hinniken tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hinniken tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 12:48

als ik met jamaica aan de hand of onder het zadel het erf af ga, hinnikt ze alles bij elkaar. Verder is ze superbraaf, het is alleen een beetje irri als je door stiltegebied rijdt, en vervolgens je paard zijn waffel niet houdt Haha!
Gaat dit naar mate ze ouder wordt vanzelf over? Of zal ik het af moeten leren?
(de zachte murmeltjes zijn wel gezellig, maar als ze haar waffel een keer goed open trekt, kom ik met flinke oorpijn terug Haha!)

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:08

Jip heeft hier in het begin ook heel veel 'last van gehad'. ZOdra ik in mijn eentje ging rijden, dan liepie te schreeuwen naar alles wat los en vast zat en het begon al als ik net de oprit af was.
Maar ik ging steeds vaker alleen met hem weg en nu is het een stuk minder geworden. Hij hinnikt nog wel onderweg, maar niet meer de hele tijd. Watie nu ook niet meer doet, is als er een terug hinnikt (in een wei, stal of gewoon die je tegenkomt) dat hij blijft terug hinniken. Hij begroet die ander wel, maar dan stopt hij.
Ik denk dat het bij hem gewoon gewenning was, want hij is nu gewend om vaak alleen, zonder soortgenootjes op stap te gaan.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:10

Hee stef,

Ik denk dat het komt omdat je alleen met Jamy het erf af gaat. Je moet bijvoorbeeld eens proberen met een stalgenoot samen een buitenrit te maken, das voor Jamaica ook gezellig. En voor jezelf natuurlijk ook. En bovendien kan Jamaica van een ouder paard ook nog iets leren, tenminste zo zeggen ze het altijd tegen mij!

Groetjes Dian

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:36

whaaa hihi Pling ik heb erg gelachen om je probleempje ik vind het wel comisch maar ik kan me goed voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer zo grappig vind.
ik denk dat ze er toch aan moet wennen om alleen te zijn. je kan wel samen met iemand gaab rijden en ik denk dat ze het dan ook niet doet maar ja als je de volgende dag weer alleen gaat heb je precies het zelfde geblair (hihi) dus oordoppen in doen en volhouden maar! Haha!

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:46

Mijn paard deed het in het begin ook toen ze pas op de manège was: op iedereen roepen... Het is vanzelf voorbij gegaan na een tijdje zonder dat ik er eigenlijk bij stilgestaan heb. Nu beantwoordt ze af en toe eens een hinnik. Je kan er niets tegen doen, gewoon negeren; ze moet het gewoon worden om er alleen op uit te trekken! Het is alleszins iets van voorbijgaande aard! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:31

Mijn paard gilt naar alle ander paarden en koeien. Ik denk dat ze dat doet omdat ze niet veel andere paarden ontmoet, en koeien in de verte op paarden lijken ofzo Verward Het maakt mij niet zoveel uit, want stiltegebieden zijn hier niet, (wist niet eens dat dat bestond). En afleren, tja waarom en hoe zou je zoiets doen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:03

Fleur legt ook het liefst haar snoet naast mijn oor, om vervolgens mijn trommelvliezen kapot te hinniken.. Prachtig vindt ze het, ik meestal wat minder Knipoog

't schijnt dat vooral merries deze geweldige tic hebben, en meestal als ze jong zijn.. Het gaat dus vaak gewoon over Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:15

Ehm, tja, ik heb er wel meer die het doen en ik moet eerlijk zeggen dat het me echt niks uitmaakt. Zolang ze geen gekke dingen doen Haha!
En dat zijn 2 ruinen en een klophengst, de merrie is het rustigste.
En wij hebben idd geen stilte gebieden Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:33

interressant...

Je moet je pony/paard er dus niet voor afstraffen, maar gewoon negeren?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:37

Lodewijk deed het ook erg euh eigenlijk elk jong paard waarmee ik 'alleen' weg ging. een ander bekend paard erbij niets aan de hand maar helemaal alleen is toch best wel een beetje moeilijk.
Teminste vooral in het begin. wei weet kom je nooit meer terug op het erf bovendien verlaat je de kudde en je huis.
ik heb lodewijk steeds verteld hoe braaf ie is maar elke keer als ie begon te miepen (hij hinnekt niet echt maar piept meer) riep ik eeeeH!Toen hield ie er al snel mee op.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:37

mystery doet dat ook, maar helaas niet alleen als ik met hem naar buiten ga, maar ook als hij naar het land word gebracht en hij weet dat er niemand nog in staat, nou dan houd hij niet meer op hij hinnekt niet maar hij scheeuwt (net een klein kind) de mensen die op het erf wonen zullen wel blij zijn Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:21

Gaat wel weer over!
Duurt bij sommige een tijdje ( Knipoog Isolda) maar dan is het klaar.
Het is wel grappig, Isolda heeft een hele rauwe hinnik, bijna agressief klinkend als ze overstuur is.
Kom je aandraven, al schreeuwend rijd je je paard de hoek om.
Mensen staan te kijken, wat voor een geweldenaar moet hier aankomen? Vast een of andere grote wilde hengst.
Kom je aan met je kleine merrie *LOL*

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:01

Gaat wel weer over, hoewel ik altijd 1 hinikje heb behouden en 1 op de terugweg, maar dat lijkt me geen probleem. En ze is ook nog jong en zal het gewoon niet gewend zijn.