.
Ik rij hem minstens 4x per week. Hij gaat minstens 1x per week voor de kar (zeker anderhalf uur met hem door het bos race)
Hij is dan altijd flink bezweet en meestal op de terug weg wat rustiger maar nog lang niet moe!

Hij staat op kort gras, er groeit nu bijna niks (en de stalhouder mag van mij het hek niet verplaatsen }> ) en meneer krijgt niks extra's bijgevoerd, ja, na het rijden een halve snee oud brood...

Toch wordt Tos dikker! Verward
Ik zit me echt af te vragen hoe hij dikker kan worden! (en het is niet dat het aan me ogen ligt, hij past nog maar net tussen de bomen van de kar!)

Hij staat nu dag en nacht buiten en overdag zet ik hem iedere dag ff 2 tot 3 uur binnen. 3 uur geen eten, en ff uit de zon...

Maar waar haalt hij het "vet" vandaan om dik te worden?
Ik snap der echt niks meer van...
En een maand geleden was hij juist aan de magere kant!
(en hij krijgt niks meer bijgevoerd!)

iemand hier een idee? Verward

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 16:39

niemand een idee? Verward

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:33

Volgens mij gaan onze paarden snachts uit eten Haha! Vork
Ik ken t probleem, maar ja... geen oplossing

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:33

hmm,niet stom bedoeld hoor,maar van wormen kunnen ze ook een dikke buik krijgen? want t is idd wel raar dat ie nog steeds dikker kan worden!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 21:35

hij is eind November door zijn oude eigenaar nog ontwordm, ik heb hem in februari een womrekuur gegeven (inc horzeleitjes) en in april heeft hij er nog een gehad zonder horzels.
En ik ben van plan, net voor de vakanie hem er nog een (zonder eitjes) te geven...
Naar mijn idee ontworm ik dan genoeg volgens de papiertjes...

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:04

hmm ik ken het probleem, mijn haf lijkt sterk op die van jou...
Ik zet hem nu 's nachts binnen ( in de bak kan niet, want dan eet ie het zand op) want ook hij groeit van kort gras. Maar vergis je niet hoeveel er nog in dat korte sprietspul zit hoor, zeker in deze tijd van het jaar!

Ik voer die van mij idd ook een stuk brood, wel aangevuld met voedingssupplement, want ook al wordt ie vet van niks, zijn voedingstoffen moet ie wel hebben.

Die hafs zijn gewoon energievolle, ondeugende, werklustige en taaie vreedzakken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:18

Wordt ie niet stiekem bijgevoerd?
Ik kwam een tijdje terug erachter, dat er een man was, die iedere keer echt iets van 6 broden in het land gooide.
Lips are sealed

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 10:56

stiekum bijvoeren lijkt me sterk, alleen de stalhouder en zijn familie komt op het terrein.
En ze worden naar mijn weten niet bijgevoerd. Ik heb de stalhouder ook gezegt, dat als Tos over 2 weken, 2 weken vrij heeft, dat hij op heeeel kort gras moet...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:16

gertruud schreef:
hmm,niet stom bedoeld hoor,maar van wormen kunnen ze ook een dikke buik krijgen? want t is idd wel raar dat ie nog steeds dikker kan worden!


Lijkt me dat hij dan niet zo fit is.