Elke dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Elke dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 10:26

Voor de mensen die hun paarden/pony's in pension hebben staan, gaan jullie elke dag naar jullie paard toe? Of slaan jullie ook wel eens een dag over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:29

Als ik 2 x per jaar oversla is het veel Haha!
En dat is dan dat de dag zo overdreven vol zit dat er niet eens 2 min. tijd over is.

Dus ik ga elke dag, ook als ik ziek ben.
En op vakantie ga ik nooit.

Ik voel me ook heel schuldig als ik niet ga, ook al komt hij elke dag buiten.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:37

ik ga elke dag naar m'n paard toe. Het moet al zo zijn dat ik op vakantie ben,maar anders ga ik heen ziek of niet ik moet heen.

bless
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-02
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:48

ik ga elke dag en als ik echt niet kan doet een vriendin het (als ik zeker weet dat ze het goed doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:51

Sinds allebei mijn paarden weiland-proof zijn, en ik heel erg fijne en betrouwbare pensionhouders heb gevonden, durf ik mijn paarden af en toe een dagje alleen te laten. Zij hebben hun vrije dag tegelijk met de mijne, en dat bevalt erg goed.

bless
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-02
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:56

zodra die van mij op het land gaat, laat ik haar ook soms even een dagje met rust, de hele winter getraind dus nu even rustig aan

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:02

Ja hoor, elke vrijdag laat ik Flair aan mijn bijrijdster over. Dus 1 keer in de week ga ik standaard niet. Maar als ik zelf niet kan is er altijd mijn bijrijdster nog die ik vraag om Flair haar aandacht te geven.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:10

Ik ga elke dag, kan ik eens een dag echt niet, dan vraag ik een stalgenote om even mijn paarden te controleren op wondjes of zo en mijn stalletjes uit te mesten.

Ik ga nooit langer dan een week op vakantie, kan mijn beesten gewoon slecht missen... Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:12

ik ga elke dag behalve als ik op vakantie ben. als we weg gaan ga en ik kan daardoor niet rijden, ga ik daarna wel eventjes langs. en als ik ziek ben mag ik niet, daarom ben ik nooit ziek.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:12

ik ga elke dag!!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:15

Het komt vrijwel nooit voor dat ik niet naar Nappie ga, hij moet namelijk 's avonds z'n medicijnen hebben en die zet ik nooit vantevoren klaar. Trouwens ik vindt het ook niet leuk als ik noodgedwongen een keer niet kan, dan voel ik me gelijk schuldig Clown A.s. zondag ga ik voor het eerst in de 2 jaar dat ik Nappie heb op vakantie, 2 weken zijn we dan weg!(ik neem m'n rijbroek mee, misschien kan ik op het vakantieadres wel rijden Haha! ) maar ik weet dat hij elke dag z'n medicijnen gaat krijgen en dat hij elke dag gestapt wordt dus zorgen hoef ik me niet te meken, missen zal ik hem zeker Lovers

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:20

Ik ga elke dag, behalve als ik op vakantie ben of als ik echt ziek ben. Dan regel ik 't met stalgenoten en de pensionhouders. Hij staat op een hele fijne pensionstal en de mensen zorgen super voor 'm als ik er niet ben *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:35

af en toe sla ik ook weleens een dagje over.
Hij staat dag en nacht op het land en hoeft niet perse bijgevoerd te krijgen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:58

Op stal ga ik eigenlijk alle dagen heen, tenzij ik zo ziek ben dat ik echt niet kan, maar dan zijn er hele lieve mensen op stal die haar graag even pakken. Nu op het land sla ik ook weleens een dagje over, ze staat er prima en er wordt gevoerd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:59

Ik sla alleen over als ik echt ziek ben, anders nooit! Ik voel me ook heel schuldig als ik gewoon kan maar neit ga.. Heel soms als ik in Apeldoorn ben kan ik niet maar dan zorg ik wel dat er iemand is die camilla even aandacht geeft.. Maar dan mis ik d'r wel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:01

mijn moeder en ik rijden samen 2 paarden, en verdelen dus ook de dagen. Op woensdag komen ze altijd in de molen of de wei, en zijn we er dus (bijna) nooit, de rest van de week is een van ons er altijd. Ik heb dus een paar dagen in de week 'vrij', nu is ze met vakantie en ben ik er dus 6 dagen in de week.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:04

Sinds Felix kreupel is sla ik regelmatig een dagje over en soms wel 2 of 3.
Ik kan immers ook nog niet elke dag op Danno gaan rijden. En om dan heen en weer te rijden (20 minuten) om alleen de paarden te zien vreten vind ik ook iets overdreven.

Gister was ik er weer sinds 4 dagen want na een valpartij van Flix kon ik niet eens lopen laat staan autorijden of fietsen.
Inmiddels kom ik er weer in(het ziet eruit of een dame van 80 zich in de auto propt) dus ga ik weer wat vaker.

In de winter ben ik er elke dag tenzij ziekte of dagje uit.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:12

ben er vaak, maar niet elke dag.
Ik weet dat ze eruit komen, dus geen probleem

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:12

ik sla wel eens een dagje over
maar das meestal dan de planning
maar die avond ben ik er dan toch weer
maar ze staat nu de hele dag op het land werken hoeft van mij even niet
en voeren word gedaan
meestal kom ik haar nog even poetsen en knuffelen
en haar avond eten geven.,

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:23

In de winter elke dag ivm dekens en het poetsen en omdat ik 's avonds nog een keer uit die stal wil hebben alleen overdag op het land vid ik al te kort.
Nu ze dag en nacht in het land staan sla ik eerder een dagje over maar das eigenlijk maar eens ind e 2weken.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:36

Nu hij op de wei staat ga ik niet elke dag, maar als hij op stal staat wel. Tenzij ik ziek ben of een dag echt niet kan maar dan zorg ik ervoor dat hij er wel uit komt.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:45

het komt niet veel voor dat ik ze een dag niet doe.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:48

Tos staat dag en nacht op het land nu, ik ga der iedere dag heen, hem ff uit de wei halen, borstelen en hoeven uitkrabben.
Ik moet echt goed ziek zijn mocht ik niet gaan (in het halfjaar 1x geweest) en dan bel ik de stalhouder op.
Over 2 weken ga ik 3 weken op vakantie, dan verzorgd een vriendin hem altijd. Dit keer is zij 2 weken weg (terwijl ik ook weg ben) dus krijgt hij 2 weken vakantie...

Maar eigenlijk zoek ik hem iedre dag ff op, al is het alleen om ff over zijn snuit te aaien...

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:55

Mijn paard staat overdag in de wei van 8 tot 8 en wordt door de pensoin eigenaar binnen gezet. ik kom in de zomer 2x per week niet en in de winter 1x per week niet. hij wordt daar prima verzorgt en iedereen let op elkaars paard dus als er iets is weet ik het vaak eerder dan hij zelf Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:08

Ik ben er minstens 3 keer per dag.
Ik zóu niet eens een dag kunnen overslaan, want ik moet ze altijd zelf voeren, buiten zetten, mestten en noem maar op.
Als ik tijdnood heb, dan krijgen ze alleen erg weinig aandacht.
Haha!
Maar ik ben er echt áltijd.