Longeersingel, leer of.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:06

als het aantal ringen gelijk is (hoe meer ringen hoe meer je kunt instellen met je bijzetteugel / touwtje / etc.) en je doorgaans in een droge longeerbak kunt longeren (en dan bedoel ik een bak die niet na 1 regenbuitje verandert in een zwembad of modderpoel) dan zou ik voor leer gaan. Jammergenoeg is de longeerbak bij mij op stal van het merk modderpoel, dus heb ik zo´n kunststofsingel aangeschaft. Die is dan iets minder onderhoudsintensief...

Ga je naar Van Rijs of naar Divoza? Bij van Rijs hebben ze de stoten van de kunststofuitvoering vervangen door leren stoten omdat de gaten van de nylon stoten die er oorspronkelijk opzitten niet werken door de oogjes die ze er in hebben geslagen Lips are sealed . Bij Divoza verkopen ze volgens mij de authentieke.
Laatst bijgewerkt door abby op 19-06-02 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt



abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:14

leer is en mooier (oog wil ook wat) en bovendien ademt het meer. Aangezien Meagan aanleg heeft voor bultjes door niet goed ademend materiaal, speelt dat ook mee (eigenlijk doorslaggevend natuurlijk). Nu was ik steeds haar rug na zowel rijden als longeren en dat gaat goed. Volgens mij gaat leer ook langer mee. Wij hebben onze singel nu ruim 1 jaar, hij wordt zeer intensief gebruikt dat wel(gemiddeld 3 tot 4 keer per week), maart nu al begint het kunststof dat aan de binnenkant zit (dus niet het nylon aan de buitenkant) kapot te gaan. Waarschijnlijk door de huidvetten en zuren van het zweet verteert het gewoon denk ik.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 10:52

alsof zo´n ruggegraatje en uitstekend schoftje geen pijn doen... }>

Het is hoe dan ook wel een fijne singel, hij ligt in ieder geval op mijn paard prima. Wel heb ik er een staartriem aan omdat ze zo weinig schoft heeft dat hij heel gemakkelijk naar voren kruipt onder het werk (ondanks dat ik goed aangesingeld heb).
Laatst bijgewerkt door abby op 19-06-02 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, nowylover, OleJon en 110 bezoekers