paard in stress, ineens mager geworden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

paard in stress, ineens mager geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 17:50

Mijn paard is afgelopen vrijdag in het prikkeldraad gejaagd.
Daarna was hij ontzettend gestressed. Als je bij hem kwam stond hij te trillen en was echt nerveus. Het viel mij op dat hij in een klap van de een op de andere dag heel mager is geworden, zijn flanken zijn ingevallen, zijn borst ( waar eerst bonken spieren opzaten) lijkt *uitgezakt* zijn kont is ingevallen en je kan zijn ribben bijna zien. Hij is heel hangerig en aandachtrekkerig, steeds met zijn hoofd tegen mij aan en heel wantrouwens tegenover andere mensen en paarden.
Hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Het is zo zielig om te zien.
Is het mogelijk dat hij van de stress ineens mager wordt?
Alle tips zijn welkom
Hij krijgt trouwens wel gewoon goed eten,hooi en staat zo'n 5 uur per dag op het land bij rustige pony's.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:20

Hij heeft een flinke tik gehad, pijn en stress, z'n lichaam steekt z'n energie nu in andere dingen dan spieropbouw/behoud en gebruikt z'n reserves, daar kun je eigenlijk niet tegenop voeren.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:41

he hallo
ik heb dus hetzelfde probleem
mijn paard heeft er geen stress in de trailer (gaat nu al beter) en af en toe in de stap molen, vraag me niet waarom Verward
nou is hij dus sinds kort zo afgevallen dat je zijn ribben erg goed ziet
ik geef hem al extra voer en alles, maar echt veel werkt dus niet
in het begin wist ik dus niet waarom hij zo dun was, ik had bloed laten prikken maar er kwam niks uit ik snapte het maar niet totdat we hieraan dachten
nou ja veel succes ermee
groetjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:30

Als paarden erg in de stress schieten, bang zijn of pijn hebben, kunnen ze afvallen, of bijv. koliek krijgen. Het kan dus heel goed dat het daardoor komt. Ik zou het even in de gaten houden en anders de dierenarts er even naar laten kijken.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:22

Mijn probleem kind is dus gewicht gaan verliezen door de rotvliegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:19

Niet ineens als een gek gaan voeren!!, als hij wat meer tot rust is gekomen, komt het er vanzelf weer bij.